• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag aanschaf Zafira A >>> zafira gekocht!

Hoi bert,

Die ziet er inderdaad heel mooi uit! Dank voor het meedenken. ;)

Ik ben wel op zoek naar een elegance uitvoering. Ivm de electrische ramen achter. Dat is namelijk erg prettig met kinderen.... :???:

Groeten Peter

Morgen gaan we bij deze kijken:

http://link.marktplaats.nl/m811135885" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel veel kilometers op de teller. Hij staat bij een opel dealer en komt van eerste eigenaar vandaan. Ik heb gebeld, en de verkoper vertelde dat er absoluut geen roest te vinden is. Ook is het onderhoud volledig uitgevoerd en afgestempeld in het onderhoudsboekje.

Ik houd jullie op de hoogte!

Nog iemand tips? Waar nog meer op te letten?

Groeten Peter

Vind hem niet goedkoop. Ik heb toevallig 2 maanden geleden een Zafira A 2.2 16V bouwjaar 2002 gekocht met 195.000KM. Voor ruim €500 minder.

Wat niet bij een Opel dealer maar een auto handelaar. Maar de Zafira A heeft NAP gegevens erbij en volledig onderhoudsboekje erbij.

Succes met deze Zafira. Op de foto's ziet hij er netjes uit. Maar vergis je niet op foto's ziet alles snel goed uit. Kijk goed en maak een goede testrit.

check alle 4x elektrische ramen en airco op werking.

@Peter30 wrote:Morgen gaan we bij deze kijken:

http://link.marktplaats.nl/m811135885" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel veel kilometers op de teller. Hij staat bij een opel dealer en komt van eerste eigenaar vandaan. Ik heb gebeld, en de verkoper vertelde dat er absoluut geen roest te vinden is. Ook is het onderhoud volledig uitgevoerd en afgestempeld in het onderhoudsboekje.

Ik houd jullie op de hoogte!

Nog iemand tips? Waar nog meer op te letten?

Groeten Peter

Hallo allemaal,

Na een lange zoektocht is het afgelopen woensdag gelukt. Een mooie zafira A gevonden!

http://i1287.photobucket.com/albums/a629/peterminten/SAM_2926_zps25c659ff.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ten eerste wat een geweldige auto, en wat een ruimte! Heerlijk met onze 3 kinderen.

Het betreft een zwarte zafira uit 2002, 1.8-16v. Met 250000km op de klok. Volledige onderhoudshistorie er bij en 10000km geleden een nieuwe distributie riem gekregen. Stond bij een opel dealer in Udenhout

Het is uiteraard geen nieuwe en ik heb getwijfeld ivm de km stand. Echter loopt hij heerlijk :D En komt van de eerste eigenaar vandaan.

Ik heb wel 2 vragen en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

1: Hij heeft bij beide achterdeuren last van de bekende draadbreuken in de kabelboom van de auto naar de deuren.

Welke degelijke oplossing is hier voor?

2: De mistlampen voor werken niet. Men heeft voor de apk de schakelaar weg gehaald op het dashbaord. Ik ben nu op zoek naar deze schakelaar (hele console is dat incl mist voor en achter en normale verlichting).

Is jullie iets bekend wat hier mee aan de hand kan zijn? En waarom is dit voor de apk gedaan?

Werken deze mistlampen op basis van aan-uit, of zijn deze samen met de koplampen in hoogte verstelbaar?

Mocht je nog een schakelaar voor de mislampen en verlichting hebben liggen, dan hoor ik het graag ;)

Groetjes een trotse eigenaar van een mooie zafira :D

Peter

Gefeliciteerd met je aankoop!

Wat betreft de kabelboompjes naar de achterportieren, deze kun je het beste vervangen vanaf de stekker in de deur tot ter hoogte van de kaartenbak langs de voorstoel (hier loopt het boompje onderdoor en het bakje haal je met 2 schroefjes los (rubber matje eruit) is een makkelijke plek om een las te maken.

Mistlampen kan bijvoorbeeld een defecte zekering of relais zijn, of misschien wel toevallig allebei de H3 pitjes kapot.

Schakelaar hebben ze er uit gehaald zodat het dan geen apk afkeur is. De schakelaarunit moet in principe geheel vervangen worden (zit een microswitch op een printplaatje) maar het zou mij niets verbazen als dit nog de originele schakelaarunit is waar ze de schakelaar (wat dus eigenlijk alleen maar een knopje is) eruit hebben gehaald en er een blindplaatje voor in de plaats hebben geduwd.

Hoogteverstelling werkt alleen op de koplampen, de mistlampen kunnen aan de achterzijde van de unit met een schroef worden afgesteld. Succes.

Terug
Naar boven