• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraagje over een open lucht filter

Meer lucht betekent wel meer vermogen, 2e-c14nz ;)

Alleen het gaatje groter groter maken maar het pijpje er achter dezelfde maat houden heeft geen nut, zeg maar ;)

Als je de hele pijp meenmeent (grotere diameter, ook in de luchtmassa meter) kan je er iets aan overhouden, zeg 1 a 2 PK, maximaal.

16kleppers (X**XE) reageren trouwens prima op een open luchtfilter. 8kleppers (C**NZ, X**SZ) gaan er echt van achteruit wat betreft verbruik.

Meer lucht betekent wel meer vermogen, 2e-c14nz ;)

Alleen het gaatje groter groter maken maar het pijpje er achter dezelfde maat houden heeft geen nut, zeg maar ;)

Als je de hele pijp meenmeent (grotere diameter, ook in de luchtmassa meter) kan je er iets aan overhouden, zeg 1 a 2 PK, maximaal.

16kleppers (X**XE) reageren trouwens prima op een open luchtfilter. 8kleppers (C**NZ, X**SZ) gaan er echt van achteruit wat betreft verbruik.

Ik heb er eentje op een v6 calibra nu... Mijn mening is alleen puur het geluid in die pk's geloof ik echt niet.... In de zomer komt er gewoon de orginelen luchtfilterbak weer op met hopelijk zo'n inleg matje voor het geluid

Ik heb er eentje op een v6 calibra nu... Mijn mening is alleen puur het geluid in die pk's geloof ik echt niet.... In de zomer komt er gewoon de orginelen luchtfilterbak weer op met hopelijk zo'n inleg matje voor het geluid

geluid eh?

betwijfel dat ik dat kan horen over men einddemper :P

hoor men verwaming in de auto amper :P

Wat voor geluid precies dan?

geluid eh?

betwijfel dat ik dat kan horen over men einddemper :P

hoor men verwaming in de auto amper :P

Wat voor geluid precies dan?

[rquote=1824409&tid=139116&author=McKaamos]Meer lucht betekent wel meer vermogen, 2e-c14nz ;)

16kleppers (X**XE) reageren trouwens prima op een open luchtfilter. 8kleppers (C**NZ, X**SZ) gaan er echt van achteruit wat betreft verbruik.[/rquote]

ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een openluchtfilter op een x14xe blok zorgt voor meer verbruik en minder pk!!

was wel op een aangepast blok maar het scheelde bijna 8 pk met een originele luchtfilterbak met k&n inleg matje!!

helaas heb ik daar geen uitdraai van maar ik heb het wel gezien tijdens het chippen.

met openluchtfilter erop kwamen ze niet verder dan 117 pk en met filterbak en k&n matje uiteindelijk 124,8 pk.

[rquote=1824409&tid=139116&author=McKaamos]Meer lucht betekent wel meer vermogen, 2e-c14nz ;)

16kleppers (X**XE) reageren trouwens prima op een open luchtfilter. 8kleppers (C**NZ, X**SZ) gaan er echt van achteruit wat betreft verbruik.[/rquote]

ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een openluchtfilter op een x14xe blok zorgt voor meer verbruik en minder pk!!

was wel op een aangepast blok maar het scheelde bijna 8 pk met een originele luchtfilterbak met k&n inleg matje!!

helaas heb ik daar geen uitdraai van maar ik heb het wel gezien tijdens het chippen.

met openluchtfilter erop kwamen ze niet verder dan 117 pk en met filterbak en k&n matje uiteindelijk 124,8 pk.

da dacht ik :P

Zit bij mij all1 n ander spruitstuk op middendemper en einddemper..en verlagingen lm velgen etc..

vrij simpel te tunen onderdelen

da dacht ik :P

Zit bij mij all1 n ander spruitstuk op middendemper en einddemper..en verlagingen lm velgen etc..

vrij simpel te tunen onderdelen

[rquote=1824797&tid=139116&author=rhandy1]124,8 pk in n standaard tigra? een 1.4?[/rquote]

blok had een dbilas flowtec en fase 2 nokkenassen en chip op maat

mijncorsa30.jpg

[rquote=1824797&tid=139116&author=rhandy1]124,8 pk in n standaard tigra? een 1.4?[/rquote]

blok had een dbilas flowtec en fase 2 nokkenassen en chip op maat

mijncorsa30.jpg

open luchtfilter is ruk, geen vermogens winst, omdat ie warme lucht makkelijker kan aanzuigen. wat je nodig hebt is koele lucht, koele lucht is compacter dan warme lucht. koele lucht zorgt voor een betere verbranding.

dus open luchtfilter werkt wel als je hem afschermd van de warme motorruimte. of op een plek monteren waar ie koele lucht kan pakken

als dat lukt merk je er geen zak van, zit tussen de oren ook omdat ie idd een bult herrie maakt

Terug
Naar boven