• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vocht in kofferbak Corsa B

Polymax is (ook) een flexibele lijm-kit. Soort siliconenkit die ook plakt dus. Is die niet goed genoeg?

Hier staat ie tussen, samen met die bitumenkit:

http://www.pijnenburgbouw.nl/lijm__kit__purschuim_en_chemische_producten/kitten/lijmkitten/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan ik beter die bitumenkit nemen? Ik ken het verschil niet zo goed eerlijk gezegd..

En moet ik dan de lak opschuren of is afnemen met wasbenzine voldoende?

Ik twijfel over die kitnaad. De lak is niet gescheurd, toch lekt het als het water erlangs loopt.

Het kofferbakrubber zit ook gelijmd en gedeeltelijk over die naad.

Kan ik die voorzichtig lostrekken zodat ik er beter bij kan, of is het dan einde oefening?

Gr Ronald.

Rubber kun je voorzichtig loshalen, zit als het goed is niet gelijmd.

het zou kunnen dat het rubber het probleem is hoor, een scheur tussen de plaatdelen zorgt maar voor erg weinig water.

Even gegoogled en Polymax lijkt volgens mij een beetje op Fix All van Soudal, die ken ik wel en werkt ook om dingen af te dichten. Even schoonmaken met wasbenzine/ammonia is voldoende.

Rubber kun je voorzichtig loshalen, zit als het goed is niet gelijmd.

het zou kunnen dat het rubber het probleem is hoor, een scheur tussen de plaatdelen zorgt maar voor erg weinig water.

Even gegoogled en Polymax lijkt volgens mij een beetje op Fix All van Soudal, die ken ik wel en werkt ook om dingen af te dichten. Even schoonmaken met wasbenzine/ammonia is voldoende.

Ok ik ga het eens proberen.

Bitumen ken ik niet zo, dus ook de voor- en nadelen niet.

Strijkkit het beste of koker?

Is dat rubber ook te kitten, mocht er een scheur in zitten?

Trouwens dank voor de goede adviezen :wors

Gr Ronald

Ok ik ga het eens proberen.

Bitumen ken ik niet zo, dus ook de voor- en nadelen niet.

Strijkkit het beste of koker?

Is dat rubber ook te kitten, mocht er een scheur in zitten?

Trouwens dank voor de goede adviezen :wors

Gr Ronald

Ik bedoelde:

Is strijkkit (dus met een kwast aanbrengen) beter dan gewone kit uit een koker?

En wat zou het verschil tussen polymax en bitumen zijn?

Groeten Ronald.

Ik bedoelde:

Is strijkkit (dus met een kwast aanbrengen) beter dan gewone kit uit een koker?

En wat zou het verschil tussen polymax en bitumen zijn?

Groeten Ronald.

Geen idee, strijkkit moet je ook niet opnieuw aan gaan brengen, kan gewoon gedicht worden met polymax of bitumen.

Verschil maak tniet uit, porbeer het anders eerst gewoon met polymax. Als het maar niet keihard opdroogt is het wel goed.

Geen idee, strijkkit moet je ook niet opnieuw aan gaan brengen, kan gewoon gedicht worden met polymax of bitumen.

Verschil maak tniet uit, porbeer het anders eerst gewoon met polymax. Als het maar niet keihard opdroogt is het wel goed.

Ok dan ga ik gewoon over de lak heen kitten.

Raam doe ik wel even loshalen.

Dank voor de tips en ik hou jullie op de hoogte!

/edit Ik lees net in de beschrijving dat Polymax niet geschikt is voor gebruik bitumen. Er is een kans dat de aanwezige strijkkit dat wel is, dus ik bestel voor de zekerheid toch maar zo'n tube Shell bitumen kit.

Groeten Ronald.

Ok dan ga ik gewoon over de lak heen kitten.

Raam doe ik wel even loshalen.

Dank voor de tips en ik hou jullie op de hoogte!

/edit Ik lees net in de beschrijving dat Polymax niet geschikt is voor gebruik bitumen. Er is een kans dat de aanwezige strijkkit dat wel is, dus ik bestel voor de zekerheid toch maar zo'n tube Shell bitumen kit.

Groeten Ronald.

Heb alle lekke plekken die ik kon vinden gekit met Tixophalt, en de auto is volgens mij op die plekken weer dicht. :-)

Alleen achter mn voorstoel, precies in de hoek bij de uitlaatkoker en de stoelrail lijkt de vloerbekleding nog een beetje vochtig. Beetje twijfelachtig of het nou vocht is of gewoon kou wat ik voel.

