• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vossen CVT Replica

Ik heb even gekeken en ze beginnen bij 67.1, ik zal de beste mensen een mail sturen wat de naaf diameter is van die velgen.

@crunch81 wrote:Kan iemand mij vertellen of deze velgen passend te krijgen zijn op de vectra C?

Ik bedoel met de verschillende hulpmiddelen die verkrijgbaar zijn?

En als ze passend gemaakt kunnen worden, hoe zit het dan met schuren in de wielkassen ivm de J maat en ET waarde?

http://www.ebay.nl/itm/19-034-Stagg...62073578642?&_trksid=p2056016.m2518.l4276" onclick="window.open(this.href);return false;

bedankt voor het meedenken.

http://www.ebay.nl/itm/NEW-19-OEMS-...963247?hash=item235847e9af:g:TtYAAOSwqv9V6uCU" onclick="window.open(this.href);return false;

deze liggen net aan de overkant van de kanaaltunnel

die kun je zelfs zo gaan halen.

moeder de vrouw mee onder het mom van een familie uitje ;)

weekendje engeland is best leuk hoor :jerry

bedankt Reijnders, die uit de link van mij komen ook uit Engeland en zijn iets goedkoper maar scheelt elkaar weinig.

Ik denk dat ik wel een heel goed verhaal moet hebben om haar mee te krijgen voor een paar velgen ;)

Kan het natuurlijk ook als een verrassing geven en dan "toevallig" daar terecht komen en de velgen zien staan ;)

Ja dat is wel een mooi filmpje! Ik ben het zeker met je eens hoor dat je geen imi moet kopen, origineel is altijd beter uiteraard, dat kan ook niet anders. Als ik deze velgen zou gaan kopen en ik betaal incl. banden, adapters en ringen 1500€ en er gebeurd dit zoals in het filmpje word ik ook niet blij natuurlijk.

@crunch81 wrote:bedankt Reijnders, die uit de link van mij komen ook uit Engeland en zijn iets goedkoper maar scheelt elkaar weinig.

Ik denk dat ik wel een heel goed verhaal moet hebben om haar mee te krijgen voor een paar velgen ;)

Kan het natuurlijk ook als een verrassing geven en dan "toevallig" daar terecht komen en de velgen zien staan ;)

Nee, die link van jou komt uit Noord Ierland

het is wel Groot Britannië ;) om even te mierenneuken :D

Maar zuid Engeland is wel net ff iets dichter bij om ze te gaan halen als Noord Ierland

En als je haar beloofd om ook ff in Londen te gaan Christmas Shoppen, kom je dr wel mee weg denk :jerry

ik weet nog wel een Hostal, met gratis parkeerplaats tegenover (die 's nachts afgesloten wordt) en binnen zone2 van de metro king:

@crunch81 wrote:Ja dat is wel een mooi filmpje! Ik ben het zeker met je eens hoor dat je geen imi moet kopen, origineel is altijd beter uiteraard, dat kan ook niet anders. Als ik deze velgen zou gaan kopen en ik betaal incl. banden, adapters en ringen 1500€ en er gebeurd dit zoals in het filmpje word ik ook niet blij natuurlijk.

Hier wordt ik ook niet echt vrolijk van:

http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=96750" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie discussie over 110 naar iets anders met beeldmateriaal wat je overkomen kan :puke

Groet jraaf

@jraaf wrote:@crunch81 wrote:Ja dat is wel een mooi filmpje! Ik ben het zeker met je eens hoor dat je geen imi moet kopen, origineel is altijd beter uiteraard, dat kan ook niet anders. Als ik deze velgen zou gaan kopen en ik betaal incl. banden, adapters en ringen 1500€ en er gebeurd dit zoals in het filmpje word ik ook niet blij natuurlijk.

