F62 Main Fuse
K11 Relay - Time delay, washer pump headlamps
K13 Relay - Radiator fan
K14 Relay - Radiator fan
K16 Relay - Fuel pump (deze relais zorgt ook voor 12v naar de injectoren)
K18 Relay - Engine control unit
Wat gebeurd er trouwens als je je minpool eraf haalt wanneer de computer niet uitgelezen kan worden en na 2 minuten er weer op zet ?
Als de ECU dan nog steeds niet reageert kan het zijn dat of de immobiliser het signaal niet aan de ECU doorgeeft (want ja, de diag draad van de ECU gaat eerst door de immobiliser) of je ECU is defect.
Ook zonder het K18 relais kunnen de meeste Ecu's worden uitgelezen aangezien de ECU altijd 12v krijgt en wordt ingeschakeld door aparte kabel vannuit contact positie 2.
Als hij na pas een half uur weer reageert lijkt het een warmte probleem icm met de ECU, dus dan is de ECU waarschijnlijk defect.
Ik ga er trouwens ook vanuit dat tijdens dit niet uit te lezen half uur de motor niet wil starten, krijg je dan als je toch wil proberen te starten een lampje van je immobiliser ?
Edit:
Ik heb ook gekeken voor je in de schema's en er wordt geen signaal naar de ECU gestuurd dat de auto in een versnelling zit.
Voor Rem+Gas : zover ik weet heeft de Simtec 71 geen ondersteuning voor Brake override waarbij de rem een hogere prio heeft dan het gas pedaal. Waarom dit bij jouw wel gebeurd kan ik niet meteen verklaren, kan wel zo zijn dat vanwege dat in de ECU een aantal componenten zijn welke niet correct meer werken waardoor het teveel voor hem wordt.
Het laten draaien van de ventilatoren kan zijn omdat de ECU voor het coolen niet met de ECU van de motor kan praten waardoor deze als een soort failsafe gaat draaien.
Heb je trouwens ook een massa direct naar de ECU gelegd?
Zal denk niet veel uitmaken maar je kan het altijd proberen