• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015

Succes met de reparaties.:)

Wat me wel opvalt is dat sommige veel draagarmen en rubbers etc. vervangen bij een Vectra C. Zijn alle Vectra C's slecht op dit onderdeel of ligt het aan de sterkere motoriseringen waarop het onderstel toch niet geheel goed is aangepast af fabriek?

Mijn Vectra 1.8 rijdt wel goed, wil altijd nog weleens een verlaagd onderstel met andere schokdempers kopen maar dat is denk ik dat de Vectra aan de voorzijde standaard vrij hoog staat (heb wel 5-6cm ruimte in het spatbord). Daardoor is de sturing gevoellozer denk ik. Hoop niet dat ik draagarmen/rubbers ooit moet vervangen.

Iedereen bedankt voor de reacties.. was ook een beetje lastige keus daar ik hem nu wel een tijdje moet missen en ik het ook wel snel kan repareren.. maar nu lekker de tijd om alles goed aan te pakken.

Qua rubbers is het maar net wat je verwacht van de auto. Door de jaren heen verdwijnt toch de stijfheid uit de rubbers. Dit gebeurt bij alle auto's. Ik hou van een auto die heel strak en direct stuurt vandaar de aanpassingen. Ook scheelt het met vervormen van de banden (bijv cuppen achterzijde waar de Vectra toch wel wat last van heeft) Verder willen de achterste excenter bouten van de draagarmen wel eens vastroesten in de rubbers.

Waar mogelijk ga ik alle rubbers vervangen door kogels of PU om zo alle spelling te kunnen oplossen of tot een minimum te brengen zodat hij nog scherper gaat sturen.

Greetz C00kie

Nha tijd zat iig on alles nu top te kunnen herstellen :thumb

Maar ehhh... Doe eens wat meer info van die Vec B? Wat meer foto's mag zeker ook. Mooie ride om te zien denk ik zo. Nog plannen of is ie echt temp?

Greetz Emiel

@C00kie wrote:

Qua rubbers is het maar net wat je verwacht van de auto. Door de jaren heen verdwijnt toch de stijfheid uit de rubbers. Dit gebeurt bij alle auto's. Ik hou van een auto die heel strak en direct stuurt vandaar de aanpassingen. Ook scheelt het met vervormen van de banden (bijv cuppen achterzijde waar de Vectra toch wel wat last van heeft) Verder willen de achterste excenter bouten van de draagarmen wel eens vastroesten in de rubbers.

Waar mogelijk ga ik alle rubbers vervangen door kogels of PU om zo alle spelling te kunnen oplossen of tot een minimum te brengen zodat hij nog scherper gaat sturen.

Greetz C00kie

:wors Amen to that :agent Precies de reden waarom ik (met 2 linker handen) alles heb laten vervangen voor whiteline in de voor en achter as :afro

Hoe strakker hoe beter. Lach me vaak een slag in de rondte als ik met mijn boot met een BMW of audi in mijn 'nek' het talud af plank en ze dan op 2/3 van de bocht al niet meer in mijn nek zie 'hangen'. Als ik dan op dat punt ook nog eens uitaccelereer kom ik ze pas lang op het rechte stuk weer tegen. Hard rijden dat kunnen ze wel maar 'sturen' whahahaha!! :vertag

Veel plezier met 'modden' ben vooral nieuwschierig naar je C1/C2 combi voorbumper. Heb er ooit één in Duitsland gezien maar die knakker had dat nou niet zo mooi aan elkaar 'geplakt'.

Groet jraaf.

Ja klopt.. vind de OPC line voorspoiler van een C2 beter bij de rest van de body passen. Heeft dezelfde dikte en vorm als mijn sideskirts. Zal niet echt makkelijk worden om het er OEM uit te laten zien maar waar een wil is, is een C00kie ;) Ga het zeker niet plakken maar alles solderen en met een zo minimale toevoeging werken.

Gister wat regulier onderhoud gedaan aan mijn nieuwe B2 wat zeker geen overbodige luxe was.

