• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra turbo 4x4 opbouw

zoon vaart gaat het niet lopen :D op in een vroeger garage waar ik heb gewerkt ligt er ng een as van calibra turbo die ik vroeger gesloopt heb maar die ligt ondertussen al meer dan een jaar buiten dus effkes dichtingen vernieuwen dan is dat probleem mss van de baan morgen eens gaan zien of ie er ng ligt dan beslissen wat te doen :D als da geen goe nieuws is :afro

heb daarvoor gebeld naar m tech en ze beweren dat het een 3.5bar ventiel is wanner die er op zit efkes de druk testen en we zullen wel zien ...origineel gepost door stefke1984

trek even t stickertje van de benzine druk regelaar af en aanschouw dat het een 3.0 bar ventiel is ;)origineel gepost door nvt_opel

vandaag leuk paketje gekregen met de post chip 280pk

DSCN1457.jpg

3.5bar benzine druk regelaar

DSCN1459.jpg

schakelweg verkort plus bussen

DSCN1460.jpg

DSCN1461.jpg

en ng wat inlaat buizen grtz

Ziet eruit als een ingedrukte 3.0 bar drukregelaar... werkt prima hoor en geeft dan ook echt 3.5 bar als het goed gedaan is.

origineel gepost door nvt_opel

ja weet ik maar zie het efkes nie meer zitten al die kosten ze blijven lijk maar komen boven dien komt er ng heel veel las werk bij paar rotte plekken gevonden op ng rottere plaatsen

Hee je bent niet de enigste :D Gewoon even Hennie Boomkamp een belletje geven, die wil je gerust een voorstel doen om het zo goedkoop mogelijk te doen :thumbup Desnoods rijden we er samen naartoe ;)

En over kilometers rijden gesproken wil ik niemand horen zeuren :P.. ik heb meer dan 200km per trein en bus moeten reizen om mijn Calibra te bekijken, kopen en daarna ook weer 200 kilometer terug naar huis rijden!

zoon vaart gaat het niet lopen :D op in een vroeger garage waar ik heb gewerkt ligt er ng een as van calibra turbo die ik vroeger gesloopt heb maar die ligt ondertussen al meer dan een jaar buiten dus effkes dichtingen vernieuwen dan is dat probleem mss van de baan morgen eens gaan zien of ie er ng ligt dan beslissen wat te doen :D als da geen goe nieuws is :afro

zo willen we het horen :thumbup

km met assie diesel zijn geen probleem maar welk met veccie ik woon zowiezo al 220km van nederlandhet is west vlaanderen aan de kust tegen frankrijk . origineel gepost door InjectTheVenom

ja weet ik maar zie het efkes nie meer zitten al die kosten ze blijven lijk maar komen boven dien komt er ng heel veel las werk bij paar rotte plekken gevonden op ng rottere plaatsen

Hee je bent niet de enigste :D Gewoon even Hennie Boomkamp een belletje geven, die wil je gerust een voorstel doen om het zo goedkoop mogelijk te doen :thumbup Desnoods rijden we er samen naartoe ;)

En over kilometers rijden gesproken wil ik niemand horen zeuren :P.. ik heb meer dan 200km per trein en bus moeten reizen om mijn Calibra te bekijken, kopen en daarna ook weer 200 kilometer terug naar huis rijden!

origineel gepost door InjectTheVenom

Aiii dan gaat het moeilijk worden.

idd 500 km heen en terug zie ik ng zitten maar vanaf meer... moet ook ng haalbaar blijven he

Dan moet je gewoon creatief worden en maak je er een lang weekend weg van, ga je met de trein weer terug ;).. moet ik ook gaan doen als ik straks de auto bij Hennie zet voor een licht vermogenskuurtje.

