• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

versterker aansluiten

milano

Post weinig
hallo ik wil een versterker in de kofferbak maken,hoe kan ik dat het beste doen met de draden ????moet ik ze door de tunnel leggen naar voren of zijn er andere oplossingen.ook moet de dikke rode plus kabel naar buiten naar de accu,hoe kan ik dit het beste oplossen???

mvg milano

Ik zou via de zijkanten gaan, de kunststof drempel bij je deur los maken. Kan je in 1 keer van voor naar achter.

leg wel de plus kabel aan de linkerkant en je tulp kabels aan de rechterkant. en voor de zekerheid een extra massa naar je accu. standaart zijn deze heel dun

Ik zou via de zijkanten gaan, de kunststof drempel bij je deur los maken. Kan je in 1 keer van voor naar achter.

leg wel de plus kabel aan de linkerkant en je tulp kabels aan de rechterkant. en voor de zekerheid een extra massa naar je accu. standaart zijn deze heel dun

hoi tot zover hartelijk bedankt,maar nu moet het hele spulletje ook nog naar de radio .moet ik dan nog wat verwijderen van het dashboard of moet het zo lukken????heb vroeger zelf een manta gehad maar deze is van mijn zoon dus moet erwel voorzichtig mee doen.

mvg milano

hoi tot zover hartelijk bedankt,maar nu moet het hele spulletje ook nog naar de radio .moet ik dan nog wat verwijderen van het dashboard of moet het zo lukken????heb vroeger zelf een manta gehad maar deze is van mijn zoon dus moet erwel voorzichtig mee doen.

mvg milano

Om de tulp kabels makkelijker bij de radio te krijgen zou je het dashbordkastje kunnen demonteren

als je een opbergvakje boven je dashbordkastje hebt kun je deze eruit halen door aan bijde zijkanten binnenin 2 plaatjes eruit te wippen dan kun je hem eruit trekken

dashbordkastje zit met 4 schoefjes in de hoeken achter de klep vast

Om de tulp kabels makkelijker bij de radio te krijgen zou je het dashbordkastje kunnen demonteren

als je een opbergvakje boven je dashbordkastje hebt kun je deze eruit halen door aan bijde zijkanten binnenin 2 plaatjes eruit te wippen dan kun je hem eruit trekken

dashbordkastje zit met 4 schoefjes in de hoeken achter de klep vast

super bedankt hier kan ik wat mee,was al aan het denken maar deze tips zijn toppie.durf het bijna niet te vragen maar hoe krijg ik de luidsprekers in de achtepanelen eruit.en hoe krijg ik de plus kabel bij de accu deze is nogal dik .ik trek m door de dorpel wat jullie zeggen maar dan???.hoop niet dat ik vervelend word :oops:

super bedankt hier kan ik wat mee,was al aan het denken maar deze tips zijn toppie.durf het bijna niet te vragen maar hoe krijg ik de luidsprekers in de achtepanelen eruit.en hoe krijg ik de plus kabel bij de accu deze is nogal dik .ik trek m door de dorpel wat jullie zeggen maar dan???.hoop niet dat ik vervelend word :oops:

Luidsprekers in de achterpanelen kun je er alleen af krijgen door het paneel eraf te halen zit 1 schoefje bij de deur kant bovenin de rest van het paneel zit geklikt als je die eraf hebt kun je zo de luidsprekers los schroeven

voor de plus kabel zou je een gat in het schutbord kunnen boren en daar de kabel doorheen leggen als je de kabel op de plek hebt liggen kit je het gat weer netjes af

vragen staat vrij en helpen doen we graag

Luidsprekers in de achterpanelen kun je er alleen af krijgen door het paneel eraf te halen zit 1 schoefje bij de deur kant bovenin de rest van het paneel zit geklikt als je die eraf hebt kun je zo de luidsprekers los schroeven

voor de plus kabel zou je een gat in het schutbord kunnen boren en daar de kabel doorheen leggen als je de kabel op de plek hebt liggen kit je het gat weer netjes af

vragen staat vrij en helpen doen we graag

Als je een gat in het schutbord boord doe het dan zo hoog mogelijk anders zit je met de mat en vloerbedekking gwn even goed in de auto kijken waar je ongeveer uit komt

super bedankt weer dit scheelt een hoop kopzorgen.zal morgen of overmorgen is een poging doen,maar het moet gaan lukken zo.

grten milano

Als je een gat in het schutbord boord doe het dan zo hoog mogelijk anders zit je met de mat en vloerbedekking gwn even goed in de auto kijken waar je ongeveer uit komt

aansluitschema.jpg

super bedankt weer dit scheelt een hoop kopzorgen.zal morgen of overmorgen is een poging doen,maar het moet gaan lukken zo.

grten milano

Terug
Naar boven