• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra c1 2.0 turbo. Afscheid Opel.

Bedenk me net, als het de blokken zijn zou dat bij een keuring al naar voren moeten zijn gekomen. Tis een keurings puntje. En wordt ook bij een beurt gecontroleerd. Grote en kleine beurt.

Ja heel irritant al die probleempjes.

Jah dat bedacht ik mij ook. Hij heeft net een grote beurt EN verse apk gehad. Ik laat er wel even iemand naar kijken en dan hopen dat het alleen de blokken zijn. :wors

Inmiddels bosch remblokken besteld incl snelle verzending, 80 euro.

Dacht altijd dat die dingen goedkoop waren, maar niet dus haha

Dacht enkel omdat je aangaf dat je BC je niet waarschuwde. Dus voor een tientje een nieuw kabeltje er tussen kan geen kwaad. Dat is met het idee erachter dat een remblok mijn inziens weinig fout kan doen wat betreft het doorgeven van slijtage, mits goed aangesloten natuurlijk :).

Is dit moeilijk zelf te doen als je er 0.0% verstand van hebt?

Ik ga een nieuw setje remschijven bestellen en als het heel makkelijk is bestel ik de slijtindicator er ook bij.

@Wess1988 wrote:Is dit moeilijk zelf te doen als je er 0.0% verstand van hebt?

Ik ga een nieuw setje remschijven bestellen en als het heel makkelijk is bestel ik de slijtindicator er ook bij.

Je wordt genegeerd :p.

Ik heb het nog niet gedaan. Wel zelf achter schijven van een C4 vervangen en die zijn met lagers.

Zorgen dat je de juiste gereedschap hebt & bekijk wat Howtos of filmpjes zodat je een beetje weet wat je te wachten staat.

Je hebt al genoeg centen naar die garage gebracht. Dat geld kan je bijv ook in een goede krik steken en wat steunen ( bedenk me net dat je dat misschien al hebt, dus dat scheelt dan weer :) ).

Groot deel van sleutelen is toch echt de juiste gereedschap hebben.

Welke maten remschijven moet ik hebben? Ik kom er niet helemaal uit.

Voorkant 302?

Massief/Geventileerd: GeventileerdBoutgaten: 5 GaatsDiameter schijf: Diameter 302mmHoogte schijf: Hoogte 48mmDikte nieuw: Dikte 28mm

En de achterzijde dan?

Dat van het kenteken inbullen ken ik, alleen komen er meerdere opties en maten uit.

Bosch remblokken helaas 2 weken terug al gekocht.

Bedankt voor je tip en de maten!

Zo. Het was even heen en weer mailen en beetje onderhandeld over de prijs, maar dit zijn ze geworden (exl blokken dan)

Jah feestdagen zaten er tussen en de levering was ook nog eens vertraagd vanwege het weer in het Noorden.

Maar na het weekend even doen en dan kunnen we weer veilig en hard remmen haha.

Terug
Naar boven