• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Veel vocht in auto !!!!!!!!!

ok dankjewel zal ik doen als de weer wat beter is, in ieder geval is mijn vloer niet nat, en heb bij reservewiel gekeken. maar ik zal de andere punten controleren.

Maar een andere vraag, kan het kwaad voor mijn versterker+woofer...?

Het wordt er in ieder geval niet beter op voor je versterker. Ik had een tijd geleden in mijn astra h, al een behoorlijke tijd veel vocht in de auto. Op een gegeven moment deed het slot van de achterklep het niet goed meer, er bleek flink wat corrosie op de pinnen te zitten, vermoedelijk door dat vocht in de auto.

Het wordt er in ieder geval niet beter op voor je versterker. Ik had een tijd geleden in mijn astra h, al een behoorlijke tijd veel vocht in de auto. Op een gegeven moment deed het slot van de achterklep het niet goed meer, er bleek flink wat corrosie op de pinnen te zitten, vermoedelijk door dat vocht in de auto.

kan ik er wat aan doen dan..? iets om de verterker zetten bijvoorbeeld..?

of gewoon helemaal niet inbouwen. als die togh na paar dagen kapot gaat

zorgen dat het probleem opgelost wordt en het vocht niet meer in de auto komt.

Filter checken

recirulatieklep controleren

controleren op lekkages (iemand met de tuinslang rond je auto laten lopen en hopen dat je het ergens ziet).

kan ik er wat aan doen dan..? iets om de verterker zetten bijvoorbeeld..?

of gewoon helemaal niet inbouwen. als die togh na paar dagen kapot gaat

zorgen dat het probleem opgelost wordt en het vocht niet meer in de auto komt.

Filter checken

recirulatieklep controleren

controleren op lekkages (iemand met de tuinslang rond je auto laten lopen en hopen dat je het ergens ziet).

ja buiten dat, moet ik dan wachten met het inbouwen van de installatie totdat de probleem is gevonden.

Of kan het paar weken geen kwaad...?

ja buiten dat, moet ik dan wachten met het inbouwen van de installatie totdat de probleem is gevonden.

Of kan het paar weken geen kwaad...?

Ik zie vaak ook een laagje vocht over men versterker maar die doet het al ruim een jaar dus zoveel moet dat niet uitmaken als het maar niet te erg word.

Ik zie vaak ook een laagje vocht over men versterker maar die doet het al ruim een jaar dus zoveel moet dat niet uitmaken als het maar niet te erg word.

Hallo Allemaal,

Ik zie hier de probelemen met vocht in de auto. Dit heb ik ook en ben gaan zoeken. Me reciculatieklep stond inderdaad verkeerd om.

Kan iemand mij uitleggen hoe de aansturing werkt van de recirculatieklep want dat principe snap ik nog niet helemaal.

Ik heb op me stekkertje van het klepje constant 9V staan klopt dit of is dit te weinig.

En volgens mij is het enige wat gebeurt als het klepje de andere kant op moet dat de + en - worden omgedraaid. Maar ik denk zelf dat de spanning al 12V moet zijn. En naar mijn iedee als het motortje constant bekrachtigt blijft staan dat het motortje op ten duur zal verbranden of zit er ergens een spaarweerstand voor??

Hallo Allemaal,

Ik zie hier de probelemen met vocht in de auto. Dit heb ik ook en ben gaan zoeken. Me reciculatieklep stond inderdaad verkeerd om.

Kan iemand mij uitleggen hoe de aansturing werkt van de recirculatieklep want dat principe snap ik nog niet helemaal.

Ik heb op me stekkertje van het klepje constant 9V staan klopt dit of is dit te weinig.

En volgens mij is het enige wat gebeurt als het klepje de andere kant op moet dat de + en - worden omgedraaid. Maar ik denk zelf dat de spanning al 12V moet zijn. En naar mijn iedee als het motortje constant bekrachtigt blijft staan dat het motortje op ten duur zal verbranden of zit er ergens een spaarweerstand voor??

Het is zeker weten je recirculatieklep. Ik heb dit probleem met vocht ook al jaren. Sinds gister heb ik mijn klep gefikst en nu beslaan mij ruiten gewoon niet!

Ben 20 minuten rond gaan rijden met de blower dicht. De ruiten besloegen niet. Na het autowassen kreeg ik lichte aanslag op de ruiten. Ik heb de blower aangezet en blies alles in 2 min schoon. Zelfs de achter ramen. Zonder de airco te gebruiken.

Gr, Hessel

Terug
Naar boven