• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra c1 2.0 turbo. Afscheid Opel.

Dit is niet de kant van de ketting misschien heb je dan tog overdruk gehad waardoor het via overdruk er uit is gekomen waardoor het nu daar nat is.

Kun je doen maar of je er iets mee ziet betwijfel ik zit tog een kap voor. Waarschijnlijk is nu de besten keus om toch de boel te vervangen en uit nood ook de ketting ongeacht dat deze helaas niet rammelt nu als dat toch allenmaal open ligt heb je wel weer verse ketting teminsten dat zou ik doen als het mijn auto was ik weet niet wat de rest voor mening heeft.

Lijkt mij ook ja, zou er toch mee terug gaan naar de garage die de thermostaat heeft vervangen.

Een nieuw onderdeel is niet per definitie goed.

Inmiddels weer gekeken naar de plek waar het een beetje vochtig was en dit kijkt beetje bij beetje meer te worden.

Hieronder de nieuwe foto's.

Om welk onderdeel gaat het?

En nog een foto van de distributieset.

Tog eens goed de boel controleren kwa slangetjes wie weet ergens een klein mini scheurtje onder een slang klem of wat dan ook.

Mij lijk dat het zoiezo van boven komt omdat het precies op die plek blijft liggen. Heb je aan de slangen gevoeld met kouden of warmen motor?

Koude motor.

En nee nog nooit gedaan. Waar denk je aan dan?

Kan de vacuüm pomp te maken hebben met de temperatuur van mijn motor?

Nou met afpersen kan je mischien zien waar die lekt.

Aangezien je onder je vacuüm pomp koelvloeistof ziet.

De vacuüm pomp zou eigenlijk niks met de motortemp moeten doen.

Het is olie wat je op de foto ziet liggen. Wat ik alleen niet snap is dat het ook op de pomp lijkt te zitten.

Iemand in de buurt die alleen al eens zou willen luisteren naar de motor?

Ik probeer ook mee te denken :D. Lijkt op gesproeide olie en je gaf aan de je problemen krijgt bij belasting.

Ja er is eigenlijk geen pijl te trekken op de temperatuur.

De ene keer als ik lange afstanden rij gebeurd er niks, maar als ik een beetje druk zet ( de turbo laat werken), dan gaat hij weer omgoog tot de 100 graden of iets er boven.

Dus het lijkt er op dat zodra de motor moet werken, de temperatuur omhoog gaat.

Vb: in zijn 6 van 100 naar 140 gaspedaal helemaal ingedrukt.

Of

CC vastgeklikt op 140km/u en vanuit de 100 via de CC naar 140.

Terug
Naar boven