• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra C 19DT/H roetfilter DELETE

Hallo,

waarom roetfilter eruit?

-meer vermogen door minder weerstand

-geen kans op defecte roetfilter:P

1: ik heb zelf mijn swap gemaakt met volgende onderdelen:

uitlaatbuis 640mm met diameter 65mm( heb ik van insignia diesel gehaald)

2: driehoekflens met gaten van elkaar op 88mm (heb ik van zafira B 19DT flexible stuk voor roetfilter gehaald.

3: ophang haken kun je bij iedere demper vinden,heb insignia diesel eindemper en astra g benzine demper haken gebruikt.

flens afslijpen en op buis lassen buis met flens met dichting op monteren (achterkant schuift in de middenuitlaatlijn:thumbup

als alles gemonteerd is haken bijplooien naar wens en op de juiste plaats lassen en ophang rubbers monteren.

4: naar de chiptuner gaan en vragen voor de DPF uit het ECU management te halen. tevens ook EGR eruit programmeren:hmmz,heb je toch niet nodig en kan dus ook niet stuk....

5: indien alles werkt temperatuur sensor en luchtleiding weg werken die thv swap hangen...

roetswap.jpg

bij vragen ECU upgrade PM of mail me!:afro

Netjes gedaan !!

En krijg je nou geen problemen met de apk? aangezien er op je kenteken wel een roetfilter vermeld staat !

Netjes gedaan !!

En krijg je nou geen problemen met de apk? aangezien er op je kenteken wel een roetfilter vermeld staat !

Dat had ik 'm idd ook al gevraagd via de u2u. Vind dit toch wel een optie. Paashaas heeft dat ook gedaan maar daar zien we niet zo veel meer van.:afro

Ben benieuwd naar de roetmeting en de visuele check.

Safe driving Jurgen

Dat had ik 'm idd ook al gevraagd via de u2u. Vind dit toch wel een optie. Paashaas heeft dat ook gedaan maar daar zien we niet zo veel meer van.:afro

Ben benieuwd naar de roetmeting en de visuele check.

Safe driving Jurgen

Hoeveel scheelt dit dan uiteindelijk in koppel en vermogen?

Is misschien wel interessant om te doen. Volgens de kenteken check heeft mijn auto geen roetfilter.

Hoeveel scheelt dit dan uiteindelijk in koppel en vermogen?

Is misschien wel interessant om te doen. Volgens de kenteken check heeft mijn auto geen roetfilter.

hallo:afro

ik woon in België......1ste gebeurd de roettest en ik ben zeker dat de uitstoot onder de grens waarde zal zijn.

de swap is gemaakt met originele stukken die al een roest laagje hadden,er zit ook nog een katalisator in.....

ik bedoel, de nieuwe wagens hebben hun roetfilter kort achter de turbo,waar bij mij de kat zit.....

en er zijn ook vectra's 1900 zonder roetfilter dus ik denk niet dat de lokale apk het zal door hebben:hmmz

indien ik afgekeurd ben zal ik mijn filter terug plaatsen 15min werk....

greets,

hallo:afro

ik woon in België......1ste gebeurd de roettest en ik ben zeker dat de uitstoot onder de grens waarde zal zijn.

de swap is gemaakt met originele stukken die al een roest laagje hadden,er zit ook nog een katalisator in.....

ik bedoel, de nieuwe wagens hebben hun roetfilter kort achter de turbo,waar bij mij de kat zit.....

en er zijn ook vectra's 1900 zonder roetfilter dus ik denk niet dat de lokale apk het zal door hebben:hmmz

indien ik afgekeurd ben zal ik mijn filter terug plaatsen 15min werk....

greets,

ik laat jullie morgen weten hoeveel pk's erbij komen,morgen terug op de testbank en dpf off program voltooien.

greets,:afro

ik laat jullie morgen weten hoeveel pk's erbij komen,morgen terug op de testbank en dpf off program voltooien.

greets,:afro

[rquote=1914783&tid=146399&author=darksaint]ik laat jullie morgen weten hoeveel pk's erbij komen,morgen terug op de testbank en dpf off program voltooien.

greets,:afro[/rquote]

Nice:jerry

[rquote=1914783&tid=146399&author=darksaint]ik laat jullie morgen weten hoeveel pk's erbij komen,morgen terug op de testbank en dpf off program voltooien.

Nice:jerry

[rquote=1914788&tid=146399&author=jraaf][rquote=1914783&tid=146399&author=darksaint]ik laat jullie morgen weten hoeveel pk's erbij komen,morgen terug op de testbank en dpf off program voltooien.

Nice:jerry[/rquote]

^

ps die remschijven van jouw zijn deze apk vriendelijk?

[rquote=1914788&tid=146399&author=jraaf][rquote=1914783&tid=146399&author=darksaint]ik laat jullie morgen weten hoeveel pk's erbij komen,morgen terug op de testbank en dpf off program voltooien.

Nice:jerry[/rquote]

^

ps die remschijven van jouw zijn deze apk vriendelijk?

Roetwaarden voor de APK schelen nog al, tussen Roetkatversies en NON roetkat versies.

Non roetkat versies mogen volgens mij een K-waarde hebben van 3

en de Roetkat versies 0,5 K-waarde.

houd dat wel een beetje in de gaten..

Willem

Terug
Naar boven