• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voorstellen :) Restauratie manta A GT/E

okee zal is is even op kijken! jah inderdaad, plus dat het uitlaatspruitstuk ook anders is als dan bij een 1.9, dus zou ik op spruitstuk omega/frontera 2.4 moeten zoeken denk ik. Heeft iemand enig idee trouwens welke uitlaatpijp diameter het optimaalste resultaat geeft voor een 2.4? kan me voorstellen dat van een 1.9 pijp teveel tegendruk komt.

Even nog over de accu achterin plaatsen, 35mm2 of 50mm2 kabel gebruiken om naar de motorruimte te gaan?

Gister maar even de deurkaarten lost gehaald, ramen eruit en schoon gemaakt en de geleiders opnieuw op de raam vast gelijmt. Om het af te maken de deur afgeplakt met antivocht folie.

Foto0136.jpg

Vandaag dan maar mijn motor op de steun gehangen want was er toch nogsteeds niet van gekomen en nu afbouwen :wub !

Foto0137.jpg

Overdruk ventiel van risse motorsport

Foto0138.jpg

Als iemand nog antwoord weet op mijn vraag in de vorige post zou ik dat erg op prijs stellen!

Groeten,

Roy

Gister maar even de deurkaarten lost gehaald, ramen eruit en schoon gemaakt en de geleiders opnieuw op de raam vast gelijmt. Om het af te maken de deur afgeplakt met antivocht folie.

Foto0136.jpg

Vandaag dan maar mijn motor op de steun gehangen want was er toch nogsteeds niet van gekomen en nu afbouwen :wub !

Foto0137.jpg

Overdruk ventiel van risse motorsport

Foto0138.jpg

Als iemand nog antwoord weet op mijn vraag in de vorige post zou ik dat erg op prijs stellen!

Groeten,

Roy

Nou ja, wat noem je gunstig bij een redelijk standaard 2.4?

Met een originele 1.9 pijp heb je in ieder geval teveel tegendruk ja.

Schaf een groep A uitlaat aan.

Die zijn zowel in RVS als Staal te verkrijgen.

Zoek maar eens op Simons groep A bijvoorbeeld.

Diameter is dan 63mm.

Maakt wel wat meer geluid, maar dat mag ook wel met zo'n motor vind ik :thumbup

Wat betreft de accu achterin adviseer ik de 50mm3.

35 is normaal gesproken wel genoeg, maar aangezien hij achterin komt te staan wordt het traject nogal wat langer, wat ook zorgt voor meer stroom-verliezen.

Denk dat het inderdaad dan zon 63mm pijp moet gaan worden, zal alleen wel passend gemaakt moeten worden op de auto dan denk ik aangezien deze pijp nooit via de orginele weg langs de stabilisator en de bak kan xD. Voor de accu ben ik nu alleen nog op zoek naar een accubak/houder om hem fatsoenlijk in de kofferbak te kunnen monteren en 50mm3 kabel heb ik mooi van het werk meegenomen :D. Wat de motor betreft gaat het nu helemaal de goeie kant op!

Alleen nog even startmotor en thermostaathuis spuiten en dan is hij klaar:D

Foto0142.jpg

Foto0140.jpg

Foto0141.jpg

Foto0143.jpg

Nou ja, wat noem je gunstig bij een redelijk standaard 2.4?

Met een originele 1.9 pijp heb je in ieder geval teveel tegendruk ja.

Schaf een groep A uitlaat aan.

Die zijn zowel in RVS als Staal te verkrijgen.

Zoek maar eens op Simons groep A bijvoorbeeld.

Diameter is dan 63mm.

Maakt wel wat meer geluid, maar dat mag ook wel met zo'n motor vind ik :thumbup

Wat betreft de accu achterin adviseer ik de 50mm3.

35 is normaal gesproken wel genoeg, maar aangezien hij achterin komt te staan wordt het traject nogal wat langer, wat ook zorgt voor meer stroom-verliezen.

