• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voetenbad

Bijna alle puntlassen van de driehoek zijn inmiddels los. Ik kon hem er helaas niet helemaal eraf halen aangezien ik naar mijn werk moest. Tijdens het boren met de puntlasboor wist ik wel wanneer ik door de las was. De bruine roest wolk kwam me te gemoed en ik heb ook al een beetje naar binnen kunnen kijken... Meest rechts heb ik in die kier gekeken met een zaklamp en zag daar ook al een roest gaatje, dus het is denk ik wel echt nodig. Morgen weer verder en dan even naar een metaal bedrijf voor een mooi stukje plaat van 1.5/2mm dik. Auto gelijk 100kilo zwaarder:P.

Van die logo's kan ik ook bij de Brezan bestellen, maar ik weet nog niet zeker of ik deze velgen hou. Ze hebben de flap in het voorscherm al helemaal dubbel gevouwen en ik hoor ze nog af en toe aanlopen als ik een hobbeltje onderschat... Die originele 5spaaks Ronal velgen vind ik eigenlijk ook heel mooi. Ik denk dat ik die een keer ergens vandaan haal en dan opnieuw laat coaten als dat nodig is. Maar eerst even dit in orde maken en een trekhaak.

ron laat champo met rust die man is hartstikke druk bezig de monza weer mooi te maken:wors

[size=-2]maar heel stiekem zou ik ook mee willen genieten door middel van pics[/size]:P

:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics

Vandaag de driehoek eraf gekregen

11cf4sn.jpg

punt is een beetje roestig

2ry34m0.jpg

2a8rku1.jpg

Op 2 kleine gaatjes na en één reeds gerepareerd stukje redelijk netjes

Maar dan:

Na verwijderen van lak

149tbnc.jpg

2a9v15l.jpg

2hi9wk6.jpg

Echt een plekje waar je makkelijk bij kan met de laskop......:swear

:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear

En als je nu slim bent las je de veerschotel en binnenscherm 100% af aan de onderkant dan kan daar vocht meer tussen komen,dan krijg je wel van die verbrande lakvlekken rond je veerpoot onder de motorkap,maar dat is beter dan van die bruine vlekken binnen een paar jaar..

Die Monza ziet der nog goed uit,om eerlijk te zijn,heb zat slechtere gezien..

Hoe zit de pook knop vast? Ik zou graag het tapijt eruit willen halen, zodat dat niet in de brand vliegt bij lassen en slijpen. Ook blijft het dan schoon.

ben correct me if iám wrong

maar volgens mij zit de pookknop vast met een omega veertje als je de pookhoes omhoog krijgt zie je hem

Ik heb een automaat. Sorry vergeten om erbij te vertellen. Denk dat het een Senator knop is. Er zit i.i.g. een S knopje bovenop. en daaronder vond ik geen schroef. Wel een raar klipje achter een stuk plastic gevonden die er even niet af kreeg.

ik neem aan dat je de auto wel ff ondersteund ?, dus wel het gewicht van je voorwiel afhalen.

want je loopt het risico dat je binnenscherm naar binnen gaat komen

Het ziet er alleszins niet verkeerd uit. Nergens echt doorgerot. Je lekkage zal inderdaad wel komen in het gat wat je hebt in het plaatwerk onder de paravan. Hoewel die grote kont zwarte kit daar wel vreemd blijft.

Ik denk niet, dat je bang moet zijn, dat je binnenschermen naar binnen komen. Zolang je maar geen grote lappen plaatwerk daar uitsnijdt, blijft de maatvoering wel goed. Alleen het driehoekje eraf, dat houdt tie wel.

Ik weet nog niet hoe het er aan de andere kant aan toe is. Ik zat er trouwen aan te denken om een pijp te maken van dat gat naar de driehoek(dus een gat in de driehoek) en die rond om goed te lassen. Dan hoeft het water ook niet meer zo'n eind tussen de platen te lopen:thumbup:thumbup.

Ik ga denk ik nog een flink stuk eruit slijpen. Dus waar moet ik hem ondersteunen?

Wat er nog uit geslepen gaat worden valt wel mee. Ik zit alleen nog met een punt naast de voorschotel. Daar lijkt het nu dubbelen beplating en er is veel roest hard aan het werk. Ik zal morgen even een foto maken om het duidelijker te maken.

Stuk dashboard heb ik er inmiddels ook al af en het tapijt is dus ook aan de kant.

