• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C 150 pk chiptune ervaringen?

@jraaf wrote:@demonius abraxis wrote:

Dat stukje testen in duitsland is dus pure onzin je laat je wagen niet chippen voor top snelheid maar voor het feit dat je meer trekkracht krijgt en daar heb je veel meer aan bij al zeer lage snelheden want daar trek je wagen mee snot.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

:hmmz moah, ik vind het toch wel heel erg fijn om die toegenomen trekkracht t kunnen testen op een stuk autobahn boven de 130 km per uur zonder dat ik constant moet op letten dat ik niet iemand van achter aan rijd die met 110 op de linkerbaan zit te slapen en dan heb ik het nog geeneens over al die bermsmurfen die we hier kennen :agent

Voort zijn genoemde Nederlandse chippers nog eens extra duur als je vraagt of ze je EGR willen uitprogrammeren en het DPF uitzetten is nog gekker. In Duitsland betaal ik hier in lusief voor en na rollerbank test 200 pietermannen en in Nederland mag ik daar zonder rollerbank 400 pietermannen neerleggen.

Ik ben nu 2 keer bij de jongens in Duitsland geweest en los van 't feit dat de toko er daar uit ziet als een smeerput weten ze heel veel van Opel en het beruchte fiat blok. Ik ben zeer te spreken over die gasten :angel

Groet jraaf

+1 Als je op de autobahn zit wil je de trekkracht tog even testen en geloof me, dan klaag je echt niet en rijd je met een bigsmile langs die rare beemers en audi's en VW's niet vergeten. Die van die EGR enzo was ik nog vergeten goed toegevoegd.

@demonius abraxis wrote:

Dat stukje testen in duitsland is dus pure onzin je laat je wagen niet chippen voor top snelheid maar voor het feit dat je meer trekkracht krijgt en daar heb je veel meer aan bij al zeer lage snelheden want daar trek je wagen mee snot.

:hmmz moah, ik vind het toch wel heel erg fijn om die toegenomen trekkracht t kunnen testen op een stuk autobahn boven de 130 km per uur zonder dat ik constant moet op letten dat ik niet iemand van achter aan rijd die met 110 op de linkerbaan zit te slapen en dan heb ik het nog geeneens over al die bermsmurfen die we hier kennen :agent

Voort zijn genoemde Nederlandse chippers nog eens extra duur als je vraagt of ze je EGR willen uitprogrammeren en het DPF uitzetten is nog gekker. In Duitsland betaal ik hier in lusief voor en na rollerbank test 200 pietermannen en in Nederland mag ik daar zonder rollerbank 400 pietermannen neerleggen.

Ik ben nu 2 keer bij de jongens in Duitsland geweest en los van 't feit dat de toko er daar uit ziet als een smeerput weten ze heel veel van Opel en het beruchte fiat blok. Ik ben zeer te spreken over die gasten :angel

Groet jraaf

Dat persoonlijk contact is het hem juist. Kijk worden er goude bergen beloofd en wordt het uit eindelijk een bronze berg dan baal je best wel, daarom spelen de nederlandse tuners een veilige schatting.

Goede tekst Mark en Iquick, goed onderbouwd ook. Geen sarcasme. :thumb

MAAR onderschat de tuners van Nederland niet. Tegenwoordig kunnen ze daadwerkelijk meer dan concurreren met EDS. Het is niet EDS dit, EDS dat.

EDS is gewoon 1 van de betere opties, niet meer dan dat.

Nederland staat niet stil. Neem maar eens contact op met bijv. Unlimited Tuning en doe je verhaal uitgebreid. Ook dit verhaal. Je kunt écht wel onderhandelen en een chip op maat krijgen, minstens zo snel/goed/mooi geprijst als bij EDS. Het is maar net wat je wens is want alles wordt op maat geschreven. Inclusief Dyno before and after. Wil je extreme tuning, prima, doen ze dat. Wil je de begrenzers eruit, kan ook.

Persoonlijk contact ladies and gentlemen!

