• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag over Iron Cross

Okay, mooie wagens hè? :D

Het SS-logo op de Amerikaanse wagens staat gewoon voor SuperSport, voor de rest bedoelen ze er niks mee. Dit is een van mijn foto's van een Chevy El Camino SS, je ziet de logo's duidelijk, iedereen weet dat er de sport-uitvoering mee bedoeld wordt en er dus verder weinig mee mis:

Chevrolet+El+Camino+SS+1970+DSCF1030.JPG

Wat ik al eerder zei, op een moderne wagen komt het Iron Cross op mij vaak een beetje vreemd over. Maar zowel de swastika (al is die wel erg beladen) en de Iron Cross komen niet van de Nazi's af, zij hebben beide vormen een slecht imago meegegeven, meer niet.

Een tatoeage, die kun je beter zelf uitzoeken, denk ik. Alleen dan weet je dat je 'm 100% zelf gekozen en uitgezocht hebt en niet beïnvloedt bent door anderen. Bij google kun je een hoop tatoeages vinden, en bij een goede tatoeageshop hebben ze ook veel mappen met afbeeldingen.

ik heb een iron cross als tattoo op mijn elleboog met een spinneweb erin wil niet zeggen dat ik een rasict ben of iets in die trend voor mij persoonlijk assosier ik het met de algehele auto/motor tuning scene.

het is net voor wat iedereen zelf wil en als er mensen mij op aanspreken vette pech voor hun

hier nog in procress inmiddels al lang klaar en word in de toekomst nog uitgebreid

ik heb een iron cross als tattoo op mijn elleboog met een spinneweb erin wil niet zeggen dat ik een rasict ben of iets in die trend voor mij persoonlijk assosier ik het met de algehele auto/motor tuning scene.

het is net voor wat iedereen zelf wil en als er mensen mij op aanspreken vette pech voor hun

hier nog in procress inmiddels al lang klaar en word in de toekomst nog uitgebreid

Zoals ik al eerder zei, ik wil niemand hier beledigen of uitmaken voor racist of iets dergelijks. Ik weet wel dat veel mensen niet weten waar het Iron Cross vandaan komt en welke lading het sinds WO II heeft voor veel ouderen en dat zij dus onbewust een bepaald imago (onterecht) over zich afroepen.

Men zou er goed aan doen (zoals de topicstarter) om even na te gaan waar een symbool vandaan komt, zodat je bewuster een keuze maakt.

Zoals ik al eerder zei, ik wil niemand hier beledigen of uitmaken voor racist of iets dergelijks. Ik weet wel dat veel mensen niet weten waar het Iron Cross vandaan komt en welke lading het sinds WO II heeft voor veel ouderen en dat zij dus onbewust een bepaald imago (onterecht) over zich afroepen.

Men zou er goed aan doen (zoals de topicstarter) om even na te gaan waar een symbool vandaan komt, zodat je bewuster een keuze maakt.

zo zag ik gisteravond op ned 3 geloof ik een programma over de 88 tempel route (normaal zapp ik daar langs maar was niks op tv)

en toen waren ze bij tempel 71 staat er een gigantisch hakenkruis op de tempel deur. haha moest wel even lachen.

maar word richting het oosten idd meer gebruikt in religies.

zo zag ik gisteravond op ned 3 geloof ik een programma over de 88 tempel route (normaal zapp ik daar langs maar was niks op tv)

en toen waren ze bij tempel 71 staat er een gigantisch hakenkruis op de tempel deur. haha moest wel even lachen.

maar word richting het oosten idd meer gebruikt in religies.

@hanskadett wrote:ik heb een iron cross als tattoo op mijn elleboog met een spinneweb erin wil niet zeggen dat ik een rasict ben of iets in die trend voor mij persoonlijk assosier ik het met de algehele auto/motor tuning scene.

Jongen die ik ken van mijn werk heeft er een bij zen schouderblad.... hij is zelf een duitser.

Wel nais hans de tattoo :thumbup

@hanskadett wrote:ik heb een iron cross als tattoo op mijn elleboog met een spinneweb erin wil niet zeggen dat ik een rasict ben of iets in die trend voor mij persoonlijk assosier ik het met de algehele auto/motor tuning scene.

Jongen die ik ken van mijn werk heeft er een bij zen schouderblad.... hij is zelf een duitser.

Wel nais hans de tattoo :thumbup

Ben zojuist terug gekomen van een midweek Berlijn. Erg veel stoere wagens (voornamelijk ratstyle) gezien met Iron Cross's erop. Bij een hoop wagens zag de eigenaar er gewoon normaal uit, maar er stapten ook van die neo-nazi's in/uit met getatoeeerde hakenkruizen in hun nek enzovoort.

Oftewel: het eeuwenoude symbool heeft sinds WO II een beladen betekenis. Velen zullen hier niet (te) zwaar aan tillen, anderen gebruiken het nog steeds als uiting van hun gedachtegang (al is het symbool daar dus niet eens voor bedoeld).

Ben zojuist terug gekomen van een midweek Berlijn. Erg veel stoere wagens (voornamelijk ratstyle) gezien met Iron Cross's erop. Bij een hoop wagens zag de eigenaar er gewoon normaal uit, maar er stapten ook van die neo-nazi's in/uit met getatoeeerde hakenkruizen in hun nek enzovoort.

Oftewel: het eeuwenoude symbool heeft sinds WO II een beladen betekenis. Velen zullen hier niet (te) zwaar aan tillen, anderen gebruiken het nog steeds als uiting van hun gedachtegang (al is het symbool daar dus niet eens voor bedoeld).

Zeker, zal morgen of overmorgen eens uitgebreid de tijd nemen om foto's te posten.

Ben ook naar het Meilenwerk geweest, een parkeergarage (gratis toegang voor bezoekers) voor exclusieve auto's. Onder andere een Enzo, diverse Stratossen, Diablo GTR, Jag XJ220 en nog veel meer bijzondere auto's gezien. Ook ff langs de Bugatti-store geweest, waar een Veyron fbg par Hermès stond, naast de nieuwe Mulsanne & Continental. En nog heel veel dikke wagens gespot, maar dat komt dus binnenkort.

Terug
Naar boven