• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra turbo 4x4 opbouw

Als het goed is heeft Gerwin ( Kadett4x4 hier opt forum ) nog een gepoedercoate achteras liggen. Volgens mij met rubbers.

Die achteras heb ik van hem gekocht...

Overigens.... ook hiervan was 1 rubber kapot, eventueel is de as wel nog te koop voor het bedrag waarvoor ik ze gekocht heb... Bij interesse U2U...

Overigens, wat voor verf gebruik jij voor je hele project?

Ik ga binnen nu en niet al te lang ook aan het laswerk beginnen en ben nu eens een beetje aant rondkijke voor welke verf ik het best kan gebruiken

Jeroen

grondverf van ppg is de eerste keer dat ik met ppg werk en moet zeggen ben er heel tevreden over

en over die as ik gaa de mijne herspuiten en nieuwe bussen in steken .

ben juist ng opzoek naar nieuwe bussen :D

Deze pagina even doorlezen... http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=135368&page=3

Die link naar Ebay, daar krijg je een lijst met in welke auto's deze rubbers passen, Senator, Omega en Vectra.

Misschien kun je hier iets mee bij de automaterialenzaak bij jou in de buurt, ik kan ze hier in elk geval sowieso bestellen.

Maar die verf? PPG, is dat een bekend merk of iets? Heb er in ieder geval nog nooit van gehoord volgens mij..

Jeroen

origineel gepost door lemmuh

Deze pagina even doorlezen... http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=135368&page=3

Die link naar Ebay, daar krijg je een lijst met in welke auto's deze rubbers passen, Senator, Omega en Vectra.

Misschien kun je hier iets mee bij de automaterialenzaak bij jou in de buurt, ik kan ze hier in elk geval sowieso bestellen.

Maar die verf? PPG, is dat een bekend merk of iets? Heb er in ieder geval nog nooit van gehoord volgens mij..

Jeroen ja hier in belgje altans wel hoor .

mercie voor de link he

Ik heb nog nieuwe originele opel rubbers liggen, ziet er verder goed uit ! Oude vliegwiel wel ff weggooien !! Zitten scheurtjes in.

@Jeroen: PPG is een héél bekend merk. Vooral in de US erg groot. Zelf heb ik goede ervaring met Standox, vooral hele mooie speciaal lakken. De pearl/mica lak van hen vind ik ook mooi. Maar nog belangrijker is het voorwerk en degene die het erop zet;). Voorbehandeling en weten welke primers/fillers, grondlakken en topcoats met elkaar werken (systeem) is een vak apart. En dan het spuiten nog. Wil je het zelf gaan doen? Kan hoor, maar zorg voor een goede zelfstudie en voorbereiding...Daarnaast een spuitcabine en gereedschap tot je beschikking is ook geen overbodige luxe:vertag

Nee, ik ben opzoek naar een goede coating voor mn bodemplaat en binnenkant chassisbalken/kokers. Vandaar dat ik een beetje aan het rondkijke ben wat er allemaal op de markt is.

Jeroen

origineel gepost door rallyastra

Ik heb nog nieuwe originele opel rubbers liggen, ziet er verder goed uit ! Oude vliegwiel wel ff weggooien !! Zitten scheurtjes in. oke gaa ng een u2u sturen om ze te bestelen

oja van dat vliegwiel wist ik maar ga hem houden als souvenier :P

voila dit weekend naar essen geweest was er heel leuk alleen vond ik dit jaar tg iets minder dan vorig jaar maar ja was tg leuk

heb van daar een olie koeler mee gebracht van mocal

DSCN1974.jpg

en een subke van audio system

DSCN1973.jpg

en op de terug weg ng men evo 9 turbo opgehaald een fq360

DSCN1978.jpg

DSCN1980.jpg

en 2 culassen ks 700 1 volle en 1lege

DSCN1977.jpg

DSCN1975.jpg

en ng een inlaat colector

DSCN1976.jpg

zo dat was het dan weer

hier is het nummer van die 2 dikke blokken in de vloer

-BLOK, DEMPER, ACHTERSTE OPHANGING 90344207

4 02 937 deze zijn 50 euro per stuk

en deze zijn de bussen iets meer als 15 euro per stuk

-BUSJE, ARM 90223456 4 23 313

dit weekend eens goed doorgedaan en veel werk neergezet (heb wel fotos vergeten van de achter as)

DSCN2024.jpg

DSCN2033.jpg

DSCN2038.jpg

DSCN2042.jpg

DSCN2044.jpg

DSCN2046.jpg

DSCN2043.jpg

en het eind resultaat

DSCN2050.jpg
[/img]

dit was het weer

thnx komende weekend ga ik hem er terug inhangen ori (wegens slechte aankoop van turbo) zijn wat problemen ermee

als al die problemen opgelost zijn en alle onderdelen binnen gaat de boel terug uit elkaar om vervolgens aan te passen

grtz

Terug
Naar boven