• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag over Monza Motorswap 2.5 E --> C30NE

dat 1 slang van boven op je radiateur naar het tankje gaat klopt, bij mijn 24v gaat er ook een slang vanaf de gasklep naar het tankje, en bij een C30NE zit de gasklep ongeveer ook opdezelfde plek, maar zit bij een monza het reservoir wat verder weg als bij een omega/senator

Heeft toch geen zin om dat spruitstuk te gebruiken bij Jetronic...

Kunt de zaak niet stationair afstellen,gewoon 25E spruitstuk der tegen...

Heeft toch geen zin om dat spruitstuk te gebruiken bij Jetronic...

Kunt de zaak niet stationair afstellen,gewoon 25E spruitstuk der tegen...

[rquote=1866113&tid=137736&author=GSE]Heeft toch geen zin om dat spruitstuk te gebruiken bij Jetronic...

Kunt de zaak niet stationair afstellen,gewoon 25E spruitstuk der tegen...[/rquote]

Je hebt helemaal gelijk. Alles er vandaag afgehaald, helaas brak er een bout af, en een imbus bout draaide rond. Gelukkig de boel met wat hulp los gekregen. Gelijk het linker deel van de motor ruimte gespoten. Niet als nieuw, maar het ziet er weer een stuk frisser uit.

12022011403.jpg

[rquote=1866113&tid=137736&author=GSE]Heeft toch geen zin om dat spruitstuk te gebruiken bij Jetronic...

Kunt de zaak niet stationair afstellen,gewoon 25E spruitstuk der tegen...[/rquote]

Je hebt helemaal gelijk. Alles er vandaag afgehaald, helaas brak er een bout af, en een imbus bout draaide rond. Gelukkig de boel met wat hulp los gekregen. Gelijk het linker deel van de motor ruimte gespoten. Niet als nieuw, maar het ziet er weer een stuk frisser uit.

12022011403.jpg

Kijk dat begint vormen aan te nemen,ff een nieuwe pakking der tussen (beter een van een C30NE nemen als van een 30E deze schijnen wat sterker te zijn).

En alles aansluiten zoals het eerst zat met 30E computer en luchthoeveelsheid meter en gaan met de banaan.

Ik weet zeker dat als je koppeling het houd,je verstelt van het vermogen ivm de 2500E,en kwa verbruik zul je niet veel merken.

Trouwens mocht je de zaak willen starten op 2500E computer en luchthoeveelheids meter loopt ie ook goed,maar net niet zoals een 30E.

Kijk dat begint vormen aan te nemen,ff een nieuwe pakking der tussen (beter een van een C30NE nemen als van een 30E deze schijnen wat sterker te zijn).

En alles aansluiten zoals het eerst zat met 30E computer en luchthoeveelsheid meter en gaan met de banaan.

Ik weet zeker dat als je koppeling het houd,je verstelt van het vermogen ivm de 2500E,en kwa verbruik zul je niet veel merken.

Trouwens mocht je de zaak willen starten op 2500E computer en luchthoeveelheids meter loopt ie ook goed,maar net niet zoals een 30E.

[rquote=1866815&tid=137736&author=GSE]Kijk dat begint vormen aan te nemen,ff een nieuwe pakking der tussen (beter een van een C30NE nemen als van een 30E deze schijnen wat sterker te zijn).

Trouwens mocht je de zaak willen starten op 2500E computer en luchthoeveelheids meter loopt ie ook goed,maar net niet zoals een 30E.[/rquote]

Heb een C30NE pakking al klaar liggen dus dat komt helemaal goed :thumbup 30E luchthoeveelheidsmeter ligt ook klaar, ben nu alleen driftig op zoek naar een 30 E computer die wel past. De 25 E luchthoeveelheidsmeter was ontploft vanwege backfire, dus op dit moment heb ik geen passende LHM en computer combi :(

[rquote=1866815&tid=137736&author=GSE]Kijk dat begint vormen aan te nemen,ff een nieuwe pakking der tussen (beter een van een C30NE nemen als van een 30E deze schijnen wat sterker te zijn).

