@GlennGSI wrote:En de Vectra staat weer bij DHZ.... waren nog een paar punten die gemaakt moesten worden.. aandrijfashoezen lek. geen stalen koppakking. originele dumpvalve niet correct afgesloten/afgedopt en nog wat dingen. Auto is opgehaald omdat hij op 3 cilinder liep na een ritje... Ben benieuwd wanneer Tim weer kan genieten van de pttsssss onder de kap.
Voor er straks allemaal weer cowboy verhalen worden verteld zal ik er ook maar eens op reageren. Ik ben niet iemand die dingen op een forum gaat "uitvechten" aangezien er allemaal mensen zich er mee gaan bemoeien die het fijne van de zaak niet weten.
Ik heb laatst de motor opnieuw opgebouwd nadat er een drijfstang gebroken was, hoe dit kan zul je waarschijnlijk nooit achter komen. Toen de motor werd ingebouwd had deze 168.000 kilometer op de teller. Slechte drijfstang, slechte bout, misschakelen? Je weet het niet. Ongeveer 7000 kilometer na de inbouw is de drijfstang gebroken.
Daarom een andere motor in Duitsland opgehaald, deze gereviseerd met nieuwe zuigers en drijfstangen. Uiteraard alle pakkingen weer vervangen. Dit was een coulance regeling, alle uren voor de motor revisie, pakkingen enz. zijn voor mijn eigen rekening gegaan. Alleen de zuigers,H profiel, drijfstangen boren honen moesten zelf betaald worden.
Nadat de auto klaar was is deze weer opgehaald, de AFSPRAAK was dat de auto nadat deze 1500 tot 2000 kilometer was ingereden weer kwam zodat ik olie, oliefilter kon verwisselen en als er nog andere punten tijdens deze testrit aan het licht kwamen hij deze even zou opschrijven, die zou ik dan ook gelijk mee pakken als de auto hier weer stond. Ik heb zelf amper test kunnen rijden met de auto nadat deze gereviseerd is. Er is inmiddels een 2300 kilometer mee gereden nu ik hem weer heb.
Dan de volgende punten,
Ashoes lek. Ja maar de auto is ook verlaagd dus willen ze nog wel eens scheuren, er zijn hier zoveel mensen die wel eens een ashoes stuk hebben gehad.
Stalen koppakking? Er is gewoon een nieuwe standaard let koppakking gemonteerd. Net zoals op de vorige motor. Als ik iets onder garantie vervang ga ik niet ineens allemaal andere onderdelen monteren, dan krijg je gewoon waar je de eerste keer ook voor betaald hebt.
Originele dumpvalve niet goed afgesloten? Waarom denk je dat ?
Ik reviseer op jaar basis 15/20 motoren en heb een stuk of 10 motor ombouwen per jaar. De helft hiervan komt niet eens op het forum. En ik doe dit werk nu al een jaar of 10 waarvan 5 in mijn eigen bedrijf. Iedereen maat wel eens fouten, bij elke motor bouwer loopt wel eens een motor stuk. Motor van onze rallyauto is ook al eens stuk gelopen na 300 kilometer, daar heb je totaal geen garantie op. Ik vind dat ik alles netjes afhandel, maar ik ben natuurlijk niet gek. Bij elk bedrijf heb je garantie voorwaarden, en dat is bij mij niet anders. Hoeveel mensen zullen er hier op het forum wel niet eens een motor stuk hebben gehad op de testbank? En geen garantie hadden?
Ik geeft altijd garantie op mijn motor ombouwen, uiteraard wel op de nieuwe onderdelen, gebruikte onderdelen garandeer ik dat ze op het moment van montage goed zijn. Ik heb vaak genoeg jongens die b.v. een gebruikte homokineet kopen die dan na 14 dagen stuk gaat en dan komen klagen over dat ze garantie willen. Ik ga hier verder ook geen woorden op het forum aan vuil maken, ik regel de zaken altijd persoonlijk met mijn klanten. En als iemand vind dat ik iets niet correct afhandel dan kan deze persoon mij hier persoonlijk op aan spreken, dingen op het forum roepen lost namelijk geen zaken op. En als er mensen zijn die denken dat dit wel zo is dan moeten ze de volgende keer ook maar een motor revisie of een ombouw laten doen door “iemand op het forum” Ik werk elke dag keihard om het iedereen naar de zin te maken, maar soms houden ook voor mij dingen op, wat ik moet wel een bedrijf runnen.