Je zou een tijdelijke veerpootbrug kunnen maken, of je moet (zoveel mogelijk) het gewicht van de auto van de voorwielen afhalen. Zo heeft mijn plaatwerker het toentertijd gedaan. Het hangt natuurlijk ook helemaal er van af, hoeveel plaatwerk je weg gaat slijpen. Is dat echt substantieel, dan zal de constructie daar verslappen. Is dat niet zoveel, wat je weghaalt, dan zal het ,mijn inziens, niet zoveel impact hebben. En ook de tijdsduur, dat de auto met uitgeslepen stukken blijft staan, zal z'n invloed hebben. Las je gelijk het nieuwe stuk erin, zal de auto weinig tijd hebben om "in te zakken", lijkt mij. Dus een combinatie van factoren bijelkaar.

Dat je de waterafvoer wilt verleggen, lijkt me een goed plan. Alleen zou ik geen buis lassen, maar proberen dat met een rubber slang en passing te doen. Een metalen buis kan ook weer gaan roesten, rubber kan dat niet.

Ik weet van die boten lak die, pekel en zuur bestendig is. Die wou ik er dan in spuiten. Ook kan je er makkelijk bij, en dan kan je het schoon maken. Met rubber loop je vaak ook met kit te werken en met een beetje pech kruipt er dan toch vocht onder en gaat het roesten. Ik denk dat dat hier ook is gebeurd. Ik kijk nog wel even:).

Voorwiel heb ik trouwens ook al voor de zekerheid van de grond gehaald.

Hier dat punt waar ik het eerder over had:

33xarnb.jpg

De grootste brokken heb ik er al uit getikt en gekrabd. Id het toch beter als dat stuk gewoon integraal eruit geslepen en vervangen wordt?

Krik de auto op onder vooras zodat het gewicht weg is en dan zakt der niks in...

Snij gewoon genoeg deruit en las die veerpoten gewoon 100% af,niet te nau kijken gewoon genoeg weg halen.

Het valt me nog steeds hartstikke mee, van wat ik zie. Het aangetaste deel is de opstaande rand van het binnenscherm. Dat is nog te verkrijgen als reperatieplaatwerk, of je kunt zelf een profiel maken, wat je erin last. En daar dan uiteraard de gaatjes boren voor de bevestiging voorscherm. Dat laatste is bij mij gebeurt, en met dikke plaat (2 mm), zodat het nog steviger is dan origineel. Het plaatwerk rond de veerhoed is bij mij ook vervangen door dikkere plaat. Draagt allemaal bij tot een grotere stevigheid.

As je een rubber slang gaat gebruiken, kun je voor het gat een rubber mof gebruiken. Volgens mij past die van een Calibra, die is ook ovaal. En anders zijn er wel universele oplossingen. Het is maar waar je voor kiest.

Het is toch een stalen buisje geworden.... Lassen blijft moeilijk voor mij en vaak maakte ik alleen maar een gat i.p.v 2 delen aan elkaar te lassen. Ook krijg ik steeds niet echt een mooie las. Het is een bolletje gatenkaas zeg maar:(. Maar toch het een en ander dicht gekregen vandaag:).

47507_1432141444261_1254646486_31136122_4970946_n.jpg

47507_1432141484262_1254646486_31136123_7492655_n.jpg

Ik kan even geen slijptol of wat dan ook zien. Dat stuk met die L erop is ook eruit geweest zoals je misschien kan zien. Ik denk dat ik het ook even flink insmeer met iets voor die driehoek er weer op gaat. Ook is het achter dat scherm een kuil gekomen die ik weer moet vullen met plamuur of chassis kit. Moet ik nog even bekijken.

Weet iemand hoe lak, kit en weet ik het op Zink spray reageert? Ik heb namelijk een busje staan en het leek me wel een goed idee om dat te gebruiken.

Groeten en dank voor de ondersteuning

Eric

Dat je straks het plaatwerk moet beschermen met primer of menie of wat dan ook, dat lijkt me duidelijk. En inderdaad, voordat je de driehoek terug plaatst. En daarna de hel ruimte inspuiten met tectyl.

Dat Zink spray kun je gewoon gebruiken Eric.

En later met tectiel er overheen cq tussen de gaten heen laten vloeien cq spuiten. ( hint, zet voor je gaat tectieleren, de bus voor de kachel of een tijdje in heet water, dan vloeit het beter)

Er kan niets mee gebeuren.

Maar voor een beginneling ziet het er goed uit.

Maar mog je eens tijd over hebben, ga eens oeffenen met lassen, dan heb je later er veel meer profijt er van.(oefening baart kunst :P )

Denk dat ik dan ook wat sneller klaar ben en dat het minder afbraam schijven en power vijl linten kost... Durf het bijna niet toe te geven. Maar ik ben er de hele dag mee bezig geweest.. Lassen, vlak slijpen, lamp in de auto, lampen uit, Poep, gaatje... Lassen, vlak slijpen, lamp weer aan, andere lampen uit.... :swear :swear:swear:swear:swear

Terug
Naar boven