origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door champo
Ik heb ook vrienden die monteur zijn, maar die zijn vaak druk en hebben geen w/p waar ze mogen beunen.
jij heb een garage, en je hebt vrienden die monteur zijn, ze kunnen best ff kijke, en evt maken, zo niet, geen echte vrienden :hmmz
die wagens van mij zien geen 'garage',
probeer alles zoveel mogelijk in 'eigen beheer' te houden,
en op die manier ook mijn geldbuidel
werkplaats-uren zijn duur, 50-60 euro per uur moet je nie van schrikken, btw hier en daaro erbij op,
zien de rekeningen van een andere regelmatig onder m'n ogen,
nee dankjewel :agent
Zou je een beetje moeten nuanceren, denk ik. Kleine dingen doe ik zelf ook. Maar gewoon regulier onderhoud en echte reparaties, daar gaan ze voor naar de garage, en qua kosten valt dat alllemaal wel mee. Soms moet ik zelf de onderdelen regelen (als ze niet meer via de normale kanalen te verkrijgen zijn), maar dat is weer een deel van de sport en de hobby. Daarom heb ik het nodige ook als spare op de plank liggen.
Gisteren nog de Rekord voor een grote beurt, en dat was alles bij elkaar 275 Euro. Staat in geen verhouding tot een moderne auto, ben je vaak meer voor kwijt. En de zekerheid dat het goed gebeurt, vind ik ook wat waard. En mocht het eventueel zo zijn, dat er roch iets niet goed is, dan kun je reklameren, en dan wordt het (in ieder geval bij mijn garage) gratis opgelost, en met de nodige verontschuldigingen.
Daarnaast vind ik, dat als je het onderhoud en reparaties niet kan betalen, moet je geen oldie rijden. Oldies kunnen gewoon wat meer onderhoud- en reparatiegevoelig zijn (kortere intervallen, enz,). Maar ook voor moderne auto's geldt, dat je geld moet reserveren voor onderhoud en eventuele reparatie. Mijn bescheiden mening maar.