• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vraagje van een vectra leek

origineel gepost door crossagek

ik rijd nu zo'n week op de winterbanden en het "kloink" geluid was even weg .

WAS ja , gister en vandaag reed ik in de sneeuw en toen hoorde ik de kloink nog luider als vorige week :o

heeft in mijn ogen dus te maken met sneeuwophoping in de wielkasten , maar alles loopt vrij ook bij sturen .

ET waarde van de velgen zit ik nog een beetje mee , aangezien het lijkt of er 33 staat , maar ook weer 39 :hmmz

( zal er eens een schuurpapiertje overheen halen , misschien zie ik het dan duidelijker )

Maar nu een vraag over de veren en eventueel een gebroken veer , waar breken de veren meestal ?? onderaan toevallig op de laatste winding ???

Veelal breken ze onderin bij de laatste windingen.

Maar heb ze ook al vaak gezien dat ze veel hoger gebroken waren.

Als de auto op gekrikt is en op een bokje staat.

Kan je gewoon met je vingers langs de windingen glijden, dan voel je of hij gebroken is of niet.

Maar et 33 zijn omega wielen.

Die zien er anders uit, dan andere stalen opel wielen

De omega wielen hebben grote ovalen gaten.

En de Astra wielen hebben ronde gaten.

WAS ja , gister en vandaag reed ik in de sneeuw en toen hoorde ik de kloink nog luider als vorige week :o

heeft in mijn ogen dus te maken met sneeuwophoping in de wielkasten , maar alles loopt vrij ook bij sturen .

ET waarde van de velgen zit ik nog een beetje mee , aangezien het lijkt of er 33 staat , maar ook weer 39 :hmmz

( zal er eens een schuurpapiertje overheen halen , misschien zie ik het dan duidelijker )

Maar nu een vraag over de veren en eventueel een gebroken veer , waar breken de veren meestal ?? onderaan toevallig op de laatste winding ???

het zijn omega wielen want alle 4 de velgen zijn ET33 :swear

heb de verkoper van de velgen inmiddels al gebeld en die wil natuurlijk van niks weten :mad::mad:

heb ze gekocht als 15 " 5x110 ET39 onder een astra H vandaan , dus die klootzak heeft me gewoon voorgelogen .

( ja en ik met mijn stomme kop heb de ET waarde ter plekke niet gecontroleerd :angel )

Maar de velgen gaan weer in de verkoop , maar hebben jullie een idee onder welke auto's de ET 33 wel gaan passen ??

Veelal breken ze onderin bij de laatste windingen.

Maar heb ze ook al vaak gezien dat ze veel hoger gebroken waren.

Als de auto op gekrikt is en op een bokje staat.

Kan je gewoon met je vingers langs de windingen glijden, dan voel je of hij gebroken is of niet.

Maar et 33 zijn omega wielen.

Die zien er anders uit, dan andere stalen opel wielen

De omega wielen hebben grote ovalen gaten.

En de Astra wielen hebben ronde gaten.

Wat je ook nog zou kunnen laten doen is een paar mm aan de binnenkant laten afdraaien, maar dat moet je door iemand laten doen met verstand, je naaf moet niet dusdanig verzwakken daardoor...

het zijn omega wielen want alle 4 de velgen zijn ET33 :swear

heb de verkoper van de velgen inmiddels al gebeld en die wil natuurlijk van niks weten :mad::mad:

heb ze gekocht als 15 " 5x110 ET39 onder een astra H vandaan , dus die klootzak heeft me gewoon voorgelogen .

( ja en ik met mijn stomme kop heb de ET waarde ter plekke niet gecontroleerd :angel )

Maar de velgen gaan weer in de verkoop , maar hebben jullie een idee onder welke auto's de ET 33 wel gaan passen ??

weet niet of het staal is, maar dat is niet af te draaien natuurlijk ;)

ik zou zowiezo niet de wielnaaf afdraaien.

je haalt altijd materiaal wel en het verzwakt ALTIJD.

en die velgen, passen echt alleen onder een omega.

Wat je ook nog zou kunnen laten doen is een paar mm aan de binnenkant laten afdraaien, maar dat moet je door iemand laten doen met verstand, je naaf moet niet dusdanig verzwakken daardoor...

weet niet of het staal is, maar dat is niet af te draaien natuurlijk ;)

ik zou zowiezo niet de wielnaaf afdraaien.

je haalt altijd materiaal wel en het verzwakt ALTIJD.

en die velgen, passen echt alleen onder een omega.

origineel gepost door tmug

Originele opel wielen staal of lichtmetaal kunnen niet afgedraaid worden.

heb de set inmiddels op MP staan . staat er nu 4 uurtjes op en al 40 keer bekeken dus dat gaat lekker .

maar ja heb liever kopers dan kijkers :P

veer is in orde heb ik vanmiddag geconstateerd , dus daar ligt het em niet aan .

maar ik weet nu dat 15" past in ieder geval , alleen de ET waarde was dus verkeerd .

Ik moet iets hebben tussen de 39 en 43 ?? of past ET49 ook ?? ( ik heb geen zin om nog een verkeerde set te kopen als vectra leek :angel schaam schaam )

origineel gepost door tmug

Originele opel wielen staal of lichtmetaal kunnen niet afgedraaid worden.

heb de set inmiddels op MP staan . staat er nu 4 uurtjes op en al 40 keer bekeken dus dat gaat lekker .

veer is in orde heb ik vanmiddag geconstateerd , dus daar ligt het em niet aan .

maar ik weet nu dat 15" past in ieder geval , alleen de ET waarde was dus verkeerd .

Ik moet iets hebben tussen de 39 en 43 ?? of past ET49 ook ?? ( ik heb geen zin om nog een verkeerde set te kopen als vectra leek :angel schaam schaam )

Et 49 is te hoog. Dat zijn wielen voor de vectra B.

passen deze velgen echt alleen onder een Omega of zouden ze ook onder een zafira passen ??

heb namelijk een geinteresseerde voor de velgen , maar die rijd zafira :hmmz

Et 49 is te hoog. Dat zijn wielen voor de vectra B.

passen deze velgen echt alleen onder een Omega of zouden ze ook onder een zafira passen ??

Nop zafira heeft of 49 zaf A

of et 37 en hoger voor zafira B

Nop zafira heeft of 49 zaf A

of et 37 en hoger voor zafira B

Terug
Naar boven