• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra 2000 4x4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

Heb de foto's gezien... Flink wat werk aan zag ik :P maar och... hobby he :angel

Ikzelf heb de mijne eigenlijk vooral omdat het een 4x4 is, anders had ik wel een betere gezocht.

Jeroen

haha

ja maar hij komt bij onze clubloods te staan

onder een zeil dan maak ik hem wel ooit eens als ik tijd en geld over heb

eerst maar eens de blauwe 2000 en de gsi afmaken

en dan beginne aan de complete restauratie van de c coupe

[rquote=1831979&tid=132010&author=lemmuh]

Foto-ZHHJ4OLQ-D.jpg

Jeroen[/rquote]

Dit is een vacuum buffertank(je) Alleen types met airco hebben dit

Na bijna een maand niets gedaan te hebben aan mn project door drukte op het werk, vandaag toch maar weer eens begonnen...

Omdat ik 's avonds pas rond een uur of 7 kan beginnen heb ik besloten eerst maar eens te kijken hoe goed de Calibra motorisch is.

Nu wilde deze niet mooi lopen en bleef er een storing in zn klopsensor zitten, ook de hele aftermarket airco ga ik niet overbouwen.

Nu heb ik eens gekeken hoe alles aangesloten was zo links en rechts... VERSCHRIKKELIJK, draadjes in elkaar gedraaid en afgetaped... nergens gesoldeerd of met stekkertjes gewerkt... gewoon eerste klas BRAS...

Ik heb de hele rotzooi ertussenuit geknipt en de goede kabels aan elkaar gemaakt, nog niet helemaal netjes, maar dit komt wel zodra ik de kabelboom er helemaal langs heb liggen. Eerst maar eens zorgen dat het motortje netjes loopt en zonder storingslampjes rijdt.

Foto's

Het ex-alarm wat er ooit eens ingezeten heeft.

Foto-4SISYZSN-D.jpg

Bekabeling van de DiaVia airco

Foto-MLAYBM4O-D.jpg

Kan overigens iemand mij vertellen waarvan de brede gele stekker op de foto is?

En weet iemand waarvan dit 2-polige stekkertje is?

Foto-LHLHCKGY-D.jpg

Dit is nog tussendoor samen met een maat, een C20NE met SEH zuigers, andere nokkenas, andere stoters en klepveren, Lexmaul inlaat, spaghetti uitlaat voor in een A Corsa.

Foto-H68P6XSE-D.jpg

Ook heb ik mezelf nog een Eibach Pro-kit cadeau gedaan :agent

Foto-PPDAZAAO-D.jpg

Jeroen

Ok, niet nodig dus :) maar nu snap ik wel waarom ze hier een aantal draden van afgetapt hadden...

Maar heb je toevallig een penbezetting van deze stekker? zou mooi zijn, kan ik mijn nieuwe alarm straks daar gewoon op aansluiten.

Jeroen

Vandaag weer f gesleuteld... hele airco onder de motorkap verwijderd, motorsteun eraf, van de week ook een set motorsteunen gekocht op marktplaats voor een Turbo zonder airco...

Het gejankt van de stuurpomp is waarschijnlijk toch de spanrol, hiervan is het lager helemaal verrot. Dus hier eerst een andere voor bestellen en dan weer verder kijken. Alhoewel ik even gaan speuren of ik toevallig bij de automaterialenzaak niet gewoon een looprolletje kan krijgen met de zelfde afmetingen als de rol op de spanner... scheelt weer wat €€€...

Jeroen

Die andere 2 stekkers zijn ook van het standaard alarm , die 2 losse voor de alarm claxon en die dubbele voor de motorkap schakelaar

[rquote=1864432&tid=132010&author=lemmuh]Ok, niet nodig dus :) maar nu snap ik wel waarom ze hier een aantal draden van afgetapt hadden...

Maar heb je toevallig een penbezetting van deze stekker? zou mooi zijn, kan ik mijn nieuwe alarm straks daar gewoon op aansluiten.

Jeroen[/rquote]

Moet ik even grabbelen in de schema's voor je :)

haha die laagjes kan ik

was bij mijn 2000 helaas ook zo... stelletje prutsers af en toe

doe het dan in een x goed

mare rot werk he die chassis balken vervangen he...

heb over ene 3 dagen gedaan :P:P

na werk dan he

met frisse moet weer aan de slag :thumb mooie dingen komen langzaam dus even pauze is soms wel lekker.

ben benieuwd naar de nieuwe foto's

ik zeg nog steeds....GOED BEZIG :wors

Zoooooooooooo....

Na ruim 3 maanden niets meer gedaan te hebben vandaag toch de draad weer eens opgepakt...

Behalve een dikke laag stof weinig nieuws... de roest zat er nog allemaal :(

Toch maar begonnen met het loshalen van de 1e chassisbalk, sodeju wat een prustwerk... de balken zijn schandalig gerepareerd.

Eerst de 2 lagen originele balk die rot was, daarover een plaatje, en daaroverheen nog een plaatje...

Nu heb ik voorzichtig een paar kijkgaten gemaakt in de balk zodat ik weet hoe die vast zit en hoe ernstig het aan de binnenzijde is,

gelukkig op wat vliegroest na is de bodem hard, alleen de balken zijn rot... dus deze gaat er compleet af, en een andere terug erop.

Morgen in de loop van de dag komen er nog wel wat foto's...

Jeroen

Bij deze nog even de foto's van afgelopen week.

Heb niet heel erg veel gedaan, was meer even het proberen of het ging zoals ik het wilde.

Foto-VTBH8SZQ-D.jpg

Puntlasjes uitboren.

Foto-ITV3D3OW-D.jpg

Kijkgaatje in de balk gemaakt om te zien of de bodem van de auto nog hard was... Valt niet tegen.

Foto-CIZVNYFA-D.jpg

Hier de laagjes reparatie, je ziet hoe de originele 2 lagen plaat rot zijn, en waarover door de tijd 2 andere plaatjes overheen gelast/gescheten zijn... en ook deze zijn weer hartstikke rot...

Jeroen

Tsjah, ik ben nog een beetje aant kijken hoe ik t ga doen, omdat t voorste ophangpunt v/d achteras ook in deze balk zit.... alleen kan ik niet niet losboren zonder de balk in stukken te slijpen... en dr af is niet zo'n probleem... alleen moet ik de andere balk ook kunnen lassen, dus misschien laat ik dat stuk van deze balk zitten... toch nog maar eens een nachtje over slapen ;)

Jeroen

bij mij waren de ophang punten knetter hard maar het stuk er tussen was kompleet weg hehe

dus de ophang punten heb ik laten zitten en het stuk er tussen gelast..

hier de foto van wat ik eruit gesneden en geboord heb...

Foto0018.jpg

zou wel goed kijken naar het stuk waar de chassis balk aan de binnenkant van de kokerbalk zit daar achter zat bij mij ook rot heb ik eerst een plaat je op maat gesneden en die eerst op de binnenkant koker gelast en toen de chassis balk erop ....

Kijk aan, hoop dat ie gesmaakt heeft :D

Van de week ga ik weer verder met de balkjes, kijken wat ik ervan kan maken ;)

Jeroen

Terug
Naar boven