En als het vocht zou zijn weet ik niet of dat oud vocht is of dat er nog ergens anders iets lekt.

Als ik nu de tuinslang op de auto zet zie ik in ieder geval helemaal nergens meer een druppel water binnenkomen.

De gordels achter waren zelfs beschimmeld (die lagen op de vloer met ingeklapte bank), heb ze gereinigd en een vochtvreter in de auto gezet, nu maar eens een tijdje afwachten.

Trouwens die dakrandclips braken er wel een paar van, maar er bleven genoeg goede over en de rest heb ik op de dakrand gelijmd met Tixophalt.

Dank voor de tips en groeten, Ronald.

Heb alle lekke plekken die ik kon vinden gekit met Tixophalt, en de auto is volgens mij op die plekken weer dicht. :-)

Alleen achter mn voorstoel, precies in de hoek bij de uitlaatkoker en de stoelrail lijkt de vloerbekleding nog een beetje vochtig. Beetje twijfelachtig of het nou vocht is of gewoon kou wat ik voel.

En als het vocht zou zijn weet ik niet of dat oud vocht is of dat er nog ergens anders iets lekt.

Als ik nu de tuinslang op de auto zet zie ik in ieder geval helemaal nergens meer een druppel water binnenkomen.

De gordels achter waren zelfs beschimmeld (die lagen op de vloer met ingeklapte bank), heb ze gereinigd en een vochtvreter in de auto gezet, nu maar eens een tijdje afwachten.

Trouwens die dakrandclips braken er wel een paar van, maar er bleven genoeg goede over en de rest heb ik op de dakrand gelijmd met Tixophalt.

Dank voor de tips en groeten, Ronald.

Dat is mooi, van die dakrand breken er altijd wel een paar af inderdaad, zit er ook al een tijdje op. Scheel tin ieder geval een hoop vocht in de auto.

Dat is mooi, van die dakrand breken er altijd wel een paar af inderdaad, zit er ook al een tijdje op. Scheel tin ieder geval een hoop vocht in de auto.

@joop1970 wrote:

De achterruiten zaten bij mij helemaal gelijmd zonder schroeven. Ook die kun je afkitten met bitumen

Even opgezocht (voor wie het interesseert):

Bij 3 deurs zit het zijruitje gelijmd.

Bij 5 deurs zit het gelijmd in een frame, en dat frame zit op de auto met 7 boutjes en een foam pakking.

In mijn geval lekte vermoedelijk het ruitje in het frame, heb het aan binnenkant gekit en voor de zekerheid ook kit op de pakking gedaan en het geheel terug geplaatst.

Gr Ronald.

@joop1970 wrote:

De achterruiten zaten bij mij helemaal gelijmd zonder schroeven. Ook die kun je afkitten met bitumen

Even opgezocht (voor wie het interesseert):

Bij 3 deurs zit het zijruitje gelijmd.

Bij 5 deurs zit het gelijmd in een frame, en dat frame zit op de auto met 7 boutjes en een foam pakking.

In mijn geval lekte vermoedelijk het ruitje in het frame, heb het aan binnenkant gekit en voor de zekerheid ook kit op de pakking gedaan en het geheel terug geplaatst.

Gr Ronald.

Soms zit het mee, soms zit het tegen :swear

In de buurt van het clipje (van de sierstrip boven de wielkast) kwam toch nog wat water binnen.

Ik zag een klein roestplekje, dus eens even geprikt met de schroevendraaier en er blijkt een roestgat te zitten, vlak boven de wielkast waar de plaatdelen samen komen. Achter de strip dus.

Wielkast zelf lijkt gelukkig nog goed hard, hoewel ik er niet veel kijk op heb.

Nu zit ik met 3 vragen:

1. Hoe krijg ik die sierstrip eraf, zit die alleen geklikt?

2. Is dit het begin van het einde, of is het de moeite waard om nog te investeren en het gat dicht te (laten) maken?

3. Zou iemand van het forum het leuk vinden om (tegen vergoeding uiteraard) te bekijken hoe mijn autootje er verder bij staat qua roest, en kan iemand ook eventuele roestgaten lassen?

Ik hoop dat iemand reageert! :D

Vr groet, Ronald.

Terug
Naar boven