Mano-16v
Ik ben zelf gediplomeerd automonteur (2de autotechnicus zoals het op het papiertje staat) ik heb hier zelf nooit niks mee gedaan kwa werk ik ben een andere richting opgegaan kwa werk,maar ik heb wel de 2 jarige voltijds opleiding gevolgt en ook de technische kennis.
En wat betreft V-power het is niet technisch gezien niet mogelijk dat V-power meer vermogen uit een motor,verder is het verhaaltje dat het de motor schoner houd wat je onder motor verstaat dan want het is alleen zuigerbodem en verbrandingskamer en uitlaadkanaal waar de benzine/uitlaad gassen komen bij de injectie motoren.
Dat er wat word toegevoegt om de wrijving tussen zuigerveer en cilinderwand te verminderen klinkt leuk maar haalt in de praktijk niks uit.
En waarom olie dunner word na .......km gebruik weet ik niet ik heb hier zelf nl geen last van ik ververs elke 10.000km netjes olie met filter ik weet wel dat bij gare blokken er benzine deeltjes tegen de cilinderwand aan komen en zo in de olie terecht komen met als gevolg dat de olie word afgebroken door de benzine waardoor de smering verminderd,maar gezonde motoren hebben daar niet merkbaar last van en amper meetbaar aan de visicositeit.
Olie word niet dunner door gebruik wel word de smering minder door vervuiling van roetdeeltjes en hoge temperaturen (slijtage),olie word eerder dikker door de vettigheid die het met zich meedraagt zoals roet en uitlaadgas deeltje die langs de zuiger in het carter komen.
Maar als je benzine bij je olie krijgt word ie wel dunner maar dat gebeurt bij gezonde motoren praktisch niet teminste niet meetbaar,als je dat wel kunt merken is je blok niet meer het beste.
Wat betreft slecht lopen op 95 daar heb ik misschien wel een mogelijke verklaring voor

ctaan vervliegt snel als je een meting doet bij benzine bij een autobaan tankstation of bij een dorpstankstation dan zul je meten dat de benzine bij de autobaan tankstation meet meer octaan bevat puur omdat daar meer getankt word en de benzine niet zo lang op voorraad is,als je normaal bij een dorpstankstation tankt en je gebruikt de auto vrij weinig heb je benzine in je tank met minder als 95 octaan,als je dit hebt loopt de motor ook niet 100% als je 95 moet hebben en je hebt maar 91 octaan.
Dit noemen ze rot worden van benzine.
Als je benzine een half jaar laat staan dan loopt de auto er al niet echt lekker op teminste mijn 30E pingelde behoorlijk toen mijn Monza 3 maanden had stil gestaan,en op LPG was er niks aan de hand.