origineel gepost door Master
origineel gepost door DarkNL08
Ok, ik snap je hoor.. Maar wil er nog ff op in gaan :jerry
Jij bent toch niet de bestuurder geweest? En heeft jouw broer gewoon aan 2 partijen verzekerwerk? Dit zal wel niet zo werken als je de auto met toestemming hebt meegegeven...
edit: Én inderdaad natuurlijk van achter = altijd fout...
haha ondanks de schade blijf ik wel lachen. Auto is van mij maar staat op zijn naam. Dus op papier is het niet mijn auto.
Ik ben niet de bestuurder geweest klopt. Als de auto op mijn naam stond dan had zijn verzekering allebei de schade's kunnen dekken. Maar helaas. Mijn schade zal ik zelf moeten betalen de andere wordt vergoed.
Algemene aansprakelijkheid werkt niet om schade van een geleende auto betaald te krijgen. Dan zou dat al via een autoverzekering van je broertje moeten gaan (en ten koste van zijn no-claim bonus). Als jij hem op naam had staan dan. En ik denk niet dat een autoverzekering snel uitbetaald als je schade maakt in een auto die zij niet zelf op de polis hebben staan.
(even gegoogled, ik zit zelf niet bij Unive, maar neem aan dat dit wel universeel is)
"Geleende auto - Ik heb schade veroorzaakt met een geleende auto. Kan ik dit claimen op mijn aansprakelijkheidsverzekering?
Nee, de aansprakelijkheid voor schade die is veroorzaakt met of door een motorrijtuig dat u van iemand anders mag gebruiken (auto, motor of bromfiets), is uitgesloten.
"
Maar het blijft trouwens voor jullie beide vervelend, want ik neem aan dat je broertje zijn schadevrije jaren wel kwijt is.
Ik gok dat hij op zijn naam stond omdat dat goedkoper was met verzekeren.
En ik mag hopen dat hij zich wel zo aansprakelijk voelt dat hij helpt met het vervangen/repareren.
Al heb ik ze ook wel meegemaakt die dat het risico vinden van iets "ter gebruik aanbieden".... (van die kennissen/vrienden waarvan je blij bent als ze permanent naar een ander continent verhuizen).
Leuk voorbeeld van aansprakelijkheidsgevoel.. Iemand die kauwgom in mijn achterbank weet te verwerken maar zich ook echt alleen maar druk kan maken om zijn zogenaamd dure broek en niet echt vermoeid kan worden met schoonmaken van die achterbank. Al is dat niet te vergelijken met een grote schade.