• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verlagen d.m.v. veren

Maar weet je wat nu het probleem is. Ik ben niet helemaal duidelijk geweest.

Buiten het feit dat mijn velgen 8J zijn, heb ik ook afwijkende ET waardes en behoorlijk brede banden. Dat zie ik omdat de banden en velgen buiten m'n randen van de wielkasten aan de voorzijde vallen.

Momenteel schat ik dat er circa 6cm. tussen band en rand zit, en ik wil de auto 3 cm. verlagen d.m.v. V-maxx of Weitec veren.

Aan de achterzijde voorzie ik geen mogelijke problemen.

Maar aan de voorzijde, kom ik uit met de 3cm. verlaging?

Maar weet je wat nu het probleem is. Ik ben niet helemaal duidelijk geweest.

Buiten het feit dat mijn velgen 8J zijn, heb ik ook afwijkende ET waardes en behoorlijk brede banden. Dat zie ik omdat de banden en velgen buiten m'n randen van de wielkasten aan de voorzijde vallen.

Momenteel schat ik dat er circa 6cm. tussen band en rand zit, en ik wil de auto 3 cm. verlagen d.m.v. V-maxx of Weitec veren.

Aan de achterzijde voorzie ik geen mogelijke problemen.

Maar aan de voorzijde, kom ik uit met de 3cm. verlaging?

Ik heb een hatchback. Gaan "Verlagings veren V-Maxx - Opel Astra (T98 NB/V)" passen?

Ik ken die aanduiding niet, alleen T98 heb ik vaak zien staan bij mijn auto?

Ik heb een hatchback. Gaan "Verlagings veren V-Maxx - Opel Astra (T98 NB/V)" passen?

Ik ken die aanduiding niet, alleen T98 heb ik vaak zien staan bij mijn auto?

Mijn auto werd niet goedgekeurd op de winterbanden, ze zagen de aanloopplekken in de wielkasten (ik was een paar keer te enthousiast over een drempel gegaan) en keurden 'm toen af. Garage is om de hoek, dus gelijk m'n zomersloffen gehaald, eronder gehangen en toen goed gekeurd....weet niet of dat volgens de regels is?

Mijn auto werd niet goedgekeurd op de winterbanden, ze zagen de aanloopplekken in de wielkasten (ik was een paar keer te enthousiast over een drempel gegaan) en keurden 'm toen af. Garage is om de hoek, dus gelijk m'n zomersloffen gehaald, eronder gehangen en toen goed gekeurd....weet niet of dat volgens de regels is?

jawel, maar zolang je niet teveel afwijkt van het origineel zal het geen invloed hebben.

ik rij nu nog met m'n standaart coupe turbo velgen.. et 49 geloof ik 7J

maar 215 banden blijven 215 toch..

denk alleen dat jij ET 39 nodig hebt vanwege je kleinere remmerij

jawel, maar zolang je niet teveel afwijkt van het origineel zal het geen invloed hebben.

ik rij nu nog met m'n standaart coupe turbo velgen.. et 49 geloof ik 7J

maar 215 banden blijven 215 toch..

denk alleen dat jij ET 39 nodig hebt vanwege je kleinere remmerij

Heb zaterdag een v-maxx schroefset gemonteerd onder mijn astra. Staat erg dik en rijd erg goed, je kunt hem eventueel hoger zetten voor de wintermaanden ofzo ;)

Heb zaterdag een v-maxx schroefset gemonteerd onder mijn astra. Staat erg dik en rijd erg goed, je kunt hem eventueel hoger zetten voor de wintermaanden ofzo ;)

@BlueAstraG wrote:Had je m'n laatste opmerking in dat betreffende topic toen nog gelezen, Arjan? (dat stukje van "in hemelsnaam", weet je nog?) Ik had het destijds warrig uitgelegd, hier ben ik later op terug gekomen na het teruglezen hiervan. Had je dat nog gelezen?

Ik heb heel lang moeten nadenken over hoe of wat en dit is m'n keuze geworden.

En weet je wat nu het linke is Arjan, m'n banden + velgen komen buiten m'n wielkasten. Banden 215 breed, velgenwaardes 8J ET35. En toch doe ik dit.

Ik heb de speling uiteindelijk bij zowel de voor als achterzijde gecontroleerd en voor kan het NET, ook inachtneming met de doorvering. En de achterzijde kom ik sowieso mee weg.

In de praktijk moet het uitwijzen of mijn berekeningen kloppen, het blijft gewaagd.

Niet verklappen op ons forum he :thumb

psst dacht je dat je de enigste was van ons forum wat ook hier kwam ;)

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

@BlueAstraG wrote:Had je m'n laatste opmerking in dat betreffende topic toen nog gelezen, Arjan? (dat stukje van "in hemelsnaam", weet je nog?) Ik had het destijds warrig uitgelegd, hier ben ik later op terug gekomen na het teruglezen hiervan. Had je dat nog gelezen?

En weet je wat nu het linke is Arjan, m'n banden + velgen komen buiten m'n wielkasten. Banden 215 breed, velgenwaardes 8J ET35. En toch doe ik dit.

Ik heb de speling uiteindelijk bij zowel de voor als achterzijde gecontroleerd en voor kan het NET, ook inachtneming met de doorvering. En de achterzijde kom ik sowieso mee weg.

In de praktijk moet het uitwijzen of mijn berekeningen kloppen, het blijft gewaagd.

psst dacht je dat je de enigste was van ons forum wat ook hier kwam ;)

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

alsof niemand van atc op t opel-forum zit johan hahahaha

maar ben benieuwd kerel !!

Terug
Naar boven