• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra ongeluk

de auto staat op de naam van zijn broertje ,die heeft dus de aanrijding

veroorzaakt,,als ik het verhaal goed begrijp,,voor de wet heeft hij geen

poot om op te staan zijn broer wordt gezien als rechtmatige eigenaar.

dus wel gezien heeft de rechtmatige eigenaar schade gereden

maar teoretisch zou broertje uit broeder liefde de schade moeten

betalen.:hmmz:hmmz

vgr tonsr.

origineel gepost door Master

origineel gepost door DarkNL08

Ok, ik snap je hoor.. Maar wil er nog ff op in gaan :jerry

Jij bent toch niet de bestuurder geweest? En heeft jouw broer gewoon aan 2 partijen verzekerwerk? Dit zal wel niet zo werken als je de auto met toestemming hebt meegegeven... :(

edit: Én inderdaad natuurlijk van achter = altijd fout...

haha ondanks de schade blijf ik wel lachen. Auto is van mij maar staat op zijn naam. Dus op papier is het niet mijn auto.

Ik ben niet de bestuurder geweest klopt. Als de auto op mijn naam stond dan had zijn verzekering allebei de schade's kunnen dekken. Maar helaas. Mijn schade zal ik zelf moeten betalen de andere wordt vergoed.

Algemene aansprakelijkheid werkt niet om schade van een geleende auto betaald te krijgen. Dan zou dat al via een autoverzekering van je broertje moeten gaan (en ten koste van zijn no-claim bonus). Als jij hem op naam had staan dan. En ik denk niet dat een autoverzekering snel uitbetaald als je schade maakt in een auto die zij niet zelf op de polis hebben staan.

(even gegoogled, ik zit zelf niet bij Unive, maar neem aan dat dit wel universeel is)

"Geleende auto - Ik heb schade veroorzaakt met een geleende auto. Kan ik dit claimen op mijn aansprakelijkheidsverzekering?

Nee, de aansprakelijkheid voor schade die is veroorzaakt met of door een motorrijtuig dat u van iemand anders mag gebruiken (auto, motor of bromfiets), is uitgesloten.

"

Maar het blijft trouwens voor jullie beide vervelend, want ik neem aan dat je broertje zijn schadevrije jaren wel kwijt is.

Ik gok dat hij op zijn naam stond omdat dat goedkoper was met verzekeren.

En ik mag hopen dat hij zich wel zo aansprakelijk voelt dat hij helpt met het vervangen/repareren.

Al heb ik ze ook wel meegemaakt die dat het risico vinden van iets "ter gebruik aanbieden".... (van die kennissen/vrienden waarvan je blij bent als ze permanent naar een ander continent verhuizen).

Leuk voorbeeld van aansprakelijkheidsgevoel.. Iemand die kauwgom in mijn achterbank weet te verwerken maar zich ook echt alleen maar druk kan maken om zijn zogenaamd dure broek en niet echt vermoeid kan worden met schoonmaken van die achterbank. Al is dat niet te vergelijken met een grote schade.

theoretisch is het nog steeds mijn auto maar omdat ik een diesel ben gaan rijden is heb ik hem aan hem gegeven onder voorwaarde dat hij dan alles gaat betalen.

Eigenlijk is het beter om te zeggen dat het niet mijn auto meer is. Wekt ook geen verwarring.

Maar andere kant goed nieuws. Een vriend die bij Care werkt kan alles maken voor 500 euries. Dus rechttrekken en alle delen spuiten.

Waar ik nu nog mee zit is hoe krijg ik de orginele xenon koplampen aan de praat. Wat heb ik er voor nodig?

Zit nu standaard koplampen in. En heb een set orginele xenon koplampen liggen. Ik heb begrepen dat de bekabeling anders is.

Iemand een duidelijk beschrijving van wat ik allemaal nodig hebt zodat ik die kan monteren?

En btw de verzekering dekt niks. Dus broertje betaald alles. Ik kan alleen spullen voor goedkoop voor hem regelen :D

dank sjouke maar ik ben bang dat ik er niet uit ga komen. Ik heb geen verstand van auto electronica.

Misschien iemand die deze ( ik dus ) arme gozer wilt helpen met de lampen. Eventueel voor een vergoeding.

Anders ga ik de lampen te koop zetten. En dat is zonde.

origineel gepost door Master

dank sjouke maar ik ben bang dat ik er niet uit ga komen. Ik heb geen verstand van auto electronica.

Misschien iemand die deze ( ik dus ) arme gozer wilt helpen met de lampen. Eventueel voor een vergoeding.

Anders ga ik de lampen te koop zetten. En dat is zonde.

lukt hier wel ... ik heb ze er dus zelf ook ingezet (zonder As sensoren welliswaar ... da mut nog) grootste probleem is even die stekkers verkrijgen

zo dat is bale zeg hopelijk heb je hem weer gauw klaar.

iedergeval succes er mee.

btw als je nog op zoek bent naar een voorbumper voor weinig ik heb er nog 1 liggen is alleen wel van een b2.

het wordt hoogstwaarschijnlijk een aftermarket set.

Ze gaan de Vec zaterdag uitelkaar halen. Ben benieuwd wat ik allemaal moet vervangen.

Terug
Naar boven