• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verlagingsveren eibach + 20mm spoorverbreders

kan eigenlijk ook niet meer echt wachten om ze er terug op te zetten.

ben benieuwd na de foto's .

ik heb beslist voor mijn . ga mijn dak en ruiten laten donker maken . eens het mooie weer start .

Hey Dennis,

wat heb jij moeten betalen voor die spoorverbreders? Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen tussen spoorverbreders/verlagingsveren.........

Wil ook eerst weten of die verlagingsveren i.c.m. een afneembare trekhaak wel goed gaat :hmmz

ik heb mijn vorige met afneembare trekhaak ook gewoon verlaagd, met intrax veren (van gm-tuningparts), en dat ging perfect hoor, ook met caravan en kar erachter.

heb er nu een automatisch uitklapbare trekhaak onder, en gaat dus ook goed :)

ik ben erg benieuwd naar de spoorverbreders, ik heb zitten meten maar ik denk dat met 20mm aan de voorkant (neem aan dat je 40mm per as gaat?) de wielen er net buiten komen en achter er precies invallen bij de wielkast? dus ik had al gekeken naar 30 voor en 40 achter (15 en 20 per wiel dus)

heb zelf 10 mm per kant vind ik persoonlijk het mooiste.

vind 2 cm persoonlijk per kant net te veel en dat de wielen dan net iets te ver naar buiten komen.

maar dat is smaak natuurlijk.

spoor2for.jpg

met 1 cm krijg je dit vind ik persoonlijk netjes dat ze nog net mooi binnen de wielkast blijven.

SPOOOR5.jpg

h-rr1.jpg

spoor66.jpg

spoor4ok.jpg

h-rr2.jpg

@Dennispolly wrote:hier vast een voorproefje, goed te zien dat de stalen velgen al gelijk staan met de spatborden.

breed1.png

breed2.png

neem aan als de stalen velgen met deze spoorverbreders al gelijk staan met de zijkant van de auto

dat wanneer je de 20 inch gemonteerd hebt ze buiten de auto uit komen of voor het oog buiten de auto uit komen divm dat dit een hele andere et is en aantal j is breder en de band is breder als van deze stalen velgen.

had voorheen met de 20 inch al eens gemeten 20mm moest makkelijk kunnen. Zal wel een andere ET maat hebben. En wat betreft de wintervelgen de band is ja veel boller en die zit nu exact gelijk. Maar zoals je al zij smaken verschillen, maar goed ook anders reden we allemaal met de zelfde rond haha.

@GM-Tuningparts wrote:@Dennispolly wrote:hier vast een voorproefje, goed te zien dat de stalen velgen al gelijk staan met de spatborden.

breed1.png

breed2.png

neem aan als de stalen velgen met deze spoorverbreders al gelijk staan met de zijkant van de auto

dat wanneer je de 20 inch gemonteerd hebt ze buiten de auto uit komen of voor het oog buiten de auto uit komen divm dat dit een hele andere et is en aantal j is breder en de band is breder als van deze stalen velgen.

Ik heb ze rechtstreeks kunnen kopen heb er 120Euro per set van 2 voor betaald, volgens mij kosten ze zo 159 Euro.

@Wijnandb wrote:Hey Dennis,

wat heb jij moeten betalen voor die spoorverbreders? Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen tussen spoorverbreders/verlagingsveren.........

Wil ook eerst weten of die verlagingsveren i.c.m. een afneembare trekhaak wel goed gaat :hmmz

@Dennispolly wrote:Ik heb ze rechtstreeks kunnen kopen heb er 120Euro per set van 2 voor betaald, volgens mij kosten ze zo 159 Euro.

http://www.gm-tuningparts.nl/shop/tuning-parts-velgen-banden/spoorverbreders?page=4" onclick="window.open(this.href);return false;

trouwens mooie site geworden Eugene.

