• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra B heeft toch nog problemen. (bobine ?)

@wim-v6 wrote:was 60 tientjes kwijt voor een nokkenassensor (Siemens)

Willem

hey Willem,

Hoe jij aan die 60 Euro komt weet ik niet. (of is Den Haag goedkoper dan in Noord-Friesland haha ?

Ik heb mijn sensor bij de ASD uit Dokkum en die is al veel goedkoper dan de onderdelenboer/automaterialenzaak.

Dus als ik 130 Euro betaald heb mag ik aannemen dat het elders (veel) hoger is !!!

Dit is ook een Siemens trouwens, zowel de oude als de nieuwe. Dat vind ik wel opvallend.

Groet, Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:@wim-v6 wrote:was 60 tientjes kwijt voor een nokkenassensor (Siemens)

Willem

hey Willem,

Hoe jij aan die 60 Euro komt weet ik niet. (of is Den Haag goedkoper dan in Noord-Friesland haha ?

Ik heb mijn sensor bij de ASD uit Dokkum en die is al veel goedkoper dan de onderdelenboer/automaterialenzaak.

Dus als ik 130 Euro betaald heb mag ik aannemen dat het elders (veel) hoger is !!!

Dit is ook een Siemens trouwens, zowel de oude als de nieuwe. Dat vind ik wel opvallend.

Groet, Rik ;)

Beetje een Combi van VEEL korting en de juiste leverancier, kom er echt al jaren en heb max korting.

zeg maar een Siemens voor een FEBI prijs.

Willem

@KadAstra-EF wrote:@wim-v6 wrote:was 60 tientjes kwijt voor een nokkenassensor (Siemens)

Willem

hey Willem,

Groet, Rik ;)

Beetje een Combi van VEEL korting en de juiste leverancier, kom er echt al jaren en heb max korting.

zeg maar een Siemens voor een FEBI prijs.

Willem

het is een x18xe blok.

is dat een andere of dezelfde.?

en als het een andere is kan ik die dan nog zelf vervangen?

hoorde bij de garage dat er 3 uur werk in zit:/

het is een x18xe blok.

is dat een andere of dezelfde.?

en als het een andere is kan ik die dan nog zelf vervangen?

hoorde bij de garage dat er 3 uur werk in zit:/

Mijn nokkenassensor is ook kapot maar dat is een heel andere dan op de foto die is gepost staat. bij mij zit er nog een fabeltjes aan. zit deze op dezelfde plek? is een 1.8 16v

Mijn nokkenassensor is ook kapot maar dat is een heel andere dan op de foto die is gepost staat. bij mij zit er nog een fabeltjes aan. zit deze op dezelfde plek? is een 1.8 16v

hallo,

ik heb mijn nokkenassensor vervangen na de volgende code gehad te hebben : p0340

maar nu komt de fout code nog steeds terug zelfs na het wissen van de code uit de ecu.

wat kan ik nu nog doen?

kabel vervangen? stekker vervangen?

ik hoop gauw wat te horen.

Bas

hallo,

ik heb mijn nokkenassensor vervangen na de volgende code gehad te hebben : p0340

maar nu komt de fout code nog steeds terug zelfs na het wissen van de code uit de ecu.

wat kan ik nu nog doen?

kabel vervangen? stekker vervangen?

ik hoop gauw wat te horen.

Bas

Als de sensor geheel anders is heb je een andere 1.8 motor...

als de storing terug komt kan het nog liggen aan de bekabeling en krukassensor.

Willem

Als de sensor geheel anders is heb je een andere 1.8 motor...

als de storing terug komt kan het nog liggen aan de bekabeling en krukassensor.

Willem

ik heb inmiddels de goede sensor besteld en opgehaald.

mijn sensor is echter geen 130 euro maar 40 euro. scheelt 90E?

hoop dat ik dit keer wel de goede heb.

hij ziet er in ieder geval wel zo als die op de foto uit.

ik heb inmiddels de goede sensor besteld en opgehaald.

mijn sensor is echter geen 130 euro maar 40 euro. scheelt 90E?

hoop dat ik dit keer wel de goede heb.

hij ziet er in ieder geval wel zo als die op de foto uit.

Alle sensoren van een 2.0 blok zien er zo uit heb ik begrepen.. naar mijn idee is een sensor een sensor.. maar goed.

Ook ik kamp met problemen.. hij is er nu niet maar de foutcode kan elk moment weer terug komen..

Terug
Naar boven