• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verbeteren verlichting met xenon look?

heb ook 6000k en bevalt me prima:thumbup

heb destijds een setje gekocht voor 160 met warning cancellers en 1 jaar garantie(inmiddels verlopen),en wil echt niet meer terug naar halogeen!

inbouw is ook voor een leek zeer goed te doen:vertag

CIMG2807-1.jpg

CIMG2813.jpg

deze adapters ben je nodig:

adapters.jpg

Mooi licht....en jeetje wat een lichtopbrengst.

Welk kleur licht hebben jullie over het algemeen en zijn van alle kleuren ook stadslicht steeklampjes te koop?

Maar ik heb nog wat vraagjes.

1.Ik heb koplamp hoogte verstelling Blijft dit werken met Xenon aanpassing?

2. Ik gelezen en gezien dat de afsluit kappen achterkant koplampen aangepast moeten worden, een

gat in gemaakt gezien de xenon lamp langer is, blijft de boel dan wel vocht dicht?

3. Komen er 2 xenopn lampen in een dimlicht en een grootlicht?

4. zijn die afsluit doppen los te koop stel de xenon gaat eruit, dan heb je gaten...over.

5. Als je bv een xenon lamp vervangen wordt dus stuk is moet je dan alles weer losmaken en open

maken om de lamp te vervangen, of gaan die lampen niet stuk?

6. Blijft de oude bedrading in takt, zodat er eventueel terug gegaan kan worden naar H7

7. Heft iemand foto's van de situatie binnenkant motorkap, van de achterkant van koplampen met

xenon, dus hoe de aanpassing eruit ziet?

Ik wil en ik neem allemaalhier het er netjes in hebben en storingsvrij en veilig, tevens geen rommel met draden , maar netheid..

En niety steeds knipperende tegenliggers.. want het valt me op bij veel mensen staan de lampen verkeerd afgesteld...

sorry voor de vragen....

Alvast enorm bedankt

Arnold

origineel gepost door aapje1963

Mooi licht....en jeetje wat een lichtopbrengst.

Welk kleur licht hebben jullie over het algemeen en zijn van alle kleuren ook stadslicht steeklampjes te koop?

Maar ik heb nog wat vraagjes.

1.Ik heb koplamp hoogte verstelling Blijft dit werken met Xenon aanpassing?

2. Ik gelezen en gezien dat de afsluit kappen achterkant koplampen aangepast moeten worden, een

gat in gemaakt gezien de xenon lamp langer is, blijft de boel dan wel vocht dicht?

3. Komen er 2 xenopn lampen in een dimlicht en een grootlicht?

4. zijn die afsluit doppen los te koop stel de xenon gaat eruit, dan heb je gaten...over.

5. Als je bv een xenon lamp vervangen wordt dus stuk is moet je dan alles weer losmaken en open

maken om de lamp te vervangen, of gaan die lampen niet stuk?

6. Blijft de oude bedrading in takt, zodat er eventueel terug gegaan kan worden naar H7

7. Heft iemand foto's van de situatie binnenkant motorkap, van de achterkant van koplampen met

xenon, dus hoe de aanpassing eruit ziet?

Ik wil en ik neem allemaalhier het er netjes in hebben en storingsvrij en veilig, tevens geen rommel met draden , maar netheid..

En niety steeds knipperende tegenliggers.. want het valt me op bij veel mensen staan de lampen verkeerd afgesteld...

sorry voor de vragen....

Alvast enorm bedankt

Arnold

er zijn 5w5 steeklampjes te verkrijgen van Mtec die een xenon look hebben

1:je hoogteverstelling blijft gewoon werken

2:de xenonlamp is niet langer maar de bedrading naar de balasten moeten idd door je afsluit dop.aan de xenonset zit standaard een rubberen ring die alles afsluit.

3:vaak hebben de meeste(ik ook) alleen xenon in het dimlicht.als je ook xenon wil in je grootlicht kan dit ook maar, ik zie de meerwaarde daar niet van in omdat die zelden aanstaat.

4:die doppen kun je wel halen op de sloop of bij de dealer maar het kan ook eventueel met goeie ducktape aan beide kanten.

5:het is even makkelijk/moeilijk om een xenonlamp te vervangen als een gewone halogeenlamp.

6:de bedrading blijft allemaal intact.de xenon wordt gewoon aan je bestaande bedrading geklikt/geschoven.

7:een goeie foto heb ik niet maar met een beetje inlevingsvermogen moet dat wel lukken:thumbup

het gaat om het zilverkleurige kastje(ballast).

(die andere is van een tijdsrelais in testopstelling;))

CIMG2916.jpg

het is echt de moeite waard om xenon te nemen,vooral in de vectra C omdat de lichtopbrengst niet denderend is!

Succes:thumbup

Hier een foto van het verschil tussen Xenon en Halogeen

DSC002932.jpg

Dit alles kost ongeveer €110,- dit is dan zonder can bus kabel en moet dan zelf ingebouwd worden. Is echt goed zelf te doen. Zit een jaar garantie op. Voor meer info U2U mij even.

Thxxx voor je aanbod ik wacht even tot in Julli de garantie vervalt, wil niet dat als ik iets wijzig ze moeilijk met garantie gaan doen, en dit gebeurt snel bij garages..dus voorkom ik liever.

groetjes en thxxx

arnold

Terug
Naar boven