Het eerste deel van Inayat klopt helemaal, het is vooral bekend sinds WO II en veel mensen associëren het Iron Cross met bendes zoals de Hells Angels enzo, maar dat is eigenlijk onterecht. Het tweede deel weet ik niet of het klopt, ik dacht altijd dat het Iron Cross uit de 14e eeuw kwam. Het is door een Duitse koning ontworpen. Het heeft verschillende vormen gehad, tot de vorm die we nu kennen. Als je er meer over de geschiedenis wilt lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/IJzeren_Kruis_(Duitsland)
Ja, helaas gebruiken veel mensen het Iron Cross puur om op te vallen, zonder te weten waar het voor staat. Zo kwam ik laatst een Chrysler 300C tegen met uitlaten in Iron Cross vorm, stickers op de zijkant, enz.
Toen ik die vent eens vroeg waarom hij dat gedaan had, zei hij dat "al zijn vrienden dat ook hadden".
Wat ook een erg bekend logo in de autowereld is, zijn Mooneyes:
Dit is bekend geworden door onder andere John Cooper (van de Mini's) in de tijd dat hij nog aan motorraces deed. Hij had deze oogjes destijds altijd op z'n helm zitten. Later hebben een aantal coureurs dat overgenomen.
En het Von Dutch logo is ook erg bekend:
Von Dutch is de bijnaam van Kenneth Howard, een Amerikaanse kunstenaar die bekend stond om zijn racistische en fascistische uitspraken. Hij was één van de eersten die machines en kunst liet samen gaan. Hij kreeg zijn bijnaam van zijn familie, vanwege het gezegde 'stubborn as a dutch' (koppig als een Nederlander). Hij werd geboren in een vrij kunstzinnige familie, zo was zijn vader een grafisch artiest. In zijn tienerjaren was Von Dutch een atleet die de bijnaam "Snelste man van LA" had. In de jaren '50 begon hij de verloren kunst van het pinstripen ter hand te nemen om auto's te versieren. Hij startte daarmee een beweging die hij zelf niet in de hand had en maar moeilijk kon accepteren. Hij heeft ook auto's in films geschilderd, zoals in 'Le Mans', 'Bullit' en 'The Great Escape'.
Wat voor Coupé heb je eigenlijk, een C-Dett?