Ik denk dat de EDS cultuur puur komt doordat het een bekende Opel tuner is en dat zij het maximale eruit halen. Wat er op de website staat kan worden gehaald maar ook weer niet dit hangt allemaal af van de motorconditie soms kom je hoger uit dan wat er gegeven staat. Op de website van EDS staat dat zij 200pk uit de DTH blok halen, ik mis nog altijd 8% van de gegeven 50pk extra. Ik weet niet of de tuners in Nederland dit ook hebben maar EDS haalt ook de begrenzer weg. Je kan maar een keer geld uitgeven voor een chiptuning dus kwestie van prijs kwaliteit verhouding berekenen. Je kan tenslotte niks testen.

@CAlberts wrote:Laten we niet gaan 'ruzien' om waar je zou moeten chippen, dat gaat natuurlijk nergens over.

Dit zal niet zo snel gebeuren, zowel met Ralf als ik.

Weet wel dat er meer dan EDS is, al zijn ze erg goed. Hier op het Opel Forum krijg je standaard alleen EDS voor je bord maar dat vind ik misplaatst en eerlijk gezegd ook wat kortzichtig.

En waarom? Nederland heeft heel wat te bieden aan tuners, ook tuners die NIETS onder doen aan EDS.

Ik zag al voorbeelden langskomen zoals Unlimited Tuning en ATM bijvoorbeeld.

Ik ben het geheel met Ralf eens, persoonlijk contact is stukken beter dan wat de betreffende site aangeeft en het EDS-cultuurtje hierzo.

Maar goed, JIJ beslist. Maar laat het niet afhangen, nogmaals, van het cultuurtje hier en de websites van tuners. Persoonlijk contact is much better.

@Edvries wrote:Mijn 120 pk blok laten chippen bij EDS. Naar 190 pk en ruim 400 NM. Niks op aan te merken. 370 euro, prima communicatie. Inclusief testbank enz. Prima service. Rijd als een trein! Inclusief egr uitzetten. Das mijn ervaring met Eds.

Succes met een keuze maken!

Was het 370 ?? ik weet het niet eens meer precies Eer! Weet alleen dat de service goed was en dat ik het een leuke dag met ervaringen was die af werd gesloten met een BIG SMILE onderweg naar huis !! king:

Hier in Huizen zit ook een tuningsbedrijfje.... maar persoonlijk rij ik liever naar Marl !

@demonius abraxis wrote:Ik heb nergens belang bij jerk al helemaal niet bij dit soort rare praat. Zoals eerder zo veel mensen zoveel ervaringen.

Daarbij ik ben geholpen door atm maar ik heb alle diesels die ik heb gereden elke keer ergens anders laten chippen behalve de mondeo en astra dan die heeft atm gedaan maar de andere bij verschillende bedrijven. Dus praat niet of ik totaal geen ervaring heb.

Calberts gaf zelf aan te twijfelen hij heeft nu neem ik aan genoeg info om zijn keus te maken.

Betreft eds zijn er hier meer die een wat moeielijke comminucatie hadden met eds en niet alleen ik.

Wat jij zou doen doe jij wat de rest doet moeten ze zelf weten zo ook calberts.

Alleen moeten mensen eens wat meer shoppen is mijn mening als alleen op 1 ding blindstaren. Ik zeg al das mijn mening.

Nogmaals ik stop met de discussie want het is een wellus nietus spel aan het worden

Ik heb het toch niet tegen jou,

maar tegen BlueAstraG :thumb

Mijn 120 pk blok laten chippen bij EDS. Naar 190 pk en ruim 400 NM. Niks op aan te merken. 370 euro, prima communicatie. Inclusief testbank enz. Prima service. Rijd als een trein! Inclusief egr uitzetten. Das mijn ervaring met Eds.

Succes met een keuze maken!

Ga niet van websites uit maar van persoonlijk contact met tuners das veel belangrijker.

Iedere tuner zet cijfers neer wat minimaal haalbaar is maar voeren ten alletijden een maat tuning uit vandaar ook de dyno run. Maar goed het blijft persoonlijke keus. Nogmaals ga je voor persoonlijk contact of voor het zoals jullie noemen het duitse mindere contact.

En dyno moet je via mail of telefonisch contact erbij onderhandelen.

Als je een tv gaat kopen ga je ook voor het onderste uit de kan en probeer je ook kabels of wandsteun erbij te krijgen voor de laagste prijs (ik wel althans)

Ik heb nergens belang bij jerk al helemaal niet bij dit soort rare praat. Zoals eerder zo veel mensen zoveel ervaringen.

