• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Veel vocht in auto !!!!!!!!!

volkanE

Post weinig
Hallo ik heb een astra g uit 2002.

En ik heb altijd vocht in mijn auto, het begint meestal met de achterruit en gaat zo naar voren, als ik mijn voorraam een beetje open zet is het al een stuk minder.

Nou heb ik een beetje rondgekeken, en zie dat het kan liggen aan lekkage in de auto.

Sommige zeggen dat het is opgelost met het vervangen van de interieurfilter of de pollenfilter...?? maar wat is de pollenfilter eigenlijk en hoe kom ik erbij..?

Wat ook helpt: wanneer het droog weer is, je raam iets open te doen als je met de auto weg gaat.

Ik rij altijd met mijn ramen iets open en heb nooit last van vocht in de auto...

Als je met de ramen dicht rijd, kan het vocht nooit ontsnappen...

Gr Bassie

Wat ook helpt: wanneer het droog weer is, je raam iets open te doen als je met de auto weg gaat.

Ik rij altijd met mijn ramen iets open en heb nooit last van vocht in de auto...

Als je met de ramen dicht rijd, kan het vocht nooit ontsnappen...

Gr Bassie

mogelijk is je recirculatieklep defect,dit komt vaker voor dan circuleerd de lucht in de auto ipv dat deze lucht van buiten haalt

mogelijk is je recirculatieklep defect,dit komt vaker voor dan circuleerd de lucht in de auto ipv dat deze lucht van buiten haalt

Interieurfilter zorgt er voor dat lucht die van buiten naar binnen komt gefilterd wordt.

Hij zit achter je handschoenenkastje, en moet periodiek vervangen worden (hoewel dit vaak niet gedaan wordt)

Het zijn overig vooral de F series die last hebben van natte filters, niet de G, omdat de filter daar buiten zit, onder de parafaan.

Interieurfilter zorgt er voor dat lucht die van buiten naar binnen komt gefilterd wordt.

Hij zit achter je handschoenenkastje, en moet periodiek vervangen worden (hoewel dit vaak niet gedaan wordt)

Het zijn overig vooral de F series die last hebben van natte filters, niet de G, omdat de filter daar buiten zit, onder de parafaan.

-Deurrubbers controleren (eventueel met tuinslang, ga dus zelf IN de auto zitten!)

-afwateringen bij schutbord checken

-zoals al gezegd de recirculatieklep

-zijn de vloermatten droog?

-raamrubbers nog heel?

-Deurrubbers controleren (eventueel met tuinslang, ga dus zelf IN de auto zitten!)

-raamrubbers nog heel?

want altijd in mijn kofferbak als ik iets beetpak zit er een heel klein laagje vocht/water erop. en altijd is mijn achter raam bij de 3e remlicht vochtig. En het begint altijd met het achterraam. zou het niet zo kunnen zijn dat er mischien rubber uitgedroogd is en dat lekt..??

En nou heb ik woofer+versterker gekocht kan het daarvoor geen kwaad..?

zie mijn eerdere post:

[rquote=1855433&tid=141599&author=jericho]-Deurrubbers controleren (eventueel met tuinslang, ga dus zelf IN de auto zitten!)

-raamrubbers nog heel?

[/rquote]

want altijd in mijn kofferbak als ik iets beetpak zit er een heel klein laagje vocht/water erop. en altijd is mijn achter raam bij de 3e remlicht vochtig. En het begint altijd met het achterraam. zou het niet zo kunnen zijn dat er mischien rubber uitgedroogd is en dat lekt..??

En nou heb ik woofer+versterker gekocht kan het daarvoor geen kwaad..?

zie mijn eerdere post:

[rquote=1855433&tid=141599&author=jericho]-Deurrubbers controleren (eventueel met tuinslang, ga dus zelf IN de auto zitten!)

-raamrubbers nog heel?

[/rquote]

ok dankjewel zal ik doen als de weer wat beter is, in ieder geval is mijn vloer niet nat, en heb bij reservewiel gekeken. maar ik zal de andere punten controleren.

Maar een andere vraag, kan het kwaad voor mijn versterker+woofer...?

Terug
Naar boven