@Bartjex88 wrote:@D.J.R. wrote:Nou Leo,je blijf geniaal heur.
Alles werkt weer en weet je wat het was?
Heb de stekkers ingesopt met contactcleaner maar dat had geen efect.
Toen heb ik de Potmeter los gehaald en wat me opviel was dat het tandwieletje van de potmeter niet op de juiste positie stond met de klep los.
Heb het tandwieletje naar zijn eindstand gedraaid en terug geplaatst.
Daarna getest en de klep gaat nu weer als nieuw open en dicht.
Z'n potmeter kun je makkelijk ook zelf vervangen daar hoef je zeker niet naar de VOD mee tegaan want dat bespaar je een hoop poen mee :vertag
Maar hoe is dit probleem ontstaan:
Toen de klep niet dicht ging heb ik te wilt de klep naar beneden gedaan en dan gaat de kabel te snel de motor in en dan gaan de tandwieltjes over elkaar heen en dan staat de potmeter niet meer in z,n goede positie en bereikt die zijn eindafslag te vroeg.
Misschien is dit verstandig om dat ook te melden in de HOW_TO.
Zo kunnen de mede vectra c rijders hun achterklep probleem zelf ook oplossen.
Nu is dit probleem opgelost en gaan we verder met het bedieningspaneel van de spiegels/ramen want daar is het volgende probleem dat als ik de linker spiegel wil verstellen dat de rechter ook mee beweegd terwijl de schakelaar op links staat.
Ik denk zelf een kwestie van paneeluit elkaar halen en schoon maken met contactcleaner.
Iedergeval allemaal bedankt voor jullie hulp :thumb :thumb
Dirkjan
Dit laatste van de spiegels kan je programeren met de tech 2 en is zo bedoeld oo de vectra c, is dus zeker geen fout
Klopt inderdaad, is een Tech2 instelling. Ik heb het weer uit gezet, werkte bagger.