• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Visco koppeling van de koeling

volgens mij ben ik beetje traag van begrip. opelforever hier van het forum is dezelfde als opel4ever.nl

origineel gepost door Gubje

volgens mij ben ik beetje traag van begrip. opelforever hier van het forum is dezelfde als opel4ever.nl

ergens nog logisch ook :P

maar het is alsnog gelukt

:thumbup

Zo de nieuwe vin zit erop. Blijft ie weer lekker koel.

Is het trouwens normaal dat de vin nu best hard meedraait? Als ik gas geef hoor ik hem behoorlijk loeien. De motor is dan nog niet op bedrijfstemperatuur..

? hij draait bij mij langzaam mee ook als ik gas geef alleen als de motor echt warm wordt gaat die pas echt meedraaien !

origineel gepost door Gubje

ergens nog logisch ook :P

maar het is alsnog gelukt

:thumbup

Dus misschien is ie niet goed dan? Hij is nieuw in ieder geval..

Vanaf de 3000 toeren lijkt het net zo'n japans busje, zo loeit hij dan.

Heeft iemand een electrische vin op zijn senator gebouwd? Weet iemand een model wat er vrij makkelijk op past?

Mijn nieuwe visco is kapot en het omruilen van deze defecte verloopt na een maand op en neer mailen niet echt lekker dus denk dat ik genoodzaakt ben om er een elektrische op te bouwen.

Zo de nieuwe vin zit erop. Blijft ie weer lekker koel.

Is het trouwens normaal dat de vin nu best hard meedraait? Als ik gas geef hoor ik hem behoorlijk loeien. De motor is dan nog niet op bedrijfstemperatuur..

[rquote=1811790&tid=137994&author=Gubje]volgens mij ben ik beetje traag van begrip. opelforever hier van het forum is dezelfde als opel4ever.nl [/rquote]

had ik ook last van:D

? hij draait bij mij langzaam mee ook als ik gas geef alleen als de motor echt warm wordt gaat die pas echt meedraaien !

Dus misschien is ie niet goed dan? Hij is nieuw in ieder geval..

Vanaf de 3000 toeren lijkt het net zo'n japans busje, zo loeit hij dan.

Heeft iemand een electrische vin op zijn senator gebouwd? Weet iemand een model wat er vrij makkelijk op past?

Mijn nieuwe visco is kapot en het omruilen van deze defecte verloopt na een maand op en neer mailen niet echt lekker dus denk dat ik genoodzaakt ben om er een elektrische op te bouwen.

Als een visco kapot gaat, dan gaat tie zich toch (meestal) gedragen als een vaste fan? Ik heb jaren lang met een kapotte visco fan gereden in mijn Manta, en nooit geen problemen gehad. Vervangen was best wel duur, en toen reeds was een nieuwe visco slecht te krijgen. Het kost alleen wat extra vermogen, als die constant meedraait. Het koelend vermogen wordt er niet minder om.

[rquote=1811790&tid=137994&author=Gubje]volgens mij ben ik beetje traag van begrip. opelforever hier van het forum is dezelfde als opel4ever.nl [/rquote]

had ik ook last van:D

Het ligt eraan welke visco koppeling je hebt. Van een senator B bijvoorbeeld die gaat dus niet meer draaien als ie stuk is. De oude van de senator en monza A doen dat wel.

Elektrische vin is bij elke goede automaterialen zaak te koop incl. thermostaat. Meet wel eerst even de diameter op die je moet hebben.

Terug
Naar boven