• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C 150 pk chiptune ervaringen?

Vanmorgen om 10:00 uur een mailtje naar EDS gestuurd. Reactie om 10:54 uur! (slechte communicatie...? :hmmz )

EDS geeft inderdaad aan dat men uit komt op 200pk/450 Nm voor € 495,00.

Waarom zou ik dan kiezen voor bijvoorbeeld Fasttech met 183pk/385Nm voor € 450,00...?

Vandaag wat mailcontact gehad met ATM Eemnes. Kosten zijn € 299,00 exclusief testbank. Voor de testbank rekenen ze € 75,00 (al geprobeerd dit er bij in te praten, maar dat lukt niet king: )

Volgens de website kom je na tuning uit op 190 pk en 400 nm (ipv 150 pk en 320 nm).

Klinkt op zich wel goed. Al denk ik wel dat de testbank een must is. Ze gegevn aan dat sommigen dit niet perse nodig vinden en dat ze daarom ook een prijs hebben zonder testbank.

Met Fasttech heb ik ook contact gehad. Op mijn vraag waarom hun theoretische resultaten lager zijn en hun prijs hoger (namelijjk € 450,00), reageerde ze alsvolgt:

Beste Chiel,

Vermogensopgaven op papier zijn natuurlijk mooi, maar 90% van de zogenaamde tuningbedrijven heeft niet eens een degelijke bank om een auto te meten.

Die vermogensopgaven zijn dan ook elders van websites gekopieerd of het is een grove schatting.

Wij rekenen 450 euro inclusief voor een degelijk tuning, wat een brandstofbesparing oplevert bij deellast en een vermogenswinst bij vollast.

Veel bedrijven doen op alle kenvelden die ze kunnen herkennen een procentuele verhoging 10 20 of 30% dit is geen juiste manier van tuning.

Er zijn best wel wat bedrijven in Nederland welke een goed product leveren, maar er word ook behoorlijk wat geprutst her den der.

Tja, wat je daar nou weer mee moet... Beetje vaag antwoord. :hmmz

Bovendien gaat het mij ook voor een groot deel om het zuiniger rijden. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Zou het voor dat aspect nog uitmaken naar welke tuner je gaat?

Wat is nou de december-aktie prijs waar ik sommigen wel eens over hoor? En hoe maak je een afspraak? Gewoon mailtje sturen?

EDS in Marl ( duitsland )

Tussen de 4 en 500 euro.

Vermogen van 150pk naar 190 a 200pk en van 315Nm naar 400Nm, afhankelijk van de conditie van je motor.

De mijne, net een nieuwe inlaat en wervelkleppen (toen) kwam uit op 212PK en 457Nm! :angel

EDS is een goed bedrijf, ze weten wat ze doen. Klanten contact is wat minder ( maar daar zijn het Duitsers voor :sleeping ) En je vec op de rollerbank (Dynotest) zien is een must !!

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou ook EDS zeggen

zelf géén problemen gehad met EDS ( klanten contact ) dus niks mis met mee

sprak en mailde wel netjes (naja) in het duits :D

beetje moeite mag wel, je wil toch wat van hun

@StinG wrote:Ik zou ook EDS zeggen

zelf géén problemen gehad met EDS ( klanten contact ) dus niks mis met mee

sprak en mailde wel netjes (naja) in het duits :D

beetje moeite mag wel, je wil toch wat van hun

Ik/wij spraken ook gewoon Duits, maar ik doelde op het weinig melden van wat ze allemaal aan het doen zijn.

Wij waren met 3 auto's daar en opeens , na een uurtje , was de mijne al klaar....

Maar ach... Feit blijft dat de Dynorun het leukste gedeelte is ! :wors

Hey Speaker,

De auto heeft nu standaard 111...dzkm gereden.. als ik m nu standaard chip zou het toch geen probleem moeten zijn?

ik heb namelijk gehoord dat de wervelkleppen kapot gaan. en ook de epg e.d. door het roet.

ik lees hier overal dingen over opblazen en vermogen ec..

Ik weet verschillende 1.9CDTI 150pk blokjes rondrijden met 275+ pk....

en 1ntje ervan is mijn broer zijn astra G station. volgens mij had die een verbruikt van 5L /100km.

ik heb er ook nog 1 getuned naar 210pk en DPF verwijdert deze verbruikte 4.2L/100km maar daar wordt dan ook rustig mee gereden.

Wanneer deze blokjes goed getuned zijn, dan moet die bij dezelfde rijstijl wel echt zuiniger worden...

toen mijn broer zijn astra kocht had hij de eerste 3 maand een verbruik van 7L/100 en na eerste keer tunen ging dit al naar 5.5L

wat ik nog overal lees is het dichtslippen.... gewoon de EGR afzetten in de software en klaar is kees. geen vervuiling meer, DPF idem dito en tuurlijk moet je niet altijd als je oma rijden... maar een 100pk kopen ipv een 150 om minder risico te hebben op dichtslippen vind ik echt de grootste nonsens die ik al gelezen heb van dealers uit...

PS als je wervelkleppen kapot zijn... gewoon verwijderen die zooi, gaten in de collector dicht maken en in de software laten afzetten... scheelt top power en gezever.

Dit is ook gedaan bij men broer zijn auto, zelfde als de vlinder van de gasklep afhalen.

