• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verschil manta 400 motorkap

mar10manta

Post weleens wat
wat zijn de verschillen( of zeker welke voordelen) tussen een voledige kunstoffen 400 kap of 1 met een ijzeren binnenwerk of waar je er 1 in moet plakken?

graag de voors en tegens

Ik heb een volledig kunstoffen 400 kap gehad die een (misschien wel flinke) tijd los opgeborgen had gelegen, dat ding was zo verschrikkelijk vervormd dat er niks meer mee te beginnen was.

Persoonlijk waag ik het daar niet meer op.

Ik heb een volledig kunstoffen 400 kap gehad die een (misschien wel flinke) tijd los opgeborgen had gelegen, dat ding was zo verschrikkelijk vervormd dat er niks meer mee te beginnen was.

Persoonlijk waag ik het daar niet meer op.

pasvorm is bij kunstof meestal nix en als je hogere snelheid rijd komt ie omhoog, meen dat de rallytsluitingen niet mogen ontbreken hierbij

pasvorm is bij kunstof meestal nix en als je hogere snelheid rijd komt ie omhoog, meen dat de rallytsluitingen niet mogen ontbreken hierbij

Hoe ziet een originele 400 kap er eigenlijk van de binnenkant uit? Heeft die een verstevigingskruis in de binnenkant?

gr rico

Hoe ziet een originele 400 kap er eigenlijk van de binnenkant uit? Heeft die een verstevigingskruis in de binnenkant?

gr rico

origineel gepost door louwe 16 klepper

origineel gepost door Kale gek

pasvorm

ligt er erg aan wie die kap gemaakt heeft

meeste zijn inderdaad wel met rally sluiting

maar waren er ook zonder

er zijn best veel verschillende polyhesterkappen gemaakt;)

een half stalen half polyhester kap

is volgens mij een e de b product

ja bij edb kap moet je er zelf een metalen binnenframe van een org kap inlijmen! hij vraagt natuurlijk wel heel veel voor zo`n kap zonder frame! maar als dat de beste kap is waarom niet

origineel gepost door Kale gek

pasvorm

ligt er erg aan wie die kap gemaakt heeft

meeste zijn inderdaad wel met rally sluiting

maar waren er ook zonder

er zijn best veel verschillende polyhesterkappen gemaakt;)

een half stalen half polyhester kap

is volgens mij een e de b product

ja bij edb kap moet je er zelf een metalen binnenframe van een org kap inlijmen! hij vraagt natuurlijk wel heel veel voor zo`n kap zonder frame! maar als dat de beste kap is waarom niet

Is inderdaad niet echt de mooiste kap. Het wordt heel lastig om een mooie te vinden. Sommige zijn zo slecht, lijkt net een golfbaan:P

Is inderdaad niet echt de mooiste kap. Het wordt heel lastig om een mooie te vinden. Sommige zijn zo slecht, lijkt net een golfbaan:P

Haha, mijn pa die kan er wel wat van ja :) Is echt een mooie kap geworden, alleen de plamuur (hoe dun de laag ook is) in de flessenhals (verdieping) is gaan scheuren. Maar dat komt ter zijnertijd wel weer in orde! We hebben wel bij een originele kap (Mattig of Matter) de maten opgenomen. Hier een fototje:

mot1.jpg

Zoals je kunt zien nog uit het niet digitale tijdperk :P

Deze is er ook nog: http://www.gfkteile.de/mantabgfk.html worden volgens mij gemaakt door die man uit Belgie die eerst ook op Marktplaats adverteerde. Direct bij hem is het goedkoper geloof ik, heb van hem de achterschermen en die zien er echt top uit!! Ben zijn naam alleen even kwijt!

Haha, mijn pa die kan er wel wat van ja :) Is echt een mooie kap geworden, alleen de plamuur (hoe dun de laag ook is) in de flessenhals (verdieping) is gaan scheuren. Maar dat komt ter zijnertijd wel weer in orde! We hebben wel bij een originele kap (Mattig of Matter) de maten opgenomen. Hier een fototje:

mot1.jpg

Zoals je kunt zien nog uit het niet digitale tijdperk :P

Deze is er ook nog: http://www.gfkteile.de/mantabgfk.html worden volgens mij gemaakt door die man uit Belgie die eerst ook op Marktplaats adverteerde. Direct bij hem is het goedkoper geloof ik, heb van hem de achterschermen en die zien er echt top uit!! Ben zijn naam alleen even kwijt!

Ik had een originele kap, die had alleen rally sluiting. Als ik boven de 80 km/h reed, kwam de rand bij de paravaan omhoog. Ik kon zelfs het blok zien, zo hoog. Die van Egbert e Boer heb ik ook gehad, met ijzeren binnenwerk. Die was gewoon goed, alleen een stuk zwaarder....

Ik had een originele kap, die had alleen rally sluiting. Als ik boven de 80 km/h reed, kwam de rand bij de paravaan omhoog. Ik kon zelfs het blok zien, zo hoog. Die van Egbert e Boer heb ik ook gehad, met ijzeren binnenwerk. Die was gewoon goed, alleen een stuk zwaarder....

er is overigens ook nog wel wat verschil in de afstand

van de 9 driehoekjes

tot de voorkant motorkap

op de foto van manta earo zitten ze b.v verder naar achteren dan op de kap van m,n ex 400r;)

mattig maakte wel erg mooie stevige

polyhester kappen

maar daar is eigenlijk niet meer aan te komen

of je moet al n x geluk hebben dat je ergens 1 gebruikt kan kopen;)

Deze zijn nog nieuw te bestellen bij mattig :http://www.mattig.de/content/index....52eccd4580a57bfa9de812facb23d29d&Itemid=1

er is overigens ook nog wel wat verschil in de afstand

van de 9 driehoekjes

tot de voorkant motorkap

op de foto van manta earo zitten ze b.v verder naar achteren dan op de kap van m,n ex 400r;)

mattig maakte wel erg mooie stevige

polyhester kappen

maar daar is eigenlijk niet meer aan te komen

of je moet al n x geluk hebben dat je ergens 1 gebruikt kan kopen;)

Deze zijn nog nieuw te bestellen bij mattig :http://www.mattig.de/content/index....52eccd4580a57bfa9de812facb23d29d&Itemid=1

Hey Mantalica! Hoe gaat't daar in de Kempen?

Ik heb hier zo'n komplete kunststof kap liggen, met een X-vormige versteviging aan de binnenkant.

Merk onbekend. Maar op de jaarlijkse keuring zijn ze niet zo gek op die dingen daar er geen CE-label op staat.

@louwe: De afstand van die driehoekjes: een "betere" kap heeft die net iets meer voor steken, verluchting-koeling?

Een "namaak" heeft die iets verder naar achter daar het stalen frame in de weg zit.

Er zijn (zoals E-D-B) kappen die dit oplossen door het stalen frame weg te slijpen.

Terug
Naar boven