Denk dat het inderdaad dan zon 63mm pijp moet gaan worden, zal alleen wel passend gemaakt moeten worden op de auto dan denk ik aangezien deze pijp nooit via de orginele weg langs de stabilisator en de bak kan xD. Voor de accu ben ik nu alleen nog op zoek naar een accubak/houder om hem fatsoenlijk in de kofferbak te kunnen monteren en 50mm3 kabel heb ik mooi van het werk meegenomen :D. Wat de motor betreft gaat het nu helemaal de goeie kant op!

Alleen nog even startmotor en thermostaathuis spuiten en dan is hij klaar:D

Foto0142.jpg

Foto0140.jpg

Foto0141.jpg

Foto0143.jpg

Gelikt blokkie kerel :thumbup

Edit: Haha, zie dat je ook bedrijfsautomonteur bent. is vaak idd handig met bijvoorbeeld kabels :thumbup

hahah jah dat klopt jaa, genoeg meters kabel op me werk over die ik zo kan meenemen :P Ik ga deze week even de accubak dichtlassen weer en dan motor ruimte spuite en dan kan alles weer in en onder de auto geplaatst worden!

@voederbiet, dat is inderdaad een pipercross luchtinlaat! past met de 2.4 inlaatspruitstukken en de 40 webers maar net in de motorruimte hahah maar resultaat mag er zijn straks!

Gelikt blokkie kerel :thumbup

Edit: Haha, zie dat je ook bedrijfsautomonteur bent. is vaak idd handig met bijvoorbeeld kabels :thumbup

hahah jah dat klopt jaa, genoeg meters kabel op me werk over die ik zo kan meenemen :P Ik ga deze week even de accubak dichtlassen weer en dan motor ruimte spuite en dan kan alles weer in en onder de auto geplaatst worden!

@voederbiet, dat is inderdaad een pipercross luchtinlaat! past met de 2.4 inlaatspruitstukken en de 40 webers maar net in de motorruimte hahah maar resultaat mag er zijn straks!

Zoo nu even nog een update betreffend accubak! Hij is nu helemaal klaar en gespoten :D

Nieuwe gaten erin geboord voor kabeldoorvoer thules en alle naden afgedicht met strijkkit

Foto0156.jpg

A look from the inside :)

Foto0152.jpg

En nu dus klaar! Voor de mensen thuis, ik weet niet waarom het zo wit kleurt, maar het is dus wel gewoon geel :D

Foto0159.jpg

Zoo nu even nog een update betreffend accubak! Hij is nu helemaal klaar en gespoten :D

Nieuwe gaten erin geboord voor kabeldoorvoer thules en alle naden afgedicht met strijkkit

Foto0156.jpg

A look from the inside :)

Foto0152.jpg

En nu dus klaar! Voor de mensen thuis, ik weet niet waarom het zo wit kleurt, maar het is dus wel gewoon geel :D

Foto0159.jpg

Inmiddels van binnen ook maar alles eruit gehaald, zodra de lak van de accubak goed uitgehard is dan gaat de vloer van de binnenkant in de zwarte chassislak en dan mag de motor erweer in samen met de nieuwe versnellingsbak :wub.

Hier ook nog een paar kiekjes van

Foto0151.jpg

Foto0153.jpg

Foto0148.jpg

Schakelmechanisme ook maar vast ingekort

Foto0158.jpg

En die nieuwe tussenas :)

Foto0149.jpg

De as en het schakelmechanisme hangen nu intusse ookal te drogen met een goede laag nieuwe lak erop, versnellingsbak moet er binnenkort ook nog aan geloven met een likje hittebestendige zilver lak:)

Inmiddels van binnen ook maar alles eruit gehaald, zodra de lak van de accubak goed uitgehard is dan gaat de vloer van de binnenkant in de zwarte chassislak en dan mag de motor erweer in samen met de nieuwe versnellingsbak :wub.

Hier ook nog een paar kiekjes van

Foto0151.jpg

Foto0153.jpg

Foto0148.jpg

Schakelmechanisme ook maar vast ingekort

Foto0158.jpg

En die nieuwe tussenas :)

Foto0149.jpg

De as en het schakelmechanisme hangen nu intusse ookal te drogen met een goede laag nieuwe lak erop, versnellingsbak moet er binnenkort ook nog aan geloven met een likje hittebestendige zilver lak:)

Terug
Naar boven