Van de nood een deugd maken noemen ze zoiets :D Als de vectra in 2wd mode normaal doet moet het te doen zijn.

altijd leuk een vec turbo, mis de mijne nog steeds...

mja, over je probleem....

heb je een bonkend geluid bij rijden op 4x4?

zoja, wss je tussenbak overleden,drukbol kapot, of je v+a banden hebben een gigantisch verschil qua hoogte, dus bijv voor 2mm profiel en achter 8

ook kan er per merk band verschil in hoogte zitten

als t n gierend geluid is, achteras lagers versleten

verlagen:

is mogelijk, mits je speciale bussen plaatst om de wielen uit te lijnen, anders begeeft de tussenbak t binnen notime

Sorry als ik mischien zeur en zaag.. Maar heb je geen hartpijn als je een (zo al zeldzame) orginele vectra turbo wilt gaan verbouwen met intercooler en gordels en muziek en verlagen en van die zooi.. Daar hebben ze calibra s voor gebouwd he. Nu ja als je bezig bent en het nog niet te laat is, ik zou graag een intercooler darm hebben, die van de originele intercooler naar de inlaat. heb op mijne namelijk ook pop off staan maar wil de originele darm er ook bij hebben om heb terug te kunne ombouwen voor meeting ofzo.

bij het aanzetten niet tijdens het rijden moeilijk om uit te leggen banden zijn bijna het zelfde niet veel slijtage op origineel gepost door otdh

altijd leuk een vec turbo, mis de mijne nog steeds...

mja, over je probleem....

heb je een bonkend geluid bij rijden op 4x4?

zoja, wss je tussenbak overleden,drukbol kapot, of je v+a banden hebben een gigantisch verschil qua hoogte, dus bijv voor 2mm profiel en achter 8

ook kan er per merk band verschil in hoogte zitten

als t n gierend geluid is, achteras lagers versleten

verlagen:

is mogelijk, mits je speciale bussen plaatst om de wielen uit te lijnen, anders begeeft de tussenbak t binnen notime

origineel gepost door stefke1984

Sorry als ik mischien zeur en zaag.. Maar heb je geen hartpijn als je een (zo al zeldzame) orginele vectra turbo wilt gaan verbouwen met intercooler en gordels en muziek en verlagen en van die zooi.. Daar hebben ze calibra s voor gebouwd he. Nu ja als je bezig bent en het nog niet te laat is, ik zou graag een intercooler darm hebben, die van de originele intercooler naar de inlaat. heb op mijne namelijk ook pop off staan maar wil de originele darm er ook bij hebben om heb terug te kunne ombouwen voor meeting ofzo. nee niet echt ben niet zo voor standaard wagens ... en die darm was van mij al eens hersteld dus is niet goed meer he

ik moest mijn kadett in haaksbergen ophalen!!

als je in alkmaar woon is dat net niet het einde van de wereld. met mercedes sprinter met aanhanger er heen!

het was het waard

origineel gepost door kiyamizio

ik moest mijn kadett in haaksbergen ophalen!!

als je in alkmaar woon is dat net niet het einde van de wereld. met mercedes sprinter met aanhanger er heen!

het was het waard ja akkoord heb 2 keer 400km gereden om de vectra maar om zoveel te gaan rijden met de vectra is me net iets te duur in verbruik

ja akkoord heb 2 keer 400km gereden om de vectra maar om zoveel te gaan rijden met de vectra is me net iets te duur in verbruik

Verbruiksargument zou alleen opgaan als je het regelmatig zou rijden he ;) 1 keer heen en pas nadat de auto weer 100% gezond is 1 keer terug. Ik deed er in totaal ongeveer een kwart tot een halve tank over van Warmenhuizen naar Limburg, gewoon in z'n 6 en lekker cruizen.

ja akkoord heb 2 keer 400km gereden om de vectra maar om zoveel te gaan rijden met de vectra is me net iets te duur in verbruik

Verbruiksargument zou alleen opgaan als je het regelmatig zou rijden he ;) 1 keer heen en pas nadat de auto weer 100% gezond is 1 keer terug. Ik deed er in totaal ongeveer een kwart tot een halve tank over van Warmenhuizen naar Limburg, gewoon in z'n 6 en lekker cruizen. lol met een 2l turbo cruizen :p

Het is net als Sofie tegen Frans Bauer zegt in die reclame: gewoon DOEN :P! lol spelen ze die reclame ook in nederland :D

Terug
Naar boven