• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Varajet II afstellen

Deze topic werkt nog steeds, als je deze, en de andere carburators PDF,s
wilt hebben stuur dan een "persoonlijke boodschap" met vermelding van je EMail adres
en ik stuur je ze door... Groeten, John

Hallo John,

Ik heb een opel met een varajet 2. Zou je mij de pdf kunnen sturen. Alvast heel hartelijk dank!

grts

Michel

Hallo ik heb een varajet 2 op een 2.0 S cih motor zitten en weet niet zeker of ik alle vacuüm slangen goed heb zitten . Na het geheel schoon maken nieuwe pakkingen ,vlotternaald + huis vervangen rubber van de acceleratie pomp + koggelje vervangen als ik hem start lijkt het als of hij geen benzine krijgt, ik moet het gas er op houden en hij valt dan weg en na 1 sec pakt hij weer op en dit herhaalt zich, iemand een idee wat dit zou kunnen zijn . Gr Frits 50

Hallo Jonon,

Net als vele anderen hier ben ik ook in het bezit van een Varajet ii op mijn 2.0s blok in een manta A.

Ik ben bezig met een complete restauratie van deze de auto en ben nu eindelijk aangekomen bij dit hoofdstuk.

Voor dat ik de carburateur uit elkaar haal zou ik graag weten hoe het apparaatje werkt en hoe ik hem goed lopend krijg over een tijdje.

Kan je mij ook een kopietje sturen:

alwinh@msn.com

Groeten en alvast bedankt!!

Alwin

Hallo allemaal, ik wil mij bij bovenstaande aansluiten en vragen of iemand mij het GM service bulletin wil toesturen.

Wij hebben 'n mooie 1979 English Rot 2.0S CC, waarvan de originele Weber na een kleine revisie rond brandstoflekkage bij het stiftje en een schoonmaakbad niet meer juist werkt. De motor valt uit zodra van de automatische choke af en de luchttoevoer lijkt niet meer te regelen.

Ook hebben wij een exact dezelfde Weber (met filter als extra) van 'n 80'er 2.0S, maar ook deze loopt niet lekker.

Mocht iemand daarnaast de kennis hebben om eea goed werkend te krijgen, tegen vergoeding uiteraard, dan houden wij ons ook daarin aanbevolen.

Alvast dank! en met vriendelijke gr,

janheijnis@quicknet.nl

Hi,

I have a barn find Opel Rekord E 2.0S with a varajet carburetor and would be really happy if you could please send me the PDF for the varajet II carburetor.

I have cleaned it in an ultrasonic cleaner after i couldn't get any response without start spray. now it turns on happily but runs only up to half a throttle for half a minute. then dies again. I am familiar with motorcycle carburetors but do not know where to start on this one.

Thank you so much in advance. My email is jankoslak96@gmail.com

Terug
Naar boven