• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verschil kom en plat vliegwiel

Hallo, zit er verschil in gewicht tussen een kom en een plat vliegwiel van de c20xe?

hierbij bedoel ik gemonteerd met drukgroep enz.

omdat het beter is om een zo klein mogelijk gewicht te hebben vraag ik het effe (kan kiezen tussen beide)

welke is dus het beste, of is het verschil verwaarloosbaar

(op een originele niet aangepaste motor wss)?

Grtz

Ik heb me laten vertellen dat een plat vliegwiel lichter is. De reden voor een kom vliegwiel was iets met emissies dacht ik..?:hmmz

Ik heb me laten vertellen dat een plat vliegwiel lichter is. De reden voor een kom vliegwiel was iets met emissies dacht ik..?:hmmz

zou er zoveel verschil in rijgedrag inzitten?

heb met de wagen gereden waar ie vandaan kwam, en reed hetzelfde (was wel een m2.8 en waar ie opkomt is een m2.5)

beide origineel...

zou er zoveel verschil in rijgedrag inzitten?

heb met de wagen gereden waar ie vandaan kwam, en reed hetzelfde (was wel een m2.8 en waar ie opkomt is een m2.5)

beide origineel...

Duidelijk verschil in het optoeren van de motor, verschil tussen een plat standaard en afgedraaid is ook goed merkbaar.

Duidelijk verschil in het optoeren van de motor, verschil tussen een plat standaard en afgedraaid is ook goed merkbaar.

een kom vliegwiel word uiteindelijk lichter dan een plat vliegwiel, bij Biesheuvel dan.

plat werd 5,6 kilo en mijn kom 4,7.

kosten kom waren 160 euro en plat was 90.

Let wel op dat het ook verschillende drukgroepen zijn.

succes met je keuze

een kom vliegwiel word uiteindelijk lichter dan een plat vliegwiel, bij Biesheuvel dan.

plat werd 5,6 kilo en mijn kom 4,7.

kosten kom waren 160 euro en plat was 90.

Let wel op dat het ook verschillende drukgroepen zijn.

succes met je keuze

ik heb ze hier alle 2 los liggen, foto nodig voor t verschil??

maar idd, een kom weegt 10,6kg en een platte 7,2

op het late type xe zijn ze idd geleverd voor de emissie, ( de motor kan dan lager stationair draaien ) en ze zitten ook op alle LET motoren ( weinig koppel bij geen turbodruk )

ikzelf heb een platte op mn let gemonteerd, icm een sachs koppeling van een xe en een f18wr eraan, gaat prima

ik heb ze hier alle 2 los liggen, foto nodig voor t verschil??

maar idd, een kom weegt 10,6kg en een platte 7,2

op het late type xe zijn ze idd geleverd voor de emissie, ( de motor kan dan lager stationair draaien ) en ze zitten ook op alle LET motoren ( weinig koppel bij geen turbodruk )

ikzelf heb een platte op mn let gemonteerd, icm een sachs koppeling van een xe en een f18wr eraan, gaat prima

het zal de kom worden, reden : voor deze heb ik nog een complete koppeling liggen.

zit nu met sportkoppeling op de platte, en is echt TE aggresief (zonder veren en versterkte drukgroep) voor alledaags gebruik is dit niet aangenaam rijden.

Is er echt teveel verschil in koppel enz kan ik nog steeds veranderen.

Merci voor den info!!

het zal de kom worden, reden : voor deze heb ik nog een complete koppeling liggen.

zit nu met sportkoppeling op de platte, en is echt TE aggresief (zonder veren en versterkte drukgroep) voor alledaags gebruik is dit niet aangenaam rijden.

Is er echt teveel verschil in koppel enz kan ik nog steeds veranderen.

Merci voor den info!!

Hebben jullie meschien foto's van kom en plat.

Want ik ga eerdaags c20xe in me D kadett hangen en nu heb ik in de D kadett c20xe uit een kadett en blok wat er in komt komt uit een astra dus ik denk dat daar een kom op zit en die nu in de kadett zit en plate op zit.

Groeten bas

Hebben jullie meschien foto's van kom en plat.

Want ik ga eerdaags c20xe in me D kadett hangen en nu heb ik in de D kadett c20xe uit een kadett en blok wat er in komt komt uit een astra dus ik denk dat daar een kom op zit en die nu in de kadett zit en plate op zit.

Groeten bas

[rquote=1827760&tid=138999&author=Sebbe GSI]Hebben jullie meschien foto's van kom en plat.

Groeten bas[/rquote]

foto heb ik niet voor je, maar als je het los hebt, is het wel duidelijk te zien.

Kom heeft een opstaande rand waar de plaat in ligt, en bij een platte ligt je plaat er op.

Terug
Naar boven