• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vacuum probleem

ja bedankt,

over die hoge spannings melding zei die monteur dat er dus een hoge luchtstroom wordt gemeten.

dat klopt dus met de info, alleen hoe kan dat?

hoe is je brandstof verbruik (de laatste tijd) ?

Ik zelf houdt dat namelijk altijd nauwgezet bij, afgezet tegen het rij gedrag (korte stukken, lange stukken, vlot rijden, rustig rijden, koude buiten, warm buiten) en andere omstandigheden kan je altijd een goede balans op maken.

een ho(o)g(er) brandstofverbruik (dan normaal, bij dezelfde [gebruiks]omstandigheden) kan natuurlijk duiden op het eea.

hoe is je brandstof verbruik (de laatste tijd) ?

Ik zelf houdt dat namelijk altijd nauwgezet bij, afgezet tegen het rij gedrag (korte stukken, lange stukken, vlot rijden, rustig rijden, koude buiten, warm buiten) en andere omstandigheden kan je altijd een goede balans op maken.

een ho(o)g(er) brandstofverbruik (dan normaal, bij dezelfde [gebruiks]omstandigheden) kan natuurlijk duiden op het eea.

ja dat is zeker waar, alleen ik rij altijd korte stukken met vlot rijden en altijd hoog verbruik gehad, 14 a 15L/100km

heb nu 2 weken geprobeerd wat rustiger en milieuvriendelijker te rijden maar daar zaten ook weer een hoop km snelweg bij en had toen een verbruik van 11L/100km.

ik merk alleen wel op dat ie stinkt met name als ik gas geeft, maar als het probleem zich voor doet dan blijft ie het juist doen door een beetje toeren maken.

ja dat is zeker waar, alleen ik rij altijd korte stukken met vlot rijden en altijd hoog verbruik gehad, 14 a 15L/100km

heb nu 2 weken geprobeerd wat rustiger en milieuvriendelijker te rijden maar daar zaten ook weer een hoop km snelweg bij en had toen een verbruik van 11L/100km.

ik merk alleen wel op dat ie stinkt met name als ik gas geeft, maar als het probleem zich voor doet dan blijft ie het juist doen door een beetje toeren maken.

ik heb trouwens nu een lmm van bosch met het nr 0 280 217 519.

nu zie ik op hbase dat er 2 varianten zijn, weet iemand wat het verschil is en of dat ze allebei passen.

ik zie wel dat de aansluiting van de kabel verschillend is op de foto's

ik heb trouwens nu een lmm van bosch met het nr 0 280 217 519.

nu zie ik op hbase dat er 2 varianten zijn, weet iemand wat het verschil is en of dat ze allebei passen.

ik zie wel dat de aansluiting van de kabel verschillend is op de foto's

Ik vind 11l/100km. fors voor een 2.5 met snelwegkilometers.

Aangenomen dat dit met kruissnelheid van rond de 110-120 km/h. is.

Ik vind 11l/100km. fors voor een 2.5 met snelwegkilometers.

Aangenomen dat dit met kruissnelheid van rond de 110-120 km/h. is.

nou die aanname kan je wel laten vallen, even specifiek.

450 km totaal waarvan 150 korte stukjes 300 snelweg waarvan 100 km volgens jouw aanname, daarnaast beetje rond de 200 zitten knallen.

tja ik rijd ook niet altijd snelweg en dan 's morgens om 4 uur over een weg waar je al een maand lang rijd:P

affijn misschien beetje offtopic.

nou die aanname kan je wel laten vallen, even specifiek.

450 km totaal waarvan 150 korte stukjes 300 snelweg waarvan 100 km volgens jouw aanname, daarnaast beetje rond de 200 zitten knallen.

tja ik rijd ook niet altijd snelweg en dan 's morgens om 4 uur over een weg waar je al een maand lang rijd:P

affijn misschien beetje offtopic.

[rquote=1875339&tid=143030&author=wim-v6]Zoals ik al zei effe langsrijden, ik heb LMM's in de voorraad liggen.

Willem[/rquote]

sorry willem jouw post is bij mij een beetje over het hoofd gezien.

bedankt voor je aanbod, kmoet alleen nu een nacht werken en morgen overdag ook weer en ben dan waarschijnlijk een beetje:sleeping maar misschien dat ik eind van de week of zaterdag wel eens langs zal rijden, maar dan contact ik nog wel hoe het jouw uitkomt.

[rquote=1875339&tid=143030&author=wim-v6]Zoals ik al zei effe langsrijden, ik heb LMM's in de voorraad liggen.

Willem[/rquote]

sorry willem jouw post is bij mij een beetje over het hoofd gezien.

bedankt voor je aanbod, kmoet alleen nu een nacht werken en morgen overdag ook weer en ben dan waarschijnlijk een beetje:sleeping maar misschien dat ik eind van de week of zaterdag wel eens langs zal rijden, maar dan contact ik nog wel hoe het jouw uitkomt.

ja maar jij zegt 11l/100km bij snelweggebruik.

Weinig mensen die dan denken aan 200 km/h bij snelweg gebruik in nl.

Dus het zal allemaal wel...

ja maar jij zegt 11l/100km bij snelweggebruik.

Weinig mensen die dan denken aan 200 km/h bij snelweg gebruik in nl.

Dus het zal allemaal wel...

ja daar heb je ook gelijk in, had ik er misschien wel gelijk bij kunnen zetten.

maar iig, ik houd het vebruik dan niet zo precies bij maar weet hoeveel km ik ongeveer rijd voor ik weer moet tanken en dat is niet toegenomen of afgenomen de laatste tijd.

Tja, 1 op 10 bij 200 op de Cruise is haalbaar met mijn V6 :D

1 op 11 gemiddeld (stad buitenweg snelweg).

langere afstanden 1 op 14 goed te halen.

Willem

ja daar heb je ook gelijk in, had ik er misschien wel gelijk bij kunnen zetten.

maar iig, ik houd het vebruik dan niet zo precies bij maar weet hoeveel km ik ongeveer rijd voor ik weer moet tanken en dat is niet toegenomen of afgenomen de laatste tijd.

Terug
Naar boven