origineel gepost door aapje1963
Mooi licht....en jeetje wat een lichtopbrengst.
Welk kleur licht hebben jullie over het algemeen en zijn van alle kleuren ook stadslicht steeklampjes te koop?
Maar ik heb nog wat vraagjes.
1.Ik heb koplamp hoogte verstelling Blijft dit werken met Xenon aanpassing?
2. Ik gelezen en gezien dat de afsluit kappen achterkant koplampen aangepast moeten worden, een
gat in gemaakt gezien de xenon lamp langer is, blijft de boel dan wel vocht dicht?
3. Komen er 2 xenopn lampen in een dimlicht en een grootlicht?
4. zijn die afsluit doppen los te koop stel de xenon gaat eruit, dan heb je gaten...over.
5. Als je bv een xenon lamp vervangen wordt dus stuk is moet je dan alles weer losmaken en open
maken om de lamp te vervangen, of gaan die lampen niet stuk?
6. Blijft de oude bedrading in takt, zodat er eventueel terug gegaan kan worden naar H7
7. Heft iemand foto's van de situatie binnenkant motorkap, van de achterkant van koplampen met
xenon, dus hoe de aanpassing eruit ziet?
Ik wil en ik neem allemaalhier het er netjes in hebben en storingsvrij en veilig, tevens geen rommel met draden , maar netheid..
En niety steeds knipperende tegenliggers.. want het valt me op bij veel mensen staan de lampen verkeerd afgesteld...
sorry voor de vragen....
Alvast enorm bedankt
Arnold
er zijn 5w5 steeklampjes te verkrijgen van Mtec die een xenon look hebben
1:je hoogteverstelling blijft gewoon werken
2:de xenonlamp is niet langer maar de bedrading naar de balasten moeten idd door je afsluit dop.aan de xenonset zit standaard een rubberen ring die alles afsluit.
3:vaak hebben de meeste(ik ook) alleen xenon in het dimlicht.als je ook xenon wil in je grootlicht kan dit ook maar, ik zie de meerwaarde daar niet van in omdat die zelden aanstaat.
4:die doppen kun je wel halen op de sloop of bij de dealer maar het kan ook eventueel met goeie ducktape aan beide kanten.
5:het is even makkelijk/moeilijk om een xenonlamp te vervangen als een gewone halogeenlamp.
6:de bedrading blijft allemaal intact.de xenon wordt gewoon aan je bestaande bedrading geklikt/geschoven.
7:een goeie foto heb ik niet maar met een beetje inlevingsvermogen moet dat wel lukken:thumbup
het gaat om het zilverkleurige kastje(ballast).
(die andere is van een tijdsrelais in testopstelling

)
het is echt de moeite waard om xenon te nemen,vooral in de vectra C omdat de lichtopbrengst niet denderend is!
Succes:thumbup