Hier wordt ik ook niet echt vrolijk van:

http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=96750" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie discussie over 110 naar iets anders met beeldmateriaal wat je overkomen kan :puke

Groet jraaf

Ik begin nu wel heel erg te twijfelen......:) ;) Ze hebben het hier zelfs over vastlijmen van je bouten!! :shock:

@crunch81 wrote:

Ik begin nu wel heel erg te twijfelen......:) ;) Ze hebben het hier zelfs over vastlijmen van je bouten!! :shock:

ik denk met goede centreerringen en goede schuifbouten dat het wel kan hoor.

en dat vast lijmen wordt vrij veel met bouten in het algemeen gedaan hoor, dat heet nl Loctite ;)

maar om dat nou op wielbouten te smeren :hmmz

Ik denk dat deze bouten gewoon veeeel te vast zijn gedraaid en daar door afgeknapt, dit had hem waarschijnlijk ook overkomen met de originele steekmaat/bouten.

Zelf het ik nog nooit problemen gehad met schuifbouten, ook nooit iemand over gehoord. verkeerde centreerringen daar in tegen kan ik persoonlijk wel over mee praten.

mijn bandenboer was 2 kwijtgeraakt en had nog 2 liggen, die bleken 1mm af te wijken daar door had de wagen flink trilling in t stuur. na 2 keer balanceren en een keer uitlijnen zonder resultaat kwam mijn dealer er uiteindelijk achter dat de ringen verkeerd waren.

met lijmen bedoelen ze borgen, meestal met de 'blauwe' Loctite, met lijm krijg je ze nooit meer van je naaf af ;) maar borgen zou ik nooit doen.

Ik denk dat het een geval is van "Hoe vaak gaat zoiets fout".

Beperk je het risico door de juiste maten ( juist ) te monteren? Natuurlijk!

Misschien afwachten op wat positieve ervaringen, aangezien negatieve ervaringen vaak makkelijk en snel te vinden zijn. ;)

Ik heb tijd zat! Rijd al vanaf Juni op mijn wintervelgen. En ik deed net de voordeur open en raad eens wat er weer voor de deur stond......

Hmm Saab rijders. Neem het vaak maar met een korrel zout. Veel denken het helemaal te weten. Sterker nog ze weten het vaak beter dan een vakman met jaren ervaring.

:hmmz. O en zeg ook niet dat hun Saab opel onderdelen heeft :jerry

Ik wil niemand voor het hoofd stoten. Maar heb dit al te vaak mee gemaakt. :angel

Schuif bouten zijn ongevaarlijk met GOEDE ringen.

En bij de juiste manier van montage.

Zelfs BBS levert schuifbouten in hun kit setjes.

En de tweede keer: "Beter laat dan nooit";

Ik wil even laten weten wat het uiteindelijk is geworden. Ik wou graag in de eerste instantie Vossen, maar ik heb geen Vossen geld.

Helaas, dan geen Concave look. Ik heb wel een waardige vervanger gevonden, zelfs in de juiste maat, het is de Brock B37 Silver.

Ik vind het persoonlijk een mooie vervanger voor de Vossen, maar wat me nog wel dwars zit is dat de auto omlaag moet, dan komen de velgen pas tot hun recht en nu een klein beetje (maar eigenlijk helemaal niet :hmmz ) Ik ga binnenkort een afspraak maken bij hetzelfde bedrijf waar ik de velgen heb gekocht om de auto te laten verlagen, ik heb al een prijsopgave.

Trouwens, Als je in de buurt van Apeldoorn woont; Jan Steverink Banden in Apeldoorn kan ik van harte aanbevelen, er bestaan dus toch bedrijven die weten hoe ze met klanten om moeten gaan! :thumb

Dit is het resultaat en ik laat uiteraard de foto's zien na de verlaging, want dat zal wel een behoorlijk verschil in verschijning zijn.

Iedereen bedankt voor het meedenken en in het speciaal Turbosix die me heel goed steeds van info heeft voorzien, bedankt!

786ff1e0cd7baccb98e9b36c746bdab2.jpg

8e04f0e352fcbdd1b86e9c5a86d620b9.jpg

6192017e7268eb2f9144cbbf51d3e20b.jpg

6a914b326a4eebbc7cda195b45abf26e.jpg

Erg mooie wielen!

Tikkeltje lager zou zeker beter tot zn recht zijn.

Ik moet zeggen dat mijn eibach pro kit maar 2cm lager is gegaan maar het optisch al heel wat doet, stuurt strakker en leverde niks in op comfort.

Veel plezier met deze prachtige set wielen!

Terug
Naar boven