@astraTD wrote:Dit keer heb ik de schuurmachine gebruikt, lekker groof papier en geschuurt tot blank metaal.
Toen antiroest middel erop gesmeerd, effen uurtje laten drogen en vervolgens weer lichtjes op geschuurd en toen met plamuur de kuiltjes op gevuld, weer schuren totdat het glad is, en dan met primer een film laagje erop spuiten.
Vervolgens de lakkleur van je auto ( via de kleurcode van je auto kan je een bus kopen bij een autozaak) 2 a 3 lagen is voldoende, en dan de blanke lak, blanke lak mag wel ietjes dikker aan gezien dat wielranden veel leiden door opspattende steentjes.
Roest onder je spiegel lijkt me wel lastiger om bij te werken, zou ik als ik jou was de rubber vewijderen en natuurlijk de spiegel.
Voor spatbord zou ik vervangen door een sloop spatbord wat nog in een goede staat is.
Verbaast me altijd de ene opel roest daar en de andere op een andere plek.
Ik heb alleen last bij de wielranden, voor de rest nergens, net nog een witte station zien rijden om de hele tankklep weg gerot met kenteken pt-xx-xx van 96 dus.
Zolang je onderkant punt gaaf is zou ik zelf de roest aan pakken, nieuwe wielkasten erin lassen is zo'n auto echt niet waard of je moet/wilt er nog 10 jaar mee voorruit.
1x per jaar of 1x om het jaar zelf eraan spuiten doe ik liever dan honderen euro's weg gooien voor nieuw plaat werk.
Geluk heb ik een fijne kleur waar je geen kleur verschil in ziet.
Uitboren, astra had toen een puist van 3mm bij 3mm uit voorzorg meer uit geboord.
Met antiroestmiddel insmeren dit spul vreet het metaal in en houd roest op verre afstand.
Gat opvullen met plamuur.
Helaas geen foto gevonden,
Geheel vlak op geschuurd en af geplakt en gespoten.
5jaar geleden!!! nog steeds rete strak.
Andere kant was wel aan geplamuurd.
Ook die kant naar 5 jaar nog steeds strak.. dus het duurt wel effen voordat je weer iets gaat zien, toen was deze opel 11 jaar oud.