Daarbij ik ben geholpen door atm maar ik heb alle diesels die ik heb gereden elke keer ergens anders laten chippen behalve de mondeo en astra dan die heeft atm gedaan maar de andere bij verschillende bedrijven. Dus praat niet of ik totaal geen ervaring heb.

Calberts gaf zelf aan te twijfelen hij heeft nu neem ik aan genoeg info om zijn keus te maken.

Betreft eds zijn er hier meer die een wat moeielijke comminucatie hadden met eds en niet alleen ik.

Wat jij zou doen doe jij wat de rest doet moeten ze zelf weten zo ook calberts.

Alleen moeten mensen eens wat meer shoppen is mijn mening als alleen op 1 ding blindstaren. Ik zeg al das mijn mening.

Nogmaals ik stop met de discussie want het is een wellus nietus spel aan het worden

Advies vraag ik om ervaringen te vernemen. Websites vertellen vaak alleen succesverhalen.

Als ik kijk naar de anderen, blijft mijn voorkeur naar EDS gaan. Fasttech zit lekker dichtbij voor mij, maar levert 'maar' 34 pk op en 65 Nm voor eveneens € 450,00. Unlimited Tuning lever 'slechts' 30 pk op en 55 Nm voor € 399,00, maar dan zit er nog geen dyno bij. Kost nog eens € 75,00. Tot slot ATM met 40 pk en 80 Nm extra. Staan geen prijzen bij, maar is voor mij een aardig eindje rijden.

Laten we niet gaan 'ruzien' om waar je zou moeten chippen, dat gaat natuurlijk nergens over. Ieder heeft zn eigen ervaringen en voorkeuren. Is niet gezegd dat de ene goed is en de ander dan direct slecht.

@Jerk wrote:@BlueAstraG wrote:@Jerk wrote:Ik hoef niet terug te lezen hoor,

Ik ga uit van mijn eigen ervaring :thumb

Eigen ervaring is een goede motivering! :thumb

Maar dan neem ik aan dat je ook bij alle andere tuners bent geweest. Of degene die genoemd zijn? Dus de voorbeelden zoals Unlimited Tuning en ATM? :wors

Behoorlijk wat chippies op maat heb je gehad dan! :wors

En anders zul je toch met wat beters moeten komen dan bovenstaande opmerking.............. ;)

Dus mijn bevinding is niet goed?

Ik ben idd bij meerdere goede tuners geweest (ook met kennissen/vrienden)

Maar dan draaien we de vraag even om?

Ben jij weleens bij Eds, Klaassen of andere tuners geweest???

Krijg ik hier nog antwoord op???

De garantie is bij elke chiptuner over te nemen.

Wat johan zegt dat eds cultuur wat hier hangt is echt zwaar irritant.

Goeie chiptuners zijn fasttech, unlimited tuning, atm-chiptuning en vast vele andere.

Al deze 3 kun je garantie bij over laten nemen en hebben ook dyno banken.

Maar goed er is dus genoeg keus alleen moet je mailen of bellen ipv hier advoes vragen en dan gelijk ervan uit gaan dat het goed is.

Ik snap het niet, Calberts wil graag iets weten over Eds en gelijk word er gezegd dat jullie beter zijn geholpen door Eds.

Dat is toch niet de vraag van Calberts???

Jullie zeggen dat jullie qua contact geen goede ervaringen hebben met Eds en Calberts heeft binnen een uur antwoord op zijn vraag daar.

Niet verkeerd lijkt mij

Hebben jullie belang bij ATM of zo?

Het is idd zijn eigen keuze, respecteer dan aub de keuze van de heer Calberts :thumb

Denk dat we de discussie maar eens gaan staken want zoveel mensen zoveel meningen.

Ik mag aanemen dat de topic starter genoeg info heeft gezien hier en ook genoeg stof heeft om na te denken.

@CAlberts. Wat je ook kiest ik wens je succes en uiteraard veel plezier met de tuning

Ok, maar WAAROM wil je naar EDS? Om het feit dat hier een EDS cultuurtje hangt? EDS is goed maar ik kan wel een tuner uit Nederland bedenken die MINSTENS even goed werk aflevert voor minder geld.

Terug
Naar boven