• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra c1 2.0 turbo. Afscheid Opel.

Inmiddels 2 mooie Audi's op het oog.

Ik hoop 1 daarvan deze week te kunnen bekijken, is vlakbij. Helaas zijn ze vandaag dicht en is het nog even afwachten wat ze voor de Vec geven.

De audi heeft oa: elec stoelen, verwarmde stoelen: leder, trekhaak, tel communicatie, navigatie, xenon, etc etc. Teveel eigenlijk haha.

Vandaag een testritje gemaakt in een witte Audi A4 avant 2010. De beenruimte viel mij 100% mee. Meer ruimte dan in de Vectra. Daarentegen is het dak wel iets lager, maar dat maakt opzich niet uit want de instap is ook lager.

Betreft een uitvoering met schuif/kanteldak, wat heerlijk zeg. Witte audi, zwart dak en zwarte 19inch velgen.

Buitenkant S line pakket met achter 4 uitlaten. Automatische verlichting, geblindeerde ramen etc.

Beviel mij erg goed moet ik zeggen.

Keep you guys op de hoogte :jerry

@Wess1988 wrote:Vandaag een testritje gemaakt in een witte Audi A4 avant 2010. De beenruimte viel mij 100% mee. Meer ruimte dan in de Vectra. Daarentegen is het dak wel iets lager, maar dat maakt opzich niet uit want de instap is ook lager.

Betreft een uitvoering met schuif/kanteldak, wat heerlijk zeg. Witte audi, zwart dak en zwarte 19inch velgen.

Buitenkant S line pakket met achter 4 uitlaten. Automatische verlichting, geblindeerde ramen etc.

Beviel mij erg goed moet ik zeggen.

Keep you guys op de hoogte :jerry

Weet je het nu nog niet?

:kewlpics :kewlpics :kewlpics

Spannend. king:

Volgend jaar zit ik zo'n beetje in dezelfde situatie. Dan moet de Vectra weg. Insignia is iets te groot qua geheel formaat (is evenlang als Audi A6/BMW 5 serie). Ook bijna allemaal hebben ze die M32 bak en ik lees te veel over rare dingen met dashboards en airco's. En terug naar een Astra is hetzelfde. Astra J is erg zwaar en daarmee log en duur in wegenbelasting. En ook die M32 bakken overal. Astra J ziet er wel prachtig uit vind ik.

En ik vind de drie Duitse merken ook strak. Vooral de BMW 3 serie en Mercedes C Klasse. Ik zoek ook rond bouwjaar 2011. Een BMW 320i met 170pk zou een mooie upgrade zijn. :thumbup

Maar ik probeer ook nog wat meer te sparen, gok dat ik voor mijn Vectra uit 2006 dan ook maar 3000-4000 max zal krijgen. Men kijkt vooral naar bouwjaar en kmstand, opties wil men nooit zien (kijkt men graag overheen/originele auto's verkopen het beste door), die Mercedes velgen kan je het best apart verkopen. Dat ga ik ook doen met mijn 18inch wielen. Hopelijk vang ik daar nog 500 euro mee op.

Jah het is ook lastig hoor. Ook een aantal berekeningen op los laten natuurlijk.

De vec zuipt aardig (1 op 10) en de Audi rond de 1 op 13.7. Kwa gewicht veranderd er weinig. 1385kg vectra en 1445kg Audi.

Onderhoud zal iets duurder liggen voor de Audi, maar er zitten ook aardige kosten aan te komen voor de Vectra.

Met inruil kreeg ik 4750 voor de vec waar ik denk ik wel aardig blij mee mag zag, ook al ben ik dat niet haha.

De velgen blijven op de auto want moest hem afleveren zoals tentoongesteld gister.

Nadeel van BMW vind ik de binnenkant. Dst is het vaak NET niet. Bij Audi is het allemaal netjes afgewerkt en straalt luxe uit. Mercedes is ook erg mooi, maarja, de prijs he...

Handelaren geven een goeden inruil prijs als bijv. de auto die je wilt kopen goed is ingeruild voor een leuk prijsje of de auto die je wilt dat die voor een redelijke prijs te koop staat, het zit hem ergens in die prijs :thumb

@Wess1988 wrote:Zoals het nu staat, neem.ik.zaterdag afscheid van de vectra :(

Jammer, hoop dat je "nieuwe" auto je beter bevalt. Anders wordt het afscheid nog zuurder :p.

Bij deze wil ik een ieder bedanken voor zijn/haar moeite, tips, informatie en complimenten!!

De vectra is ingeruild voor een Audi a4 b8 avant uit 2010. 120pk op papier en werkelijkheid 143pk (is mij verteld).

Heerlijke auto, weer even wennen, geen sleutel, veel knopjes.

Ik blijf nog even op dit forum mee lezen en ga ook nog een paar dingetjes te koop zetten zoals een grill, orginele radio (met code) enz.

@-BlendjuH- wrote:Aparte verschijning ... veel plezier ermee :thumb

Maar outzy poetst alleen opels hoor :jerry :jerry :jerry

ik wil 'm ook wel poetsen hoor... ;)

mooie auto. veel plezier ermee.

Terug
Naar boven