• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verlagen d.m.v. veren

@BlueAstraG wrote:Had je m'n laatste opmerking in dat betreffende topic toen nog gelezen, Arjan? (dat stukje van "in hemelsnaam", weet je nog?) Ik had het destijds warrig uitgelegd, hier ben ik later op terug gekomen na het teruglezen hiervan. Had je dat nog gelezen?

Ik heb heel lang moeten nadenken over hoe of wat en dit is m'n keuze geworden.

En weet je wat nu het linke is Arjan, m'n banden + velgen komen buiten m'n wielkasten. Banden 215 breed, velgenwaardes 8J ET35. En toch doe ik dit.

Ik heb de speling uiteindelijk bij zowel de voor als achterzijde gecontroleerd en voor kan het NET, ook inachtneming met de doorvering. En de achterzijde kom ik sowieso mee weg.

In de praktijk moet het uitwijzen of mijn berekeningen kloppen, het blijft gewaagd.

Niet verklappen op ons forum he :thumb

alsof niemand van atc op t opel-forum zit johan hahahaha

maar ben benieuwd kerel !!

Jongens, is dit wat? Waar staat trouwens T98 NB/V voor? Zijn deze veren voor de Hatchback?

EDIT: de link werkt niet. Het gaat om 2 cm. verlagingsveren. Met als beschrijving "Verlagings veren V-Maxx - Opel Astra (T98 NB/V)"

Jongens, is dit wat? Waar staat trouwens T98 NB/V voor? Zijn deze veren voor de Hatchback?

EDIT: de link werkt niet. Het gaat om 2 cm. verlagingsveren. Met als beschrijving "Verlagings veren V-Maxx - Opel Astra (T98 NB/V)"

Ik spreek je sowieso face 2 face over 20 dagen, dan leg ik het verder uit. Waarom deze keuze en ook even over dat topic van toen.

Ik spreek je sowieso face 2 face over 20 dagen, dan leg ik het verder uit. Waarom deze keuze en ook even over dat topic van toen.

17 inch, 7,5J et 35

30mm irmscher veren

P6080004.jpg

17 inch, 7,5J et 35

v-maxx schroefset

PA010050.jpg

zoals je kunt zien, dus een groot verschil tussen veren, en schroefset.

met veren zit je altijd op een vaste hoogte, met een schroefset kun je het aanpassen zoals jij wil!

17 inch, 7,5J et 35

30mm irmscher veren

P6080004.jpg

17 inch, 7,5J et 35

v-maxx schroefset

PA010050.jpg

zoals je kunt zien, dus een groot verschil tussen veren, en schroefset.

met veren zit je altijd op een vaste hoogte, met een schroefset kun je het aanpassen zoals jij wil!

Had je m'n laatste opmerking in dat betreffende topic toen nog gelezen, Arjan? (dat stukje van "in hemelsnaam", weet je nog?) Ik had het destijds warrig uitgelegd, hier ben ik later op terug gekomen na het teruglezen hiervan. Had je dat nog gelezen?

En weet je wat nu het linke is Arjan, m'n banden + velgen komen buiten m'n wielkasten. Banden 215 breed, velgenwaardes 8J ET35. En toch doe ik dit.

Ik heb de speling uiteindelijk bij zowel de voor als achterzijde gecontroleerd en voor kan het NET, ook inachtneming met de doorvering. En de achterzijde kom ik sowieso mee weg.

In de praktijk moet het uitwijzen of mijn berekeningen kloppen, het blijft gewaagd.

Had je m'n laatste opmerking in dat betreffende topic toen nog gelezen, Arjan? (dat stukje van "in hemelsnaam", weet je nog?) Ik had het destijds warrig uitgelegd, hier ben ik later op terug gekomen na het teruglezen hiervan. Had je dat nog gelezen?

@Risel, Daar heb je gelijk in.

@RISL wrote:@Dolby wrote:@BlueAstraG, Dat moet zeker gaan zolang je de banden maat voor de G goed hebt xxx/35/18. :thumb

PS: Met je standaard veren kan ik je wel vertellen dat je banden achter gaan aanlopen. Dit is makkelijk op te lossen

met bumperstops. ;) Heb ik ook moeten doen nameijk.

@RISL, Dat is volgens de regels. De auto word goed of afgekeurd met hoe die op dat moment in staat is. Dus kom je met

de banden van je buurman aan. En hij word goedgekeurd. Is je auto goedgekeurd. Raar maar waar. :shock:

Een A.P.K is goed dat het er is. Maar hoe goed een A.P.K voorsteld is echt afhankelijk hoe de A.p.K meester ermee omgaat.

De astra van mijn buurman is afgelopen week goedgekeurd geworden binnen 5min.

Had nog niet eens goed gegeken naar de onderkant. Vorige jaar had hij op en aanmerkingen. :(

Bedoelde meer dat ik twijfel of de afkeur terecht was. Slijtplekken hadden natuurlijk ook van een paar jaar geleden kunnen zijn, dat was echt niet te zien.

@Risel, Daar heb je gelijk in.

@RISL wrote:@Dolby wrote:@BlueAstraG, Dat moet zeker gaan zolang je de banden maat voor de G goed hebt xxx/35/18. :thumb

PS: Met je standaard veren kan ik je wel vertellen dat je banden achter gaan aanlopen. Dit is makkelijk op te lossen

@RISL, Dat is volgens de regels. De auto word goed of afgekeurd met hoe die op dat moment in staat is. Dus kom je met

de banden van je buurman aan. En hij word goedgekeurd. Is je auto goedgekeurd. Raar maar waar. :shock:

Een A.P.K is goed dat het er is. Maar hoe goed een A.P.K voorsteld is echt afhankelijk hoe de A.p.K meester ermee omgaat.

Had nog niet eens goed gegeken naar de onderkant. Vorige jaar had hij op en aanmerkingen. :(

Bedoelde meer dat ik twijfel of de afkeur terecht was. Slijtplekken hadden natuurlijk ook van een paar jaar geleden kunnen zijn, dat was echt niet te zien.

@Dolby wrote:@BlueAstraG, Dat moet zeker gaan zolang je de banden maat voor de G goed hebt xxx/35/18. :thumb

@Dolby wrote:@BlueAstraG, Dat moet zeker gaan zolang je de banden maat voor de G goed hebt xxx/35/18. :thumb

Terug
Naar boven