Trouwens mocht je de zaak willen starten op 2500E computer en luchthoeveelheids meter loopt ie ook goed,maar net niet zoals een 30E.[/rquote]

Heb een C30NE pakking al klaar liggen dus dat komt helemaal goed :thumbup 30E luchthoeveelheidsmeter ligt ook klaar, ben nu alleen driftig op zoek naar een 30 E computer die wel past. De 25 E luchthoeveelheidsmeter was ontploft vanwege backfire, dus op dit moment heb ik geen passende LHM en computer combi :(

Opel 4ever heeft me met de computer uit de brand geholpen. Nu nog even kijken of LHM en computer nummers matchen en dan zou hij morgen kunnen lopen.

Opel 4ever heeft me met de computer uit de brand geholpen. Nu nog even kijken of LHM en computer nummers matchen en dan zou hij morgen kunnen lopen.

Niet veel te melden vandaag, behalve dat ik ben begonnen met het vlak maken van het inlaat spruitstuk. Deze gaat ook gepolijst worden. langdurig werk, maar het resultaat zal hoop ik mooi zijn.

14022011405.jpg

Voorgeschuurd

14022011408.jpg

Helaas ook dit als resultaat :)

Morgen weer verder!

Niet veel te melden vandaag, behalve dat ik ben begonnen met het vlak maken van het inlaat spruitstuk. Deze gaat ook gepolijst worden. langdurig werk, maar het resultaat zal hoop ik mooi zijn.

14022011405.jpg

Voorgeschuurd

14022011408.jpg

Helaas ook dit als resultaat :)

Morgen weer verder!

Even weer een update. Vandaag van 10 tot 17:00 een het polijsten geweest met de inlaatspruitstuk. Daarnaast het gasklephuis volledig schoon gemaakt en alle geleide pennen ingevet. Ding werkt weer als nieuw. Voor de rest het blok hier en daar wat zwarter gemaakt met hitte bestendige lak. Irritante is dat als je eenmaal begint alle niet gespoten/schoongemaakte plekken en roestige boutjes en slang klemmen gaan opvallen :) Morgen nog genoeg werk aan de winkel. (Dit was trouwens het werk van peter777, waarvoor mijn dank :afro )

Nog wat foto's

p1060114j.jpg

p1060132k.jpg

p1060120o.jpg

p1060116y.jpg

p1060118.jpg

p1060122w.jpg

p1060130w.jpg

Even weer een update. Vandaag van 10 tot 17:00 een het polijsten geweest met de inlaatspruitstuk. Daarnaast het gasklephuis volledig schoon gemaakt en alle geleide pennen ingevet. Ding werkt weer als nieuw. Voor de rest het blok hier en daar wat zwarter gemaakt met hitte bestendige lak. Irritante is dat als je eenmaal begint alle niet gespoten/schoongemaakte plekken en roestige boutjes en slang klemmen gaan opvallen :) Morgen nog genoeg werk aan de winkel. (Dit was trouwens het werk van peter777, waarvoor mijn dank :afro )

Nog wat foto's

p1060114j.jpg

p1060132k.jpg

p1060120o.jpg

p1060116y.jpg

p1060118.jpg

p1060122w.jpg

p1060130w.jpg

En het geknutsel van vandaag, bestaande uit:

Injector rails C30NE uit elkaar gepielt en alles schoon gemaakt. Hefboompje gasklephuis wat bijgebogen omdat anders de injector rails niet zou passen. Nieuwe bougies er in, radiator kleur gegeven en spatbord links voor verwijderd omdat deze bijgespoten moet worden. Vanwege afgebroken bout uitlaat spruitstuk nog niet begonnen met alles aan te sluiten.

Een aantal foto's!:

p1060136z.jpg

Radiator beetje oplappen en kleur geven

p1060149u.jpg

Injector rails van C30NE op 25E spruitstuk schroeven

p1060155x.jpg

Spruitstuk gemonteerd en al :)

p1060156.jpg

Close up :proost:

p1060166.jpg

Spatbord even gedemonteerd om te kijken wat de onderliggende schade zou zijn.

p1060159j.jpg

Voor het idee even met open luchtfilter en al

Terug
Naar boven