origineel gepost door crossagek
ik rijd nu zo'n week op de winterbanden en het "kloink" geluid was even weg .
WAS ja , gister en vandaag reed ik in de sneeuw en toen hoorde ik de kloink nog luider als vorige week
heeft in mijn ogen dus te maken met sneeuwophoping in de wielkasten , maar alles loopt vrij ook bij sturen .
ET waarde van de velgen zit ik nog een beetje mee , aangezien het lijkt of er 33 staat , maar ook weer 39 :hmmz
( zal er eens een schuurpapiertje overheen halen , misschien zie ik het dan duidelijker )
Maar nu een vraag over de veren en eventueel een gebroken veer , waar breken de veren meestal ?? onderaan toevallig op de laatste winding ???
Veelal breken ze onderin bij de laatste windingen.
Maar heb ze ook al vaak gezien dat ze veel hoger gebroken waren.
Als de auto op gekrikt is en op een bokje staat.
Kan je gewoon met je vingers langs de windingen glijden, dan voel je of hij gebroken is of niet.
Maar et 33 zijn omega wielen.
Die zien er anders uit, dan andere stalen opel wielen
De omega wielen hebben grote ovalen gaten.
En de Astra wielen hebben ronde gaten.
ik rijd nu zo'n week op de winterbanden en het "kloink" geluid was even weg .
WAS ja , gister en vandaag reed ik in de sneeuw en toen hoorde ik de kloink nog luider als vorige week
heeft in mijn ogen dus te maken met sneeuwophoping in de wielkasten , maar alles loopt vrij ook bij sturen .
ET waarde van de velgen zit ik nog een beetje mee , aangezien het lijkt of er 33 staat , maar ook weer 39 :hmmz
( zal er eens een schuurpapiertje overheen halen , misschien zie ik het dan duidelijker )
Maar nu een vraag over de veren en eventueel een gebroken veer , waar breken de veren meestal ?? onderaan toevallig op de laatste winding ???
Veelal breken ze onderin bij de laatste windingen.
Maar heb ze ook al vaak gezien dat ze veel hoger gebroken waren.
Als de auto op gekrikt is en op een bokje staat.
Kan je gewoon met je vingers langs de windingen glijden, dan voel je of hij gebroken is of niet.
Maar et 33 zijn omega wielen.
Die zien er anders uit, dan andere stalen opel wielen
De omega wielen hebben grote ovalen gaten.
En de Astra wielen hebben ronde gaten.