• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag over Monza Motorswap 2.5 E --> C30NE

[rquote=1876566&tid=137736&author=charlois187]misschien helpt dit fototje je verder.

1074271534_6_h2kl.jpeg
[/rquote]

Bedankt voor de foto! Maar mijn systeem wijkt wat af. Zoals GSE zei is het een L-jetronic. Hoe dan ook, HET IS GELUKT! Alles aangesloten volgens mijn tekeningetje en het werkt bovenwonder echt goed!

Filmpje:

[youtube]X1O-TjNWgcI[/youtube]

Oliedruk draden zijn verkeerd om aangesloten vandaar de alarmerende aanduiding op het dashboard ;)

p1060297b.jpg

Nu is hij eindelijk de nieuwe 3.0 aanduiding waardig :afro

Morgen bak en uitlaat er onder.

Hoeveel liter olie gaat er trouwens in de getrag 245?

[rquote=1878039&tid=137736&author=mantadevil]getrag 240 bedoel je

bak vlak neerzetten en dan afvullen tot olie eruit komt lopen

dan doppie er weer op en klaar [/rquote]

Inderdaad. Dacht altijd dat 240 stond voor de "serie" en de 5 voor het aantal versnellingen. Net als bij de 264 en 265 zeg maar. Maar goed, gewoon vlak leggen (zoals ie ook onder de auto hangt) en vol knikkeren dus.

[rquote=1878039&tid=137736&author=mantadevil]getrag 240 bedoel je

bak vlak neerzetten en dan afvullen tot olie eruit komt lopen

dan doppie er weer op en klaar [/rquote]

Inderdaad. Dacht altijd dat 240 stond voor de "serie" en de 5 voor het aantal versnellingen. Net als bij de 264 en 265 zeg maar. Maar goed, gewoon vlak leggen (zoals ie ook onder de auto hangt) en vol knikkeren dus.

ja klopt of onder de auto hangen en dan afvullen

maar zorgen dat hij vlak staat en dan dop eruit

zit aan de zijkant van de getrag en dan gewoon vol gooien tot het eruit komt en dan zit er genoeg in

ja klopt of onder de auto hangen en dan afvullen

maar zorgen dat hij vlak staat en dan dop eruit

zit aan de zijkant van de getrag en dan gewoon vol gooien tot het eruit komt en dan zit er genoeg in

[rquote=1878976&tid=137736&author=Gsifreak]Ziet er goed uit, heb hem bij OTC al in het echt mogen bewonderen, en het klonk goed ;)[/rquote]

28022011419.jpg

Thanks! Als het nou net zo rijd dan ben ik tevreden. Voorkant zit eindelijk (op wat boutjes na) in elkaar! Motorkap zit ook weer vast in scharnier (zie ander topic) dus het einde komt zo langzamerhand in zicht. :D

[rquote=1878976&tid=137736&author=Gsifreak]Ziet er goed uit, heb hem bij OTC al in het echt mogen bewonderen, en het klonk goed ;)[/rquote]

28022011419.jpg

Thanks! Als het nou net zo rijd dan ben ik tevreden. Voorkant zit eindelijk (op wat boutjes na) in elkaar! Motorkap zit ook weer vast in scharnier (zie ander topic) dus het einde komt zo langzamerhand in zicht. :D

Is het wel verstandig om een Getrag 240 achter een 3 liter te hangen?

Dit omdat bij de "oude" 3 liter al een Getrag 265 werd geplaatst.

Deze bakken zijn wel duurder maar goed.

Mooi project :thumbup

Nu wachten op de test rit.

Is het wel verstandig om een Getrag 240 achter een 3 liter te hangen?

Dit omdat bij de "oude" 3 liter al een Getrag 265 werd geplaatst.

Deze bakken zijn wel duurder maar goed.

Mooi project :thumbup

Nu wachten op de test rit.

Ik heb toendertijd ook voor een Getrag 265 gekozen aangezien deze heel wat sterker zijn.

een Getrag 240 moet wel kunnen in iedergeval.

Er is enkel een grotere kans dat hij kapot gaat....aan de andere kant voor niet al teveel

heb je weer een andere Getrag 240...dus je kan er 3 kapot rijden voor 1 getrag 265 bak :P

Ik heb toendertijd ook voor een Getrag 265 gekozen aangezien deze heel wat sterker zijn.

een Getrag 240 moet wel kunnen in iedergeval.

Er is enkel een grotere kans dat hij kapot gaat....aan de andere kant voor niet al teveel

heb je weer een andere Getrag 240...dus je kan er 3 kapot rijden voor 1 getrag 265 bak :P

Ik denk, dat een 240 bij normaal gebruik het best wel lang uithoud. maar als je gaat rauzen....tja....

Opel bouwde met de 265 een beetrje overkill in de bak. Die kan wel meer aan dan die 180 PK op papier van het blok.

Ik denk, dat een 240 bij normaal gebruik het best wel lang uithoud. maar als je gaat rauzen....tja....

Opel bouwde met de 265 een beetrje overkill in de bak. Die kan wel meer aan dan die 180 PK op papier van het blok.

we zullen zien hoe lang de 240 het vol gaat houden, ik zal uiteraard altijd netjes bij 3000 toeren overschakelen dus als ie stuk gaat weten we aan wie het lag he peter :jerry

Terug
Naar boven