@kawamanCP, Klinkt interessant 275 PK uit een Astra G :jerry Welk blok had ie daar in gezet? Een Z1.9DTH :hmmz

Of trekt ie dat uit de 1.7 CDTI? Ik weet dat VMAXX een Z1.9DTH 250 PK versie in het programma heeft echter dient er dan wel een grotere Turbo op gezet te worden en een grotere Interkoeler. Hoeveel koppel heeft zo een blok nog onder de 2000 toeren zonder wervelkleppen? :hmmz

Ben wel benieuwd, zou niks liever dan die wervelkleppen onzin uitzetten. Weet alleen uit ervaring dat dat blok niet vooruit te branden is onder de 2000 toeren.

Volgend verhaal op vectra-c.com gevonden.

I could not detect any improved performance from the new inlet manifold. Bear in mind I had already superglued open the swirl flaps on the old one.

I then refurbished the old inlet manifold and completely removed the swirl flaps, filling in the spindle holes with aluminium weld but this could have been done with epoxy.

I then ported the inlet manifold, removed the newish inlet manifold (which is now for sale) and replaced with the original which operates without EGR and totally without any swirl function.

During this period the car has been tuned from 150 bhp standard or whatever it was to 269 bhp and over 400 ft.lbs. When the power is not being used the economy is still good but I ignore the digital dashboard readout as it is totally inaccurate, currently showing 58 mpg but nearer 45 mpg I would guess because obviously the fuel rail pressure has been increased to further compound the inaccuracy of the on board computer.

I understand it is possible to fine tune the on board computer to make it accurate but I have not yet found someone that can do this.

Groet jraaf

De astra G is idd een 150pk 2004.

Er zit een hybride turbo op met intercooler dowpipe 3" zonder kat of dpf, en 30 percent grotere injecotren om 300pk te halen.

Maar 275pk is haalbaar met 20percent grotere injectoren.

Onder 2000rpm lever je idd wat koppel in. Maar de motor Is zoveel soeplere bovening zonder wervelkleppen en zonder gasklep.... :-) lekker jakkeren met een diesel geweldig toch met een verbruik van 1op 20.... Rijdt welmeer als een benzine nu. :D

bij ons hing er veel smurrie in de inlaat collector. deze is schoongemaakt en geflowd, gaten van de wervelkleppen zijn toegelast.

Astra G station met een 1900 150pk of bedoel je astra H station. Een Astra G heeft geen 1.9 150pk. Wel interessant de behaalde waarde.

Galaxy Nexus Tapatalk

@iquick wrote:Astra G station met een 1900 150pk of bedoel je astra H station. Een Astra G heeft geen 1.9 150pk. Wel interessant de behaalde waarde.

Galaxy Nexus Tapatalk

Precies, vandaar mijn vraag of ie een Z1.9DTZH in z'n 'G' had gehangen :afro

Maar heb net vectra-c.com door lopen akkeren en er zijn daar dus gasten die idd die :swear wervelkleppen gewoon dichtlijmen met vloeibaar staal nadat ze 't beruchte stangetje hebben verwijderd en 240+ pk waarden halen in combinatie met het volledig uitschakelen van de EGR :thumbup

Groet jraaf

@jraaf wrote:@iquick wrote:Astra G station met een 1900 150pk of bedoel je astra H station. Een Astra G heeft geen 1.9 150pk. Wel interessant de behaalde waarde.

Galaxy Nexus Tapatalk

Maar heb net vectra-c.com door lopen akkeren en er zijn daar dus gasten die idd die :swear wervelkleppen gewoon dichtlijmen met vloeibaar staal nadat ze 't beruchte stangetje hebben verwijderd en 240+ pk waarden halen in combinatie met het volledig uitschakelen van de EGR :thumbup

Groet jraaf

Hmz.. ik voel een projectje opkomen ! :hmmz

@speaker wrote:@jraaf wrote:@iquick wrote:Astra G station met een 1900 150pk of bedoel je astra H station. Een Astra G heeft geen 1.9 150pk. Wel interessant de behaalde waarde.

Galaxy Nexus Tapatalk

Groet jraaf

Hmz.. ik voel een projectje opkomen ! :hmmz

Hier nog een m'n hand begint te jeuken :swear Zal dat gelijm en gelas geen problemen opleveren in de toekomst? Die dingen zitter er tenslotte niets voor niets op :hmmz Op de AON rijd er ook een gozer met 240pk+ maar daar zit niks anders op dan intercooler, hybride turbo enz. En dit is dan weer iets heel anders.

Als ik het goed begrijp uit de verhalen van onze Engelse 'vrienden' zijn de EGR en de Wervelkleppen in eerste instantie voor 't milieu :vertag Als je wervelkleppen niet meer functioneren, dat heet als de 3de klep die door de actuator niet meer in beweging te krijgen is krijg je noodloop. Er is de manier van de 1, 2 en 4de klep dicht te lijmen in de 10 uur positie en de 3 de doet dan nog steeds z'n werk. Of ze alle vier dichtlijmen maar dan moet je wel in de ecu de actuator uitschakelen anders krijg je een noodloop. In beide gevallen dient ook de EGR uitgeschakeld en afgedopt te zijn. Als laatste doen ze er dan via het gasklephuis nog een Carb reiniging door.

Of het gevolgen heeft voor de APK? Ze komen daar er door de volgens mij strengere MOT mee door.

Of het gevolgen heeft voor de toekomst? Er rijdt er nu een rond met 20.000 mile op de klok met het origineel eerste inlaatspruitstuk wat is dichtgelijmd :thumb

IK VOEL OOK EEN MOD AANKOMEN!!!!! :jerry :jerry

Groet jraaf

Ik denk dat er motorisch best wat meer vermogen uit gehaald kan worden, maar hoe gaat het dan met je koppeling, dubbele-massavliegwiel ..die kringen gaan relatief snel kappot, met nog meer vermogen gaan ze volgens mij nog sneller naar de kl*te..

Terug
Naar boven