origineel gepost door 2slow
Sinds de zomer ongeveer tank ik ook 98 (verder niet specifiek.. gewoon 98) in mn x20xev. Mijn gevoel is dat hij in vergelijk met 95 soepeler en rustiger loopt en beter oppakt onderin.
Zuiniger? Geen idee, lukt me toch niet om zuinig te rijden. (die boordcomputer kan er maar beter uit.. getallen word je toch niet blj van

)
Lekker late reactie van mij, maargoed...
Jij rijd sowieso zuiniger dan ik (bij hetzelfde rijgedrag iig), met je Ecotec
De 8klepper die in mijn Calibra ligt deed op Euro95 op z'n allerbeste 1 op 10.42. Gemiddeld zo'n 1 op9.6 Ook met v-Power, Excellium en die prut van de Texaco.
Sindskort tank ik bij een onbemande Tinq goeie ouwe Super98.
Daarmee maak ik veel meer kilometers dan op Euro95 en die 95 met meuk erbij van de verschillende grote merken.
Verbruik is gemiddeld naar 1op12 gegaan en gisteren heb ik zelfs 1 op 13.5 gereden.
Nee, voor mij geen opgeleukte 95 meer. Meer dan dat is V-Power en aanverwante zooi niet. Gewoon 95 waar wat zwavel uit gefilterd is en wat andere rommel aan toegevoegd is.
Boordcomputer is sowieso een momentopname he
Ik heb trouwens wel een Excel sheet voor je waarmee je verbruik goed bij kan houden, incl verzekering/belasting/reparaties waardoor je de exacte prijs per kilometer weet.
Voor mij is het inmiddels gezakt naar 15.6 cent per KM
origineel gepost door opelremco
is V-power niet gewoon loodvrije 95 met een toevoegsel zoals je die ook bij iedere grote beurt in de tank gooit?of is dat wat kort door de bocht!?
Het is een tikkie kort door de bocht, maar daar komt het wel een beetje op neer, ja.
Zwavel er uit gefilterd, wat andere troep erbij die de motor schoner zou moeten houden. Nu weet ik niet of dat echt werkt, maar dat fix je ook wel met een oliewissel en een flesje injector reiniger. En dat is op de lange duur echt wel goedkoper dan dure meuk in je tank gooien.