@GM-Tuningparts wrote:@Dennispolly wrote:Ik heb ze rechtstreeks kunnen kopen heb er 120Euro per set van 2 voor betaald, volgens mij kosten ze zo 159 Euro.

http://www.gm-tuningparts.nl/shop/tuning-parts-velgen-banden/spoorverbreders?page=4" onclick="window.open(this.href);return false;

@GM-Tuningparts wrote:

spoor4ok.jpg

Hoe zitten deze bevestigd dan?

Volgens mij kan je ook zonder problemen universele spacers van 10mm plaatsen, de draad lijkt mij lang genoeg om deze er gewoon bij tussen te steken.

En van die universele heb je er 2 voor een 15€... ;)

@Opeloco wrote:@GM-Tuningparts wrote:

spoor4ok.jpg

Volgens mij kan je ook zonder problemen universele spacers van 10mm plaatsen, de draad lijkt mij lang genoeg om deze er gewoon bij tussen te steken.

haal je niet met je bouten plus je moet spoorverbreders hebben met middencentrering.

Zo alles gemonteerd nog makkelijker dan ik al dacht. Resultaat ook nog beter dan verwacht. Ziet echt goed uit met de donkere ramen en de zwarte ihrmsher gril.

opel2b.jpg

opel3h.jpg

opel4n.jpg

opel5q.jpg

opel6.jpg

opel7n.jpg

groet Dennis

@Dennispolly wrote:trouwens mooie site geworden Eugene.

@GM-Tuningparts wrote:@Dennispolly wrote:Ik heb ze rechtstreeks kunnen kopen heb er 120Euro per set van 2 voor betaald, volgens mij kosten ze zo 159 Euro.

dank je heb er ook veel werk mee gehad en het is nog niet helemaal klaar.

maar dat komt nog door de weken heen. :D

ziet er mooi uit dennis.

welke maat banden heb je?

245 / 255 breed?

bevallen die vredestein banden goed??

moet ook nieuwe banden hebben maar ben sterk aan het twijfelen.

divm de vredestein banden vroeger veel herrie maakten en heb laatst in een auto gereden

met vredestein snowtrac banden maar man wat een herrie was dat.

was niet om aan te horen.

vind het namelijk wel hele mooie banden maar ze moeten geen herrie maken.

ziet er mooi uit, maar het lijkt wel alsof de velgen nu uit de wielkasten uitsteken? wli je eens een foto maken van voor en achter, en dan langs boven zodat je langs de kast kijkt? ben hier wel erg benieuwd naar!

Voor komt hij inderdaad minimaal naar buiten presies 3mm achter valt hij net er in

voor

voor.png

achter

achter.png

gr Dennis

@alphox wrote:ziet er mooi uit, maar het lijkt wel alsof de velgen nu uit de wielkasten uitsteken? wli je eens een foto maken van voor en achter, en dan langs boven zodat je langs de kast kijkt? ben hier wel erg benieuwd naar!

245 Eugene en wat betreft het geluid is mij nooit opgevallen. Vond ze gisteren juist erg stil tov mijn winterbanden maar dat is vrij normaal.

@GM-Tuningparts wrote:ziet er mooi uit dennis.

welke maat banden heb je?

245 / 255 breed?

bevallen die vredestein banden goed??

moet ook nieuwe banden hebben maar ben sterk aan het twijfelen.

divm de vredestein banden vroeger veel herrie maakten en heb laatst in een auto gereden

met vredestein snowtrac banden maar man wat een herrie was dat.

was niet om aan te horen.

vind het namelijk wel hele mooie banden maar ze moeten geen herrie maken.

@GM-Tuningparts wrote:@Opeloco wrote:@GM-Tuningparts wrote:

spoor4ok.jpg

haal je niet met je bouten plus je moet spoorverbreders hebben met middencentrering.

Klopt, heb me vergist van breedte bij degene die hier onze corsa zitten, zijn er maar van 5mm :D

Maar hoe worden deze op de foto nu gemonteerd? De draadeindes die zichtbaar zijn zijn niet de originele van de insignia, en de originele komen niet door de spacers.... Hoe werkt dit dan?

Terug
Naar boven