• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Versterker & Subwoofer inbouwen

Gegroet!

Ik heb van mijn nicht een versterker en subwoofer over kunnen nemen, en inmiddels heb ik de benodigde kabels en zekeringen etc.

Echter heb ik de ballen verstand van het inbouwen/het werkend krijgen ervan. Een autoradio inbouwen: Oké.. Speakers vervangen: Gaat ook nog wel...

Maar dit gaat me net iets te ver en aangezien ik niks wil slopen zoek ik iemand die hier verstand van heeft (bij voorkeur vooral die het al eens bij een Corsa B hebben gedaan) en misschien tijd heeft of wil maken om dit in te bouwen.

Een vriend zou dit voor me doen maar die blijft maar uitstellen waardoor de spullen al een maand op mn achterbank liggen. :(

Weet trouwens niet of ik dit soort oproepen hier mag doen, zo niet; Excuses.

@noppe889 wrote:als je wilt kan ik het voor je stapje voor stapje uitleggen?

is echt niet moeilijk (:

Niet echt moeilijk zegt ie dan.. :shock: Hoe begin ik. :lol:

Al je een trekhaak hebt kun je ook ff een bout los maken en daar maasa aan maken.

Ik zou wel het signaal en stroom toevoer appart naar achter leggen (dus bijv. Linkerkant de rca kabel, rechts de remote en + kabel) om evt gebrom/ruis/toerentalfrequenties te voorkomen.

@noppe889 wrote:ik heb de mijne gedaan is een uurtje ma dan ook alle kabels weg gewerkt enzo ;d

en ik stuur je een pm (;

Dat is bij mij meestal het vijfdubbele ervan. Ik ben benieuwd.

net rechts van je accu zit een doorvoer rubber bij mij was die nog leeg, kom je achter je dashbord kastje uit. massa heb ik bij een bout van me achterbank gemaakt maar heb dan ook 1500 watt rms.

Als ik het goed begrijp je boordcomputer. Die panelen moeten allemaal weg aangezien je 12v kabel daarlangs gaat lopen.

@joop1970 wrote:Aan de andere kant zit exact hetzelfde rubber. Het is even geklojo maar als die zit dan zit die ;)

Doh.

Dan moet ik dat wel even laten doen want dat durf ik zelf niet aan :P

Ja het snijden er in wel. Maar het dichtkitten. :lol:

Overigens rechtsonder aan de binnenkant van de auto trok ik een klepje weg (bout was weg dus die zat los) met allemaal elektronica kabels.. Wat zit daar dan allemaal? :shock:

@joop1970 wrote:Ja hoor, via je raam. Word alleen een beetje koud in de winter :thumb

Hahahaha. :lol: Ook niet onder het stuur? Das soms bij andere auto's.

@corsaracer: Niet verder? :lol: Kreeg ook het aanbod vanuit Wognum, das wat dichterbijer. (Wat woont men hier allemaal afgelegen in onbekende plaatsen trouwens :lol: )

Maar zal het nog zelf proberen.. Joop heeft me nu al zoveel wijs gemaakt, dat het wel goed moet komen.. Op die rode kloot'n kabel na.

@joop1970 wrote:Lekker laten zitten, gewoon met een stanleymes een sneetje erin maken. Dat vanaf de buitenkant (die je op de foto ziet) een schroevendraaier er doorheen steken en dan vanaf de binnenkant de kabel eraan tapen of een beetje aanklooien. Desnoods de snee wat groter maken, later wel weer dichtkitten!!!

dead.gif
dead.gif
dead.gif

En er zijn geen andere ingangen?
rofl.gif

Lekker laten zitten, gewoon met een stanleymes een sneetje erin maken. Dat vanaf de buitenkant (die je op de foto ziet) een schroevendraaier er doorheen steken en dan vanaf de binnenkant de kabel eraan tapen of een beetje aanklooien. Desnoods de snee wat groter maken, later wel weer dichtkitten!!!

Net even bezig geweest om die rode kabel te voorbereiden. (zekering heb ik al wel in houder gezet)

Nadat ik een stuk van bovenrooster had weggehaald zag ik die slang beter, maar dat ding zit echt muur en muur en muur vast.. Hoe krijg ik deze weg? En zijn er nog meer ingangen naar binnen?

9581351157788501.jpg

Terug
Naar boven