• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C 2.2DTI naar EDS geweest maar een probleem!!

Zoals ik al eerder vermelde, ik acht de kans groot dar de turbodruksensor dit meet, zou niet weten waar er anders 1 steekt op de 2.2 dti

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ff mijn 2 cent. Als ik hoge inlaat temps had deed ik er gewoon een grote FMIC op janken. Kost geld maar scheelt heel veel met de std ic. Probeer je std ic door te spoelen. Ding is minderschoon dan je denkt.

@sleutel13 wrote:Ff mijn 2 cent. Als ik hoge inlaat temps had deed ik er gewoon een grote FMIC op janken. Kost geld maar scheelt heel veel met de std ic. Probeer je std ic door te spoelen. Ding is minderschoon dan je denkt.

Denk niet dat er iets mis is met zijn IC zal idd sensor zijn of die te hoge turbo druk

Iets doorspoelen wil niet zeggen dat er iets mis is. Fabrieks interoolers zijn nu niet echt het beste ontwerp. Het is dat ze er op moeten maar het liefst had de ontwerper ze weggelaten. Het spul wordt oud heeft kms op de klok staan. Het kan idd een sensor zijn. Maar dan nog.

Naar mijn bescheiden mening is er niets mis met de OEM IC natuurlijk zijn er betere oplossingen maar in al de jaren dat ik deze motoren ken heb ik de problemen dij Martijn heeft nog nooit meegemaakt :hmmz

Zelf heb ik nu bijna 4ton met dit type motor gereden :afro en heb er een van een kennis met bijna 6ton king: op de teller en deze heeft hem destijds nieuw gekocht

Heb ook bij deze auto de opcom eraan gehangen en beide motoren geven waardes van minder als 50 graden bij de gehele test

Ik kan me wel beter opties verzinnen dan de standaard ic. Dat jij 4 en je kennis 6 ton heeft gereden wil niet zeggen dat iets perfect is. De mijne zit na mn vakantie ook op bijna op de 3 ton. Werkt prachtig allemaal. Maar als ik de inlaat temperaturen zo eens bekijk tijdens mn ritjes ben ik blij als t regent. Dan zijn ze tenminste een beetje ok.

Ik als leek heb ook nog een 'duit' in het zakkie king:

Ik heb in mijn 'etzold' een motorraum übersicht;

Er staat een sensor atmospherische druk op, die zit tussen de veerpoot passagierskant en het luchtfilterhuis. Direkt daarnaast zit een magneetventiel voor je turbolader. Vervolgens zit daar ook in de ronde buis die uit het luchtfilterhuis komt de llm sensor. Die laatste bepaalt op basis van je inlaat temp de hoeveelheid brandstof inspuiting.

Hoop dat je hier wat mee verder komt.

Groet jraaf

Vandaag ook naar EDS geweest met mijn vectra c 2.2DTI, wat een kanon nadien! Verder geen probleem:)

@Bartjex88 wrote:Vandaag ook naar EDS geweest met mijn vectra c 2.2DTI, wat een kanon nadien! Verder geen probleem:)

SUPER!! auto nog op testbank gehad toevallig? ben benieuwd naar de waardes :D

ik merkte vooral het koppel !! boven in bij mij nog niet, heb nu andere druksensor erin gezet van de week effe checken of het beter is geworden :D

Eindelijk naar een lange tijd een update mbt het storingsprobleem.

Ben gisteren avond nog even aan de klus gegaan met de Vec, de storing kwam immers nog steeds. Ik heb contact gehad met Dittrich (mede forummer) over zijn oplossing. Hier zelf een variant op bedacht:

10649812_10202087347579178_659649683206248643_n.jpg

Vanmorgen naar mijn werk bleef de storing weg, vanavond met de opcom eraan is kijken wat de waardes zijn...

Mooi dat er een oplossing is, nu ik dit zie weet ik dat iemand op het belgisch vectra C forum dit ook heeft gedaan, dit omdat zijn turbodruk te hoog werd.

Geniet nu maar van EDS, ik heb dit vorige week ook laten doen bij EDS met mijn 2.2 DTI :) wat een verschil he!;)

Terug
Naar boven