• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verbruik astra f

hallo ik heb dus een astra f x1.6szr automaat bouwjaar 1996

wat is hier normaal het gebruik van de auto heeft nu 96000 km gelopen en heeft ooit lekke koppakking gehad waardoor er olie en zo in de kat kan zijn gekomen als de auto koud is en je start hem heb je beetje rare geur achter de auto als je gereden hebt en hij is goed warm is het weg de temp blijft rond de 95 graden hij loopt eerst op tot 100 graden en gaat dan naar beneden kachel is heel goed warm maar koelvloeistofzelf in de pot blijft koud na 15 min rijden nu heb ik gehoord dat een kat vaak stuk gaat na lekke koppaking aangezien hij ook niet echt lekkere prestaties heeft op de snelweg maar kan ook zijn dat ze dat niet gewent is en alleen stad heeft gereden

alvast bedankt

Wat is jouw verbuik dan?

Als de koelvloeistof in je vat koud blijft, lijkt me toch iets met je circulatie niet goed.

Pomp werkt niet, verstopping ergens, lucht in het systeem, geen idee.

Zie je wel als je motor warm is koelvloeistof in het vat terecht komen? Je moet namelijk wel zien stromen als alles goed werkt.

Vreemde geuren bij het starten in tegenstelling tot met warme motor hoeft niks te betekenen. Daar hebben meer auto's "last" van

Daarom zijn uitlaatgassen bij starten / koude motor ook veel slechter dan met warme.

Wat is jouw verbuik dan?

Als de koelvloeistof in je vat koud blijft, lijkt me toch iets met je circulatie niet goed.

Pomp werkt niet, verstopping ergens, lucht in het systeem, geen idee.

Zie je wel als je motor warm is koelvloeistof in het vat terecht komen? Je moet namelijk wel zien stromen als alles goed werkt.

Vreemde geuren bij het starten in tegenstelling tot met warme motor hoeft niks te betekenen. Daar hebben meer auto's "last" van

Daarom zijn uitlaatgassen bij starten / koude motor ook veel slechter dan met warme.

Ik zal vanmiddag gaan kijken of het stroomt kachel alles werkt verder goed.

En als je lang stationair laat draaien loopt ie op tot bijna 100 graden en werkt de vin ook.

Want mijn astra verbruikt zoon 1 op 10

Ik zal vanmiddag gaan kijken of het stroomt kachel alles werkt verder goed.

En als je lang stationair laat draaien loopt ie op tot bijna 100 graden en werkt de vin ook.

Want mijn astra verbruikt zoon 1 op 10

1 op 10 is niet echt lekker, maar hangt ook van rijstijl af. Bijna alleen stadsverkeer is niet echt gunstig voor je verbruik.

Kachel en goede werking koelsysteem hoeft niet samen te gaan. ben benieuwd

1 op 10 is niet echt lekker, maar hangt ook van rijstijl af. Bijna alleen stadsverkeer is niet echt gunstig voor je verbruik.

Kachel en goede werking koelsysteem hoeft niet samen te gaan. ben benieuwd

hmmm ... ik rijdt met mijn 2 liter makkelijk 1 op 13 bij gemengd gebruik.

Koud KV vat dan zou je kachel ook niet warm moeten worden, als bv je waterpomp kapot is, dus dat lijkt me niet. Denk eerder een verstopping, toevallig water, of verschillende koelvloeistoffen gemengd??

[rquote=1863134&tid=142242&author=xladage]1 op 10 is niet echt lekker, maar hangt ook van rijstijl af. Bijna alleen stadsverkeer is niet echt gunstig voor je verbruik.

Kachel en goede werking koelsysteem hoeft niet samen te gaan. ben benieuwd[/rquote]

Als je koeling koud blijft, word je kachel ook niet warm, en hangt dus wel samen.

Maar ik ben benieuwd hoe je daar bij komt....

hmmm ... ik rijdt met mijn 2 liter makkelijk 1 op 13 bij gemengd gebruik.

Koud KV vat dan zou je kachel ook niet warm moeten worden, als bv je waterpomp kapot is, dus dat lijkt me niet. Denk eerder een verstopping, toevallig water, of verschillende koelvloeistoffen gemengd??

[rquote=1863134&tid=142242&author=xladage]1 op 10 is niet echt lekker, maar hangt ook van rijstijl af. Bijna alleen stadsverkeer is niet echt gunstig voor je verbruik.

Kachel en goede werking koelsysteem hoeft niet samen te gaan. ben benieuwd[/rquote]

Als je koeling koud blijft, word je kachel ook niet warm, en hangt dus wel samen.

Maar ik ben benieuwd hoe je daar bij komt....

Mijn station x1.6szr automaat loopt op vrijwel alleen snelwegkilometers met 120km/h 1:11.8

van de snelweg af rijd ik heel erg rustig omdat de auto anders inderdaad zuipt als een dolle.

Mijn station x1.6szr automaat loopt op vrijwel alleen snelwegkilometers met 120km/h 1:11.8

van de snelweg af rijd ik heel erg rustig omdat de auto anders inderdaad zuipt als een dolle.

hoe koud is koud, de dop kan je er altijd wel gewoon afdraaien, maar kan je ook je vinger in de vloeistof steken., en voelt t dan ook zo koud.

Stroming controleren, motor warm, op toeren houden, kan je het zo het tankje in zien stromen.

Katalysator, kat kan wel kapot gaan als ie VEEL olie en koelvloeistof binnen krijgt, alleen is dat niet altijd het geval bij een kapotte koppakking.

ik rijdt al ruim 1.5 jaar met een goedkope imitatie katalysator en een FLINK olieverbruik (tussen de 1liter op 800km en 1 liter op 1500km), ik kan je melden, daar kan die katalysator toch beter tegen als ik verwacht had.

kom ieder jaar vrolijk door de APK heen, ondanks de lambda maar op 1 cilinder word gemeten.

Willem

hoe koud is koud, de dop kan je er altijd wel gewoon afdraaien, maar kan je ook je vinger in de vloeistof steken., en voelt t dan ook zo koud.

Stroming controleren, motor warm, op toeren houden, kan je het zo het tankje in zien stromen.

Katalysator, kat kan wel kapot gaan als ie VEEL olie en koelvloeistof binnen krijgt, alleen is dat niet altijd het geval bij een kapotte koppakking.

ik rijdt al ruim 1.5 jaar met een goedkope imitatie katalysator en een FLINK olieverbruik (tussen de 1liter op 800km en 1 liter op 1500km), ik kan je melden, daar kan die katalysator toch beter tegen als ik verwacht had.

kom ieder jaar vrolijk door de APK heen, ondanks de lambda maar op 1 cilinder word gemeten.

Willem

ik heb vandaag 20 km gereden auto geparkeerd motor laten lopen.

draai de dop van koelvloeistof tank los en steek mijn vinger er in en echt koud alle slangen verder warm tot heet aan toe.

radiateur heet kachel goed heet.

nu het volgende dop er af laten iets extra toeren draaien temp loopt dan tot klein e 105 graden dan gaat ie even serculeren en stijgt de vloei stof en komt er warme kv in dan slaat de fan aan zakt de temp onder de honderd stop weer met rondpompen

hebt ff rond gevraagt zou de termostaat dicht blijven en boven honder pas stukje open gaan kan dit? en moet bij vervangen van de 1.6 szr de distribute der echt af ?en kan dit ook invloed hebben op de brandstof verbruik

alvat bedankt

en hoe bediel je imitatie kat

Terug
Naar boven