Foto550-3M3EZ7YZ.jpg

Foto550-BSP48GRQ.jpg

Foto550-FTAPJ4CP.jpg

Foto550-7CC38MLT.jpg

- Volledige Forté motorflush gedaan met nieuwe filters.

- Nieuwe stabilisator rubbers achterzijde.

- Nieuwe stabilisator stangen voorzijde

- 4 Michelin banden + uitlijnen

- Remblokken achterzijde

- Airbag storing verholpen (33 passenger airbag squib circuit high resistance)

- Set Aerotwin wisserbladen

- Bestuurdersdeur en raam afgesteld

- Kofferklep afgesteld

- Gasklephuis gereinigd

- Nieuwe bougies

- Deurvangers aangepast

- Asbak verlichting vervangen

- Uitlaatstuk wat netter gemaakt

Foto550-6ZAVI7NT.jpg

Foto550-PCXVGR8H.jpg

Foto550-7CVDFZUJ.jpg

Foto550-RLYYHOBC.jpg

Foto550-VLJTVGEP.jpg

Foto550-SKMCD3XE.jpg

Foto550-SANUUVDQ.jpg

Foto550-NBBTT6FW.jpg

Foto550-SXZCRXVY.jpg

Foto550-ZYPJJVBR.jpg

Foto550-T7YEDG3X.jpg

Foto550-QXO3ATWB.jpg

Foto550-LTNH4MK4.jpg

Ook de Corsa van mijn vriendin heeft een KCP bezoek gehad. Heerlijke opfrisbeurt gehad. ;)

http://www.kcperformance.eu/en/our-projects/article/125-opel-corsa-d-1-2i-16v-ecoflex.html

01.jpg

02.jpg

04.jpg

Greetz C00kie

Corsa heeft een leuke vermogens winst zeg, zal een stuk lekkerder rijden neem ik aan.

Een opfrisbeurt kon de b2 wel gebruiken zie ik :thumb

Helaas nog meer pech deze week. Onze Zafira wilde een Passat van de weg af drukken... maar mag nu zelf ook niet meer de weg op :(

R.I.P. Zafira B 1.9 CDTI Cosmo

Foto550-NHTSHRMT.jpg

Greetz C00kie

Zonde van de Zaf..

Maar de Meriva is een mooie opvolger !

Mocht je de velgen die er nu onder zitten weg doen , dan heb ik wellicht interresse.

@Andre_Ede wrote:Het is misschien wel handig om voor je Meriva een nieuw topic te starten in het Meriva deel van het forum.

Ga ik ook zeker doen maar was alleen een mededeling met alle ellende van de afgelopen weken. Daarbij zijn wij nog geen eigenaar van een Meriva dus ga niet op de zaken vooruit lopen. Momenteel nog lekker bezig met de Vec's en Corsa ;)

Vandaag begonnen met de donormotor. Ziet er goed uit van binnen :)

Foto550-BRJHTD8L.jpg

Foto550-WIOLBP7Y.jpg

Foto550-CH7NOGIO.jpg

Meer pica's volgen snel..

Greetz C00kie

Van 2 1 maken. Alles controleren en de beste delen gebruiken en wat buiten de toleranties vervangen door OEM of upgrade. Geen idee hoe goed de Japanners dit blok uitgewerkt hebben maar gaan we snel achter komen.

Na de verzekeringskwestie is het uiteindelijk toch weer een Zafira B geworden. Uiteindelijk toch nog een upgrade op de oude Cosmo gevonden. Leuke plannen in het vooruitzicht echter zal ik deze verder op Zafira gedeelte gaan plaatsen. Hier wat pica's ter kennismaking :)

Foto550-4XSURCQE.jpg

Foto550-LIPKC7IQ.jpg

Foto550-UZ7ISK3X.jpg

Foto550-YXOQ8BIB.jpg

Foto550-EC6LUAZB.jpg

Andere wielen liggen al klaar en snel een goede detailbeurt geven want dat verdiend die wel.

Greetz C00kie

Terug
Naar boven