• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraagje Monza GSE

Opelkees

Woont hier bijna
hallo,

ik ga zaterdag een Monza GSE bekijken. nu is mijn vraag heeft een GSE altijd een digidash want deze heeft t namelijk niet.

niet dat ik t zo erg vind maar ik wil m origineel hebben:thumbup

alvast bedankt

Ja en nee

Een GSE was standaard met digidash (vanaf ergens 84 kan zijn dat echt de aller aller eerste het niet hadden).

Maar als klanten optie kan het digidash veranderd worden in analoog net als de 5-gang standaard was kon de GSE ook als automaat gekocht worden.

Een echte GSE is te herkennen aan:

sideskirts

25mm lager met Monroe schokbreker (voor zo niet te zien)

zwarte lijsten rond de ruiten

geen chroom

Recaro stoelen

24mm dikke stabi stang vooraan

oliekoeler standaard

getint glas standaard

CV standaard

BC standaard

grijs of zwart (net hoe je er tegenaan kijkt) intererieur

verstralers in de koplampen

electrische spiegels standaard

lelijke 15 inche velgen met 205/60 ballon banden standaard

En dan kon je nog tig opties krijgen op de GSE zoals:

cruise control

hoogte verstelbaar stuur

koplamp wissers

ABS

niveau regeling

electrische ramen

open dak

airco

Maar elke Monza heeft 4 schijven als rem en elke Monza heeft stuurbekrachteging,dus laat je niet wijs maken dat dat een optie is.

oke kijk das nog eens informatie

nou oordeel zelf zou ik zeggen misschien kennen jullie m

de auto staat al lang te koop

Linkie:

Is wel een echte GSE teminste te zien aan de achter spoiler en sideskirts de neut en de wagen hoogte en de rest ook.

Ga der vanuit dat het een echte is.

Zijn wel een paar puntje waar je ff op moet letten,die mooie verhalen van geen roest enz enz heb ik al 100% gehoort kijk ff naar de langsligger voor aan de bestuurderskant en pak ook in het koffer de bekleding weg van de wielkuip aan de bijrijders kant,daar zit ook vaak roest,daar rotten ze ook vaak.

Kijk ook ff met een zaklamp boven de injectie computer aan de bijrijders kant en bestuurders kant.

Kijk ff of de A/C werkt op alle standen.

De lucht moet in elke stand ergens anders vandaan komen en of ie omgebouwd is naar R134a of dat ie gevult is met R413a (R413a id de vervanger van R12 en kan zonder verandering worden gevult),is de AC niet goed kan het duur worden en lastig te fixen,AC eenheid zit vervelend ver verstopt in het interieur.

En R12 is niet meer te krijgen op legale wegen en een lekke airco is niet erg,maar een werkende is fijner.

Ach die 70% sper is goud waard,het is de enigste waarvan ik weet dat ie 70% sper werking heeft een gewone Monza sper heeft maar 45% en ik denk dat deze ook een gewone sper heeft en geen 70% want die bestaan bij mijn weten niet.

Het is een mooie Monza dat zeker maar de prijs is er ook na,maar als ie overal echt hard is dan ben je niet duur uit.

En als het een echte originele GSE is (waaraan ik haast niet twijfel) dan zal het zijn waarde op de lange duur niet negatief beinvloeden.

Ik heb vorig jaar mijn GSE laten lassen strak maken en spuiten en dan ben je ook zo een paar duizend euro lichter als je alles goed wilt doen.

Je kunt wel een koekje kopen voor de helft en laten lassen en spuiten en velgen en dit en dat dan ben je op de lange duur meer kwijt als deze als ie hard is.

Originally posted by GSE

grijs of zwart (net hoe je er tegenaan kijkt) intererieur

Die van mij heeft een bruin recaro interieur..

origineel gepost door Opelkees

bedankt voor de tips!

ik hoop binnenkort een trotse Monza bezitter te zijn:)

en kees ruil je de manta in of koop je deze er gewoon bij

:thumbup

Zwart/bruin/grijs

Je ziet wel wat ik bedoel kwa interieur....

Het Recaro interieur haal je der zo uit tussen de andere Monza interieurs.

origineel gepost door mantamafkees01

origineel gepost door Opelkees

@Kermitkiller

manta is nog niet weg dus hij komt erbijking:

dan maar eens zien als ik een goed bod op de manta krijg mag ie weg

:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o

WAAROM NIET GELIJK ALLE TWEE

IMG_0140.jpg

3564_1.jpg

BL3O1Yg2kKGrHgoH-EIEjlLlzEZJBJhgJYw.jpg

BMtM1HgCGkKGrHgoOKiQEjlLmEZtBJmC7F7.jpg

het is de Monza niet geworden.

is wel een hele nette auto met wat kleine minpuntjes.

er zitten wel heel veel rezerve onderdelen bij:wors

ik rijdt voorlopig even met wat heel anders

Ik zou anders eens naar deze Monza gaan kijken:

Volgens mij is dat een heel erg nette auto met een faire prijs,alleen het bj klopt voor geen meter:

in 83 was er geen ABS en digitaal dash en ook de 156pk 30I motor was er toen nog niet die is pas in 85 gekomen,dus zal wel omgelaste 85 of 86 tiger zijn,maar wel in verdomt nette staat en met veel opties.

Terug
Naar boven