• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C 150 pk chiptune ervaringen?

@BlueAstraG wrote:@Jerk wrote:Ik hoef niet terug te lezen hoor,

Ik ga uit van mijn eigen ervaring :thumb

Eigen ervaring is een goede motivering! :thumb

Maar dan neem ik aan dat je ook bij alle andere tuners bent geweest. Of degene die genoemd zijn? Dus de voorbeelden zoals Unlimited Tuning en ATM? :wors

Behoorlijk wat chippies op maat heb je gehad dan! :wors

En anders zul je toch met wat beters moeten komen dan bovenstaande opmerking.............. ;)

Dus mijn bevinding is niet goed?

Ik ben idd bij meerdere goede tuners geweest (ook met kennissen/vrienden)

Maar dan draaien we de vraag even om?

Ben jij weleens bij Eds, Klaassen of andere tuners geweest???

Op zich ben ik er wel uit dat ik naar EDS wil. Maar ik snap weinig van hun website. Waar gaat het precies om, is het IPF of is EDS Phase 1? M.a.w. waar moet ik naar vragen?

@Jerk wrote:Ik hoef niet terug te lezen hoor,

Ik ga uit van mijn eigen ervaring :thumb

Eigen ervaring is een goede motivering! :thumb

Maar dan neem ik aan dat je ook bij alle andere tuners bent geweest. Of degene die genoemd zijn? Dus de voorbeelden zoals Unlimited Tuning en ATM? :wors

Behoorlijk wat chippies op maat heb je gehad dan! :wors

En anders zul je toch met wat beters moeten komen dan bovenstaande opmerking.............. ;)

Tuurlijk zijn er zat bedrijven maar over de autobahn testen enz. is wel een andere ervaring. Dus is het wel waard voor die prijs. Wat communicatie betreft, ja is bagger maar engels spreken ze wel. Ik zou zeggen benader een paar bedrijven hier en vergelijk de prijzen.

Galaxy Nexus Tapatalk

Oke ik heb zelf ervaring dat ze bij verschillende bedrjven het zelfde halen 8-).

Kijk alleen al maar naar mijn eigen astra.

Die heeft atm ook op 160pk weten te zetten. Hij heeft zelfs even op meer gestaan maar toen kwamen er wat rook pluimpjes wat ik niet wilde.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Je moet uit eindelijk doen waar jij zelf het beste gevoel bij hebt.

Maar zoals je nu zelf achter komt er zijn meerdere goeie opties.

Pff ik vind het echt een lastige keuze... ATM voor € 374,95 of EDS voor € 399,00 (in december)

Overigens heb ik echt goed mail contact met EDS. Heb al paar mailtjes over en weer gehad. Zelfde geldt overigens ook voor ATM hoor.

Het enigste verschil is dat ze bij atm op dit moment redelijk nieuw dyno banken hebben staan. Geloof in eemnes sinds aug zelfs een 4x4 bank.

Oftewel ze zijn druk aan het investeren in nieuwe technieken.

Mijn astra is overigens in belgie door atm gechipt bij een van hun locaties daar

Ik begin echt geinterreseerd te raken in ATM. Maar waarom is volgens jullie de technologie beter dan bij EDS?

In de december actie vindt ik persoonlijk 400 euro nog aan de dure kant.

Er zijn hier in nederland ook bedrijven die een rollerbank gebruiken en precies het zelfde vermogen halen uit je vectra.

Ik zou dus gewoon eens wat mailtjes sturen naar diverse bedrijven en dan gewoon tegen elkaar uitspelen qua prijs (zorg uiteraard wel dat ze chippen met rollerbank)

Ik heb persoonlijk niks tegen eds ofzo maar zoals al wordt aangegeven contact is erg bagger daar.

Is dat zo'n handige app die Tapatalk Ralf? Ik bedoel, ik typ een soortgelijk verhaal neer op me foon en meneer is me weer te snel af. Weer ja! :ass

Maar dat we op 1 lijn zitten staat vast. Tuners zoals Unlimited Tuning en ATM doen niets onder aan EDS. Alleen de prijs is beter van de betreffende NL tuners. De technologie is ook beter.

En zoals gezegd, EDS geeft de meest positieve waardes op. De genoemde NL tuners doen dat niet.

Bij de december actie krijg je 100 euro korting. Dus dan betaal je 400 ipv 500. Had die mijne in december 2011 laten doen. Contact kan ook gewoon in het engels. Die vrouw achter de balie spreekt vloeiend engels. Ik had in ieder geval geen problemen met contact. Autopapieren is een must moet je bij je hebben anders geen tuning.

Galaxy Nexus Tapatalk

Ik heb mijn astra 2.0 16V Diesel (x20DTL) met 185nm met 82 pk laten chippen naar 250nm met 110PK. Dit heb ik laten doen bij www.Tuneart.de Echt goed geholpen en was toen €250 betaald.

Heb inmiddels ruim 1ton ermee verder gereden. Zonder problemen. Veel succes met jullie keus.

Eds geeft de boven grens aan en zoals eerder aan gegeven de nederlandse bedrijven geven een ondergrens aan.

Stel jou motor is minder goed als je dacht en ze halen de jou beloofde 200pk en 450nm niet omdat de motor een slecht onderhouds verleden heb dan baal je okkal zal je nu wel van niet zeggen.

Daarom zeggen ze bij fasttech een lagere winst die zowiezo haalbaar is en alles wat meer is is dan voor jou mee genomen

Maar qua zuinig rijden ligt dat puur aan de zware voet waar jezelf mee rijdt